eronnut mies, ja se ^"aika selviytyä erosta"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eeva..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eeva..

Vieras
Olen tavannut miehen, jonka kanssa viihdyn ja meillä on hyvä olla yhdessä. Pienessä sievässä mies rakastaa minua jne mutta selvänä välillä mainitsee tarvitsevansa aikaa.

Toki itse eronneena tiedän että eron jälkeen tarvitsee aikaa päänsä selvittämiseen, mutta kuinka paljon ja haaskaanko aikaani vain odotellessani tämän ajan päättymistä?
Jos mies tarvitsee aikaa, eikö hän halua suhdetta nyt tai myöhemmin juuri minun kanssani, vai onko rehellisesti kyse vain siitä että haluaa nollata tilanteen? Onko taustalla kuitenkin se, että haluaakin katsastaa tarjonnan vai mikä...?

Kokemuksia ja vinkkejä *

Selväähän se on että ero satuttaa ja suututtaa, välillä tulee ikävä toista. Saattaa olla todella vaikea heti perään sitoutua toiseen ihmiseen, mikä on ihan luonnollista. Mies on ilmaissut itse tarvitsevansa aikaa. Eihän kukaan osaa sanoa kuinka paljon aikaa se ottaa. En ole koskaan kuullut kenenkään sanovan "Tarviin vielä viikon aikaa irtipääsemiseen, sitten olen ok"

Minä olen vähän sitä mieltä, että tuo ajan haluaminen on vain tekosyy. Jos mies oikeasti olisi rakastunut sinuun, niin ei siinä mitään aikoja ajateltaisi, se on menoa sitten!

Riskaabelia tuo on mutta mikä nyt olisi varmaa. Hieman samaa mieltä olen kuin edellinen, että tuo ajan haluaminen ei viittaa rakastumiseen/ihastumiseen. Mutta kukaan ei täällä pysty tuohon oikeaa vastausta sanomaan. Useimmiten käy niin, että rakastutaan suin päin uuteen. Vanhan suhteen jälkeen rakastuminen vie jalat alta ja siinä voi erehtyä pahemman kerraan, jos suin päin lähtee uuteen suhteen.

Mutta hieman myös tuntuu, ettei mies ole niin hirvittävän kiinnostunut. Mutta kuten sanottua tuohon ei kukaan täällä pysty vastaamaan.

Aikaa voi tarvita siihen, että haluaa katsastaa tarjonnan, nauttia vapaudesta ja kaikesta siihin liittyvästä. Mies kuitenkin haluaa pitää sinut saatavilla, jos vaikka ei olekaan sitten niin kivaa olla yksin pidemmän päälle, eikä parempaa löydy.

Jos mies tarvitsee aikaa vain selviytyäkseen erosta, ei hän sinuun olisi millään lailla yhteydessäkään, kuin ehkä vain kaverina, tai pelkkänä fyysisten tarpeiden helpottajana. Silloin on reiluakin sanoa suoraan se että aika ei ole kypsä seurustelulle. Silloin hän ei ole antanut mitään lupauksia, on vapaa vaihtamaan/lähtemään milloin vain.

Itse olen kuitenkin sitä mieltä että vaikka kuinka on eroprosessi kesken, niin rakkaus vie jalat alta, ja kun sen omansa kohtaa, ei sitä halua menettää, vaan antaa kaikkensa ja panostaa täysillä jotta tuo uusi rakkaudenkohde pysyy omana.
Näinhän ne uudetkin suhteet alkavat, vaikka edellinen olisi vielä kesken, ei siihen mitään aikaa tarvita, jos on tarpeeksi tunnetta.

Ajan pyytäminen on sama asia kuin jalkapallossa annetaan lisäaikaa, siis peliaikaa.
On mahdollista, että mies ei tunne olevansa kunnossa. Mutta harva mies tunnistaa sitä, että on henkisesti rikki.

Viisainta olisi lopettaa suhde ja antaa miehen polttaa siipensä muutamaan kertaan ja ilmestyä sitten uudelleen hänen elämäänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja eeva..:
Olen tavannut miehen, jonka kanssa viihdyn ja meillä on hyvä olla yhdessä. Pienessä sievässä mies rakastaa minua jne mutta selvänä välillä mainitsee tarvitsevansa aikaa.

Toki itse eronneena tiedän että eron jälkeen tarvitsee aikaa päänsä selvittämiseen, mutta kuinka paljon ja haaskaanko aikaani vain odotellessani tämän ajan päättymistä?
Jos mies tarvitsee aikaa, eikö hän halua suhdetta nyt tai myöhemmin juuri minun kanssani, vai onko rehellisesti kyse vain siitä että haluaa nollata tilanteen? Onko taustalla kuitenkin se, että haluaakin katsastaa tarjonnan vai mikä...?

Kokemuksia ja vinkkejä *

Rakastatko itse, vai haaskaatko vain aikaa?
Jo rakastat, kunnioitat miestä ja hänen elämäänsä, et voi vaatia toiselta enempää, mihin hän on valmis. Ei rakkautta voi toiselta edellyttää. En kyllä saanut ihan täsmäkäsitystä, mitä mies ajan tarvitsemisella tarkoittaa. - Aikaa oppia rakastamaan, luottamaan, omaa rauhaa, aikaa itselle vai aikaa muille? Vai haluaako hän aikaa miettiä, sitoutuuko sinuun taloudellisesti ja laillisesti. Onko kyse avioliittopäätöksestä, kun rakkaudesta puhut?

