Eron jälkeen uudestaan yhteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta ystäväpiirissä pariskunta, joka sahaa aina yhdessä-erikseen-avoinsuhde-yhdessä-erikseen... - kehää. ja aina samat ongelmat piirissä pienessä pyörii.
mut kaippa se heille "sopii". lapsille ei vaan niin mukavaa ,uskoisin.

Me on palattu eron jälkeen yhteen ja paremmin mennyt kuin koskaan. Varmaankin paljon riippuu mitkä oli eron syyt esim. Me vaan puhuttiin ja puhuttiin ja käytiin ongelmat kerrankin läpi ja päätettiin että pistetään suhde toimimaan.

Mikä oli eron syy?
Suosittelisin perheas.neuvottelukeskuksen tms. keskusteluja ennen paluuta suhteeseen, ettei samat ongelmat palaisi uuden kuhertelukuukauden jälkeen.

Vuoden eron jälkeen palattiin takas yhteen. Paljon avoimempia ollaan, tosin molempien pitää tehdä työtä suhteen eteen. Eikä sellaseen oo hyvä palata takasin mitä ennen oli. Meille teki toi vuoden ero ainaki hyvää, yhteyksis oltii, mutta missään vaihees ei oltu palaamas takasin yhteen kunnes se kipinä taas iski.

Puoli vuotta yhteen palaamisen jälkeen oli ihanaa, kuherruskuukautta elettiin. Nyt viimeinen vuosi ollut normaalia. Vanhat ongelmat välillä nostaa päätään, mutta jotenkin saadaan voimaa toisistamme, tuo ero säikäytti molemmat ja olemme kummatkin sitä mieltä, että se oli virhe.

Meillä ei liity kolmansia osapuolia, viinaa tai väkivaltaa ongelmiin, mikä ehkä edesauttoi suhteemme uudelleen lämmittelyä.

Meillä ainakin onnistui! =)

tuttavapiirissä on ollu muutama eron jälkeen yhteen tapaus ja yksikään ei onnistunu.omakohtasta kokemusta ei ole mutta mä en hirveesti usko että suhde onnistuu tosin on poikkeuksiakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tilastojen mukaan huono ennuste:
Mikä oli eron syy?
Suosittelisin perheas.neuvottelukeskuksen tms. keskusteluja ennen paluuta suhteeseen, ettei samat ongelmat palaisi uuden kuhertelukuukauden jälkeen.

En itsekään osaa sanoa tarkkaan mikä oli eron syy. Jatkuvat riidat vaikka rakastetaan toisiamme..puhumisen puute...kyky kohdata ongelmia. Terapian kauttaa olisin itse palaamassa yhteen...en usko että yksin saisimme asioita selvitettyä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tilastojen mukaan huono ennuste:
Mikä oli eron syy?

En itsekään osaa sanoa tarkkaan mikä oli eron syy. Jatkuvat riidat vaikka rakastetaan toisiamme..puhumisen puute...kyky kohdata ongelmia. Terapian kauttaa olisin itse palaamassa yhteen...en usko että yksin saisimme asioita selvitettyä

Kuulostaa tutulta. Suosittelen terapiaa, meille siitä oli iso apu! =)

Mä en ainakaan rupeis "lämmittään vanhaa soppaa" en vaikka olis lapsia ja kaikkee..Joku syy siinä on sillon ollu miksi on eronnu, eikä ne syyt yleensä mihinkä muutu..

Mun mielestä.. :ashamed: :flower:

Mun läheinen ystäväni erosi viiden vuoden seurustelun jälkeen. Heillä alkoi mennä jo tosi huonosti ennen eroa. Ystäväni naljaili poikakaverilleen tosi ilkeästi koko ajan ja poikakaveri taas kammoksui sitoutumista ja tykkäsi bilettää opiskelukavereidensa kanssa. Heistä kummastakin näki etteivät olleet onnellisia keskenään.

Lopulta tuo poikakaveri lähti ja ero tuli. Mun ystävä olikin yllättäin tosi rikki erosta. He pysyivät ystävinä poikakaverin kanssa ja puhuivat kaikki asiat selväksi. Kaikki mahdolliset solmut avattiin ja samaan aikaan molemmat ymmärsivät että olivat pitäneet toista itsestäänselvyytenä. Ja pian molemmat huomasivat että välittävät toisistaan ihan mielettömästi.

