eronnut pari ja sukujuhlat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kutusisin sukulaisen ja lapset hänen kutsussaan. Miksi pitäisi kutsua joku ei sukulainen, joka oli jonkin aikaa yhdessä sukulaisen kanssa. Paljon selvempää ja helpompaa noin. Eihän se lasten äiti kuulu sukuun millään tavoin ja jatkossakin helpompi kun ei tule ongelmia sittenkään, kun jos löytävät uudet kumppanit.

Miksi muuten olette lapsen äidin puolella, miksi pitää asettua jonkun puolelle erotilanteessa? mitä niin kamalaa lasten isä sitten teki?

perheen äiti on vuosien varrella muotoutunut itselle ainakin paljon läheisemmäksi kuin tämä "oikea" sukulainen. Äiti on kuitenkin se joka lapsia hoitaa, eli kyllähän se äiti kuuluu sukuun jo ihan lastenkin takia, eikö?

Ei mun mielestä kuulu. Lapset kuuluu, muttei huoltaja. Ei hän kuulu teidän sukuunne.

eli kutsun siis lapset ja lasten isän, jota ei olla nähty puoleen vuoteen ja jätän äidin, jota näen joka toinen viikko kutsumatta.. niinkö?

Lähettäisin kummallekin kutsut. Mun mielestä ei ole kutsujan tehtävä pohtia, sietävätkö kutsutut toisiaan vai eivät. Aikuisten ihmisten on itse ymmärrettävä joko sietää tai sitten vastattava kutsuun kieltävästi. Ei ne ristiäiset kuitenkaan kauaa kestä.

Kutusisin sukulaisen ja lapset hänen kutsussaan. Miksi pitäisi kutsua joku ei sukulainen, joka oli jonkin aikaa yhdessä sukulaisen kanssa. Paljon selvempää ja helpompaa noin. Eihän se lasten äiti kuulu sukuun millään tavoin ja jatkossakin helpompi kun ei tule ongelmia sittenkään, kun jos löytävät uudet kumppanit.

Miksi muuten olette lapsen äidin puolella, miksi pitää asettua jonkun puolelle erotilanteessa? mitä niin kamalaa lasten isä sitten teki?

perheen äiti on vuosien varrella muotoutunut itselle ainakin paljon läheisemmäksi kuin tämä "oikea" sukulainen. Äiti on kuitenkin se joka lapsia hoitaa, eli kyllähän se äiti kuuluu sukuun jo ihan lastenkin takia, eikö?

Ei mun mielestä kuulu. Lapset kuuluu, muttei huoltaja. Ei hän kuulu teidän sukuunne.

eli kutsun siis lapset ja lasten isän, jota ei olla nähty puoleen vuoteen ja jätän äidin, jota näen joka toinen viikko kutsumatta.. niinkö?

Jos olet kantasi jo valinnut, miksi kyselet vielä täällä? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Lähettäisin kummallekin kutsut. Mun mielestä ei ole kutsujan tehtävä pohtia, sietävätkö kutsutut toisiaan vai eivät. Aikuisten ihmisten on itse ymmärrettävä joko sietää tai sitten vastattava kutsuun kieltävästi. Ei ne ristiäiset kuitenkaan kauaa kestä.

Juurikin näin!

Tosin istumajärjestyksessä voi olla hienotunteinen, jos tilaa ja viitseliäisyyttä riittää.
Esim. yksissä häissä oli mietitty todella hienosti, että eronnut pari oli selät vastakkain niin, etteivät nähneet toisiaan, mutta kuitenkin lähimpien sukulaistensa kanssa samassa pöydässä lähekkäin.

tähän varmasti kallistun! oman sotkunsa ovat keittäneet, mutta koska on koskettanut myös meitä ja etenkin lapsia tämä ero, niin sitä yrittää olla hienotunteinen ja plaaplaaplaa... :)

Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Itse olen eronnut ja meillä homma toimii niin että jos isin sukulainen kutsuu meidän neidin juhliinsa johon isänsä on kutsuttu, järjestän tytön isänsä luokse ja menevät sieltä. Mua ei itseä henkilökohtaisesti kiinnosta ex:n sukujuhlat, mutta tyttö saa osallistua sukujuhliin jos kutsutaan. Ja jos ei isänsä oo menossa mutta tyttö kutsutaan niin sitten sovitaan jonkun isän sukulaisen kanssa että ottavat mukaan. Tosin, meillä ero on kyllä ollut ihan "sopuero", en tiedä toimisiko tämä tuossa ap:n tapauksessa.

niin, mutta entä jos nimenomaan haluaisin lasten äidin sinne juhliin? en siis ole mitenkään katkera tällä perheen isälle, mutta jos valita täytyy kumpi on läheisempi meille ja meidän lapsille niin äiti ehdottomasti... vaikeaa..

En ymmärrä nyt sitä että mikä tässä on se ongelma. Jos kerran miehen serkun ex-vaimo on läheisempi kuin miehen serkku niin ilman muutahan sen voi kutsua, samalla saatte myös lapset kylään... Varmasti pystyy järjestämään kulkemiset kun hyvissä ajoin vain kutsun esittää.

Juuri näin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko kyse omasta veljestäsi vai isästäsi? Vai miehen vastaavista? Jotenkin kummallista jättää oma lähisukulainen kutsumatta.

Yleensä ne erot ovat tarpeeksi vaikeita ilman puoliaan valitsevia kannatusjoukkojakin...

"...me ainakin ollaan ns. lasten äidin puolella tässä erotilanteessa"

miehen serkku on kyseessä. ja tässä tapauksessa ollaan kyllä puoli otettu ihan vaan sen takia, että mies ilmoitti ottavansa eron, ei ollut vaimolle mitään puhunut ja viikon päästä muutti jo valmiiksi hankittuun asuntoon. noin ei päätetä yli 10 vuoden avioliittoa ja jätetä kotiäitiä 3:n lapsen kanssa ihmettelmään, että mitäs nyt.

Siis kutsutaanko teillä ristiäisiin ristittävän vanhempien serkutkin?

Mikä hiton väli sillä on onko sukua vai ei ristiäisiin kutsuttaessa vai kissan-kummin-kaima, jos kyseisen henkilön haluaa kutsua? Sen ymmärrän että n kohteliasta kutsua isovanhemmat ja ehkä sisaruksia, mutta kyllä meillä on ollu ristiäisissä kavereita, serkkuja ja miehen siskoa ei kutsuttu..

Minusta tässä tapauskessa tämän äidin pitäisi tajuta, että hän vetäytyisi syrjään toisen suvusta erityisesti, jos ero on ollut riitaisa ja muutenkin. Koska ei ole kiva, jos ex puoliso tunkee sitten joka sukujuhliin. Kun on halunnut erota kumppanistaan niin ei sen kanssa välttämättä halua olla tekemisissä sitten mitenkään muuten kuin lasten kautta. Helpottaa elämää huomattavasti.

On mukava käydä sukujuhlissa, kun tietää, ettei eksä ole siellä pyörimässä myös. Vaikkei mitään riitaa olekaan niin hän ei kuulu sukuuni ja onneksi tajuaa olla tulemattakin. Samoiten minä tajuan, etten mene eksäni sukujuhliin, koska en kuulu hänen sukuunsa. Annan hänelle rauhan juhlia sukulaistensa kanssa ilman minua.

Minä esittäisin kutsun molemmille ja saisivat itse päättää tulevatko vaiko eivät. Lapsellista käytöstä aikuisilta jos ei pientä hetkeä pystytä olemaan samassa paikassa, oltiin sitten miten eronneita tahansa.
Meillä oli toissa keväänä vähän "outo tilanne". Oltiin exän kanssa erottu n ½ vuotta sitten ja exän veljen tyttären valmistujaiset oli keväällä. Tämä tyttö on meidän nuoremman lapsen kummi. No kirjallinen kutsu tuli minun ja lasten osoitteeseen lasten nimellä joten tulkitsin että minua ei ole kutsuttu. No sinänsä siinä ei mitään mutta kun tätä minun ex:ää ei oltu kutsuttu myöskään. Niin vähän pisti miettimään että olettivatko he että lapset, tuolloin 7 ja 6 v olisivat menneet juhliin keskenään.

Yhteistyössä