Tietenkin yksipuolisesti rakastaen, epäillen ja epävarmuudessa toisen tunteista voi olla vaikea elää, mutta milloinka ihminen oikeastaan voi olla mistään ihan varma. Ei varsinkaan toisen rakkaudesta ja sen kestävyydestä.

olen suhteessa juuri eronneen miehen kanssa, oli muuttanut juuri vuosi sitten pois kotoaan, ja virallinen ero tuli syksyllä. Ei ole ollut helppo vuosi, olen antanut liekaa, mutta viihdymme yhdessä, olen antanut hänen toipua, ja samalla itseäni olen tutkaillut, onko hän minulle panostamisen arvoinen. Vuoden jälkeen tilanne on selkiytynyt molemmin puolin, ja olemme sitoutuneet toisiimme nyt paljon enemmän. Mielestäni toipumiselle ja tutustumiselle on hyvä antaa avointakin aikaa, hyväksyä toisen keskeneräisyys ja pitää huolta omista voimistaan. Kyllä mieskin nyt on edistynyt omissa ajatuksissaan, ja edelleen viettää kanssani paljon aikaa ja haluaa olla yhdessä. Mutta malttia, pitkämielisyyttä, naisellista kesyttämistä, ja pelko pois. Kävi miten kävi, elämänkokemuksena rikas. Ennemminkin olen sitä mieltä, että kun mies haahuilee vuosia yksin, hän ei sitoudu enää kehenkään kunnolla. Mutta juuri eronnut voi hetken heilua, ja kuitenkin mieluummin sitoutuu pikaisemmin. Tämän olen kaveripiiristäni ja omista kokemuksistani vaan huomannut. Eli tsemppiä toivottelen, samassa veneessä;-)

Mitä ihmettä.

""Ennemminkin olen sitä mieltä, että kun mies haahuilee vuosia yksin, hän ei sitoudu enää kehenkään kunnolla. Mutta juuri eronnut voi hetken heilua, ja kuitenkin mieluummin sitoutuu pikaisemmin.""

Kullostaa hieman hassulta tuo. Eikös se ole vain halusta kiinni tuo sitoutuminen, niin miehillä kuin naisillakin tai siitä onko löytänyt oikean ihmisen keneen haluaa sitoutua.

Tuntuu jotenkin miesten väheksymiseltä tuo, ettei pidempään sinkkuna ollut mies, osaisi muka "sitoutua kunnolla". Vaan siihen tarvittaisiin edellisistä suhteista naista tiukasti pitämään kiinni ja kun on "tottunut" tuohon niin sitten jotenkin mies hyväksyisi paremmin tuon "sitoutumisen". Ihmeellisiä aivoituksia. Mutta jokainen saapi olla sitä mieltä kuin haluaa.

Pakko lisätä, että oman kokemukseni perusteella mihet tietävät oikein hyvin jos jonkun naisen haluavat. Ja todella ovat valmiita "tekemään töitä" naisen saadakseen. Miehet ovat erittäin kykeneviä näkemään vaivaa ja huomioimaan saadakseen naisen "itselleen". Miehet ovat myös valmiita sitoutumaan jos sitä haluavat.

Alkuperäinen kirjoittaja nainen 30+:
Mitä ihmettä.

""Ennemminkin olen sitä mieltä, että kun mies haahuilee vuosia yksin, hän ei sitoudu enää kehenkään kunnolla. Mutta juuri eronnut voi hetken heilua, ja kuitenkin mieluummin sitoutuu pikaisemmin.""

Kullostaa hieman hassulta tuo. Eikös se ole vain halusta kiinni tuo sitoutuminen, niin miehillä kuin naisillakin tai siitä onko löytänyt oikean ihmisen keneen haluaa sitoutua.

Tuntuu jotenkin miesten väheksymiseltä tuo, ettei pidempään sinkkuna ollut mies, osaisi muka "sitoutua kunnolla". Vaan siihen tarvittaisiin edellisistä suhteista naista tiukasti pitämään kiinni ja kun on "tottunut" tuohon niin sitten jotenkin mies hyväksyisi paremmin tuon "sitoutumisen". Ihmeellisiä aivoituksia. Mutta jokainen saapi olla sitä mieltä kuin haluaa.

Kuuntelin tänä aamuna Radio Peilistä Rakkauden monet kasvot. Aantti Pietiäinen kertoi vuoden 2003 taltioinnissa kesken olevasta avoierostaan.

En tiennhtkään, että mies on käynyt avioeron läpi. Harkitsin joskus mennä Antin koulun kurrsseille.

Jos noin fiksu mies kipuilee avioeron kanssa, niin kai minullakin on oikeus toipua omaa tahtia.

Aioinaan avioeronneena koin, että olin kuin yleistä riistaa.

Radiojutun jälkeen katsoin ykköseltä Sulevi Peltolan haastattelun. Hän on pienen ihmisen puolella. Inserttti AA-kerhosta oli liikuttava. Tuollainen vähäpuheinen, kömpelo mies on liikuttava.

Käsittääkseni radiojuttu tulee uusintana huomenna tai myöhemmin. Kannattaa kuunnella. Avioero on tosiaan rankka juttu. Joillekin se on vain läöihuutoasia.
Meitä on niin moneksi.

Yhteistyössä