Pari kuukautta he olivat erossa, kunnes palasivat yhteen. Ekan kerran he esiintyivät julkisesti taas pariskuntana mun ja miehen häissä. Kyllä sitä silloin supistiin että mahtaakohan kestää jne. Vaan nuo kaksi oppivat virheistään eronsa aikana ja yhteenpaluun jälkeen heidän suhteensa on kukoistanut.

Meidän häistä on vajaa 8 vuotta aikaa. Tämä pariskunta on nyt naimisissa ja heillä on suloinen tytär. Ovat edelleen onnellisia yhdessä, eivätkä pidä toisiaan enää selvyytenä. Molemmat kunnoittaa toisiaan ja rakastavat tietenkin kovasti toisiaan.

Tämä on siis mahdollista, mutta se vaatii kahta asiaa. Solmut on avattava ja puhuttava selväksi ja virheistään on opittava. Muuten...ei toivoakaan onnellisesta lopusta.

Me :wave: Mies ihastui toiseen naiseen vuosia sitten ennen lapsia. Heitin äijän samantien pihalle. Hommasta ei kuitenkaan tullut mitään. En tajua miksi en päässyt äijästä eroon. Yritettiin olla erossa muutama kuukausi, mutta ei siitä mitään tullut.

Sen jälkeen tapahtui paljon asioita. Lähdin töihin toiseen maahan, mutta suhde jatkui silti. Molemmat saivat omaa tilaa miettiä suhdetta. Asuttiin muutava vuosi yhdessä-erillään. Eli oli yhteinen koti Suomessa, mutta oltiin monta kuukautta vuodessa myös erossa.

Molemmat oppivat miljoonasti. Itse sain luottamuksen takaisin vain hyvien kokemusten kautta. Kun asiat menevät tarpeeksi kauan hyvin niin alkaa luottamaan siihen, että näin on. Muutama vuosi meni niin, että oli vaikea saada unta jos mies oli työpaikan juhlissa yms baarireissulla.

Moni sanoisi, että olin hullu kun otin äijä takaisin. Mutta en kadu päivääkään. Meillä on ollut hyvää arkea, huippuhetkiä, paljon rakkautta ja ihania lapsia yhdessä. Kyllä vaikeistakin tilanteista voi selvitä :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja TursKatti:
Mä en ainakaan rupeis "lämmittään vanhaa soppaa" en vaikka olis lapsia ja kaikkee..Joku syy siinä on sillon ollu miksi on eronnu, eikä ne syyt yleensä mihinkä muutu..

Mun mielestä.. :ashamed: :flower:

meillä on molemmilla sellainen olo, että kaikki jäi tavallaan kesken. Tuntuu ettei kunnolla edes yritetty selvittää asioita ja siksi ihan oman loppuelämän kannalta tuntuu, että ne pitäisi selvittää...oli lopputulos sitten yhteenpaluu tai ero.

Alkuperäinen kirjoittaja Kokenut:
Puoli vuotta yhteen palaamisen jälkeen oli ihanaa, kuherruskuukautta elettiin. Nyt viimeinen vuosi ollut normaalia. Vanhat ongelmat välillä nostaa päätään, mutta jotenkin saadaan voimaa toisistamme, tuo ero säikäytti molemmat ja olemme kummatkin sitä mieltä, että se oli virhe.

Meillä ei liity kolmansia osapuolia, viinaa tai väkivaltaa ongelmiin, mikä ehkä edesauttoi suhteemme uudelleen lämmittelyä.

Minäkin luulin, ettei miehellä ollut toista... mutta jälkikäteen sekin paljastui...

Alkuperäinen kirjoittaja entinen sinisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kokenut:

Minäkin luulin, ettei miehellä ollut toista... mutta jälkikäteen sekin paljastui...

Kovin ikävää sinulle!

Mutta juuri tuo, mitä Turkilmas sanoi, on usein se ongelman ydin: otetaan toinen itsestäänselvyytenä. Kun jää yksin, huomaa, mitä menettää.

Yhteistyössä