Eronneet

Minulla on ongelma. Mieheni on avioeronnut ja hänen poikansa kulkee luonamme. Mieheni ja hänen ex-vaimonsa tapaavat aina ja vaihtavat pojan. Olen pyytänyt, ettei mieheni enää tapaisi ex-vaimoaan, poika jo sen verran iso, että osaa itse tulla esim.sisälle, jos tuodaan pihaan. Mies kuitenkin sanoo, että jos hänen ex-vaimonsa toisi pojan meidän pihalle saakka, hän joutuisi maksamaan pojan äidille bensarahat. Pitääkö tämä paikkansa, kuulostaa uskomattomalta (elatusmaksun lisäksi)?
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Pepsukka81:
Minulla on ongelma. Mieheni on avioeronnut ja hänen poikansa kulkee luonamme. Mieheni ja hänen ex-vaimonsa tapaavat aina ja vaihtavat pojan. Olen pyytänyt, ettei mieheni enää tapaisi ex-vaimoaan, poika jo sen verran iso, että osaa itse tulla esim.sisälle, jos tuodaan pihaan. Mies kuitenkin sanoo, että jos hänen ex-vaimonsa toisi pojan meidän pihalle saakka, hän joutuisi maksamaan pojan äidille bensarahat. Pitääkö tämä paikkansa, kuulostaa uskomattomalta (elatusmaksun lisäksi)?
Miksei miehesi saisi tavata ex-vaimoaan pojan vaihdon yhteydessä???Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä ja mullistavaa.Hyvähän se vaan on että ovat väleissä niin että lapsikin sen huomaa.Outo ajattelutapa :p
 
ensiksikin,miksi pojan äiti ja miehesi eivät saisi tavata toisiaan?ymmärrän kyllä että yökylään ei päästetä,mutta onhan ne kumminkin lapsen vanhemmat,varmaan lapsenkin kannalta parempi että ovat edes jossain väleissä keskenään.
 
justjust
Alkuperäinen kirjoittaja Pepsukka81:
Minulla on ongelma. Mieheni on avioeronnut ja hänen poikansa kulkee luonamme. Mieheni ja hänen ex-vaimonsa tapaavat aina ja vaihtavat pojan. Olen pyytänyt, ettei mieheni enää tapaisi ex-vaimoaan, poika jo sen verran iso, että osaa itse tulla esim.sisälle, jos tuodaan pihaan. Mies kuitenkin sanoo, että jos hänen ex-vaimonsa toisi pojan meidän pihalle saakka, hän joutuisi maksamaan pojan äidille bensarahat. Pitääkö tämä paikkansa, kuulostaa uskomattomalta (elatusmaksun lisäksi)?
Nikistä päätellen olet 26-v vaikka jutustasi päätellen olet varmaan 16-v

 
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Se on lapselle kamalaa, jos vanhemmat eivät ole toistensa kanssa tekemisissä.
Juu,ei ole oikeesti herkkua!Mun vanhemmilla ollut niin riitaisa ero ja muuta päälle,että eivät edes meidän lasten takia IKINÄ eron jälkeen ole olleet samassa huoneessakaan.Tässä on siis ollut juuri tällaista,että uudet puolisot eivät hyväksy jne.Ei todellakaan ole ollut helppoa mulle ja veljelle tuollainen lapsellinen käyttäytyminen!Kurjalta on tuntunut viettää esim.kaikki juhlat (lakkiaiset,valmistujaiset,joulut,omat ja lasten synttärit,hääkahvit...)kahteen eri kertaan kun eivät kerran pysty toisiaan kohtaamaan...
Lapsena varsinkin muistan kuinka kamala ahdistus ja paine tästä syntyi! :(
Nyt vieläkin hullumpi tilanne kun myös miehen vanhemmat riitaisasti eronneita...ARGH!
 
XXS
Aina vanhemmilla sen verran on yhteiseen lapseen liittyviä asioita, että on tarpeen vaihtaa kuulumiset vaikka sitten pihamaalla. Näin ainakin meillä, vaikka poika jo 10v. ja osaa kulkea itsekseen kotoa isänsä luo, koska välimatka erittäin lyhyt.
Onneksi kummankaan uusi puoliso ei ole niin sairaalloisen mustasukkainen, että puuttuisi jotenkin tähän asiaan. Tosin me pariskuntina nykyisin kyläilemme muutenkin toistemme luona ja tietysti poika aina silloin mukana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kimurantti:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Se on lapselle kamalaa, jos vanhemmat eivät ole toistensa kanssa tekemisissä.
Juu,ei ole oikeesti herkkua!Mun vanhemmilla ollut niin riitaisa ero ja muuta päälle,että eivät edes meidän lasten takia IKINÄ eron jälkeen ole olleet samassa huoneessakaan.Tässä on siis ollut juuri tällaista,että uudet puolisot eivät hyväksy jne.Ei todellakaan ole ollut helppoa mulle ja veljelle tuollainen lapsellinen käyttäytyminen!Kurjalta on tuntunut viettää esim.kaikki juhlat (lakkiaiset,valmistujaiset,joulut,omat ja lasten synttärit,hääkahvit...)kahteen eri kertaan kun eivät kerran pysty toisiaan kohtaamaan...
Lapsena varsinkin muistan kuinka kamala ahdistus ja paine tästä syntyi! :(
Nyt vieläkin hullumpi tilanne kun myös miehen vanhemmat riitaisasti eronneita...ARGH!
meillä juhlat tulee meneen näin. mut kyllä sen verran pitää kuitenkin osata olla et kun lapset menee vanhemmalta toiselle niin silloin käyttäydytään hyvin. en kyl ymmärrä miten voi haitata jos vanhemmat eivät edes tapaa kuin lapsen "vaihdon" ajan. helpompi asioista on kuitenkin sopia kasvotusten kuin viestillä tai puhelimessa (me ollaan siinä tilanteessa).
 

Yhteistyössä