ERO.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja re bekka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

re bekka

Vieras
Te jotka olette eronneet lapsen/lasten ollessa pieniä, miksi ja miten se sitten käytännössä tapahtui? Meillä on yhteishuoltajuus en kai voi vaan ottaa lapsia mukaani? Tai onko joku aivan eron partaalta saanut suhteensa vielä toimimaan?

Oli itsestäänselvyys, että muksut jäi mulle ja jäin asumaan tähän asuntoon lasten kanssa. Yhteishuoltajuudesta sovittiin yhdessä. Erottiin parin erittäin huonon vuoden jälkeen. Viimeinen naula avioliiton arkkuun oli se, että rakastuin teini-iän aikaiseen ihastukseeni. En ole katunut kertaakaan, olisi pitänyt erota jo paljon aikaisemmin.

jäin lasten kanssa tähän meidän asuntoon, joka aikoinaan yhdessä ostettiin. Lasten isä käy aina silloin kun hänelle ja meille passaa, joskus joka päivä töiden jälkeen ja joskus vain viikonloppuisin. Itse olen lasten kanssa kotona, koska nuorin on vasta 7kk ikäinen. Miehellä toinen nainen jo raskausajaltani asti ollut. Huonosti meillä meni kauemmin jo, raskaus oli yllätys. Mutta päätettävä on selviytyä, ei siinä muukaan auta kun lapsiakin on. Meillä exän kanssa hankalat välit, tullaan toimeen kun lapset läsnä.

Joo, lapsiasi et tosiaan voi ottaa etkä lähteä ilman toisen huoltajan lupaa. Kannattaa katsoa laki lapsen huollosta, jos on jotain epäselvää. Käytännössä yhteishuoltajuudessa toiselta pitää kysyä myös lupa muuttoon, passiin, hoitosopimuksen allekirjoittamiseen, hoitopaikan muuttamiseen, uskontoon, pankkitilin avaamiseen jne jne.

Varatkaa aika sossuun ja sopikaa siellä kumpi on etävanhempi ja lähivanhempi. Sitten sovitte tapaamissopimuksen. Huomaa, että tapaamissopimuksella ja huoltomuodolla ei ole mitään tekemistä keskenään.

Käytännössä se joka kodista lähtee, ei ole oikeutettu viemään lapsia ilman toisen lupaa. Se joka vanhaan kotiin lasten kanssa jää, on vahvoilla.

jäin lasten kanssa tähän meidän asuntoon, joka aikoinaan yhdessä ostettiin. Lasten isä käy aina silloin kun hänelle ja meille passaa, joskus joka päivä töiden jälkeen ja joskus vain viikonloppuisin. Itse olen lasten kanssa kotona, koska nuorin on vasta 7kk ikäinen. Miehellä toinen nainen jo raskausajaltani asti ollut. Huonosti meillä meni kauemmin jo, raskaus oli yllätys. Mutta päätettävä on selviytyä, ei siinä muukaan auta kun lapsiakin on. Meillä exän kanssa hankalat välit, tullaan toimeen kun lapset läsnä.

Kauheeta, toinen nainen jo raskausajasta saakka. Kaikkeen te suostutte ja kaikkien kanssa lapsia teette. Eronnut kyllä irsekin pitkästä liitosta mutta lapset jo isompia. Heidän pienenä ollessa olimme vielä ihan toimiva perhe.

Yhteistyössä