Eronneet: Milloin koit olevasi sinkku (eron jälkeen) ja miten pian uusi suhde?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Katja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Katja"

Vieras
Itselläni on ero vireillä lähes 20 yhdessäolo vuoden jälkeen.. Mies muuttaa pois ensi kuussa. Eropätöksestä on nyt aikaa kuukausi, ja on alkanut tuntua siltä että olen sinkku. Uuteen suhteeseen tuskin olen valmis pitkään aikaan.. vaikea tietysti sanoa, mutta nyt ainakin tuntuu että puoli vuotta vähintään pitäisi katsella maailmaa ihan itsekseen.. Jo eronsa läpikäyneiltä mieluusti kuulisin kokemuksia, miten kauan erosta toipumiseen on mennyt? Tällä hetkellä koen tilanteen vain helpottavana, mutta voihan olla, että mieli vielä muuttuu...

Mulla on mennyt viisi vuotta, mutta meillä oli vaikea suhde exän kanssa ja lapset niin pieniä ja haastavia, etten jaksanut edes ajatella uutta suhdetta. Nyt alkaisi tuntua siltä, että voisi jotain vipinää tulla :)

Erosta alkaa olla pian 2 v, ajatella! On ollut deittailua ja joku yritys suhteeseenkin, mutta ei ole mitään tullut. Oikeastaan meni jo usko rakkauteen. Nyt on uusi mies yrityksessä, ja tuntuu piiiiiitkästä aikaa toiveikkaalle - voisiko tästä tulla jotain?

Erosin yli kymmenen vuoden aviolittosta vuosia sitten, ja tunsin olevani sinkku heti. Tähän kyllä vaikutti varmasti mm. se, että kypsyttelin eroa mielessäni kolme vuotta, ja yritin saada miestä lähtemään pariterapiaan ja ties mihin. Sekä se, että yksi iso syy eroon oli fyysinen -läheisyys hiipui miehen puolelta vuosien aikana niin, että noihin viimeiseen kolmeen vuoteen ei kuulunut enää mitään fyysistä kosketusta. Hän ei halunnut minua omalle puolelleen sänkyä ollenkaan, ja jos yritin halata, vastaus oli tönäisy pois.

Kosketuksen, läheisyyden ja seksin kaipuu eron jälkeen oli huima, ja elinkin todella aktiivista sinkkuelämää fyysisessä mielessä. Aloitin heti erottuani aktiivisen miesrikkaan sinkkuelämän. Uutta suhdetta en etsinyt, mutta noin vuosi erosta löysin nykyisen mieheni ja olemme olleet yhdessä nyt 7 vuotta.

Aika pian taisin tuntea itseni sinkuksi, ehkä n. puolen vuoden päästä erosta. Erosta toipumiseen meni aikaa n. 3-4 vuotta. Uutta suhdetta ei ole ollut eli yksin olen ollut nyt n. 6 vuotta. Tai oli minulla muutaman kuukauden laastarisuhde reilu puoli vuotta eron jälkeen. Jonkin verran olen käynyt treffeillä, mutta oma rima on noussut niin ylös, että tuskin ihan lähivuosina olen parisuhteessa. Olen todellakin ennemmin yksin kuin teen kompromisseja. Uusperhettä en todennäköisesti tule koskaan perustamaan. Jos miehen löydän, yhteen voi muuttaa sitten kun lapset ovat omillaan eli reilun 10 vuoden kuluttua.

Yhteistyössä