Eronneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Te jotka olette eronneet syystä tai toisesta, miten olette lapsille asian selittäneet? Jos on joku joka on musta niin kirjaudun ja kyselen yv:llä lisää???

Mä kerroin tytölle et me ei vaan enää haluta asua isänsä kanssa yhdessä. No ei siinä pitkään kyl menny ku neidille selvis et isällään oli jo toinen nainenki ja tämän perhe ku isä itse esitteli nämä.

Haukkua ei toisiaan saa lapselle eikä lapsen kuullen koska lapsella on vaan yks äiti ja yks isä kun puhutaan ihan heteroperheestä.

Me taisimme vain kertoa että äiti ja isä eivät enään tahdo asua yhdessä, joten isä muuttaa uutteen kotiin johon pääsette vuoroviikoin koska haluamme kuitenkin molemmat olla mahdollisimman paljon teidän kanssanne.
Pojat olivat 3v ja 5v, ilman ongelmia siitä selvittiin.

me kerrottiin lapsille, että äidillä ja isällä on niin isoja aikuisten riitoja, ettei niitä voi selvittää ja antaa anteeksi ja ettei äiti ja isä enää rakasta samalla tavalla toisiaan kun ennen ja ETTEI LAPSILLA OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ ERON SYIDEN KANSSA JA LAPSET ON JA PYSYY YHTÄ RAKKAINA KUN ENNENKIN!

Erosta aikaa nyt jo liki 5v ja ihan tasapainoisia lapsia ovat (3 ja 5v kun erottiin). Vuoroviikoin asuvat molemmilla vanhemmilla ja meillakin isän kanssa nyt jo ihan ok välit

Kerrottiin ihan suoraan että äti ja isi eroavat,mutta se ei tarkoita sitä ettei kumpikaan heitä rakastaisi. Ja ettei se tarkoita sitä että he menettäisivät isänsä tai äitinsä. Vaikeita tilanteita,etten enää oikein edes muista kuinka muotoilin asian,mutta lapset kyselivät ja minä vastasin parhaan mukaan.

selitin että isällä ja äidille on asiat nyt niin että asutaan tästä lähtien erillään. en mä tainnut sen kummemmin sitä selittää. myöhemmin poika on sit kysellyt lisää ain välillä, tyttö nyt ei muista mitään siltä ajalta.

Yhteistyössä