erolapsi sairastuu, kumpi vanhempi hoitaa kulut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyyttinen79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyyttinen79

Vieras
Eli tilanne lapset asuvat lähivanhemman luona joka saa lapsista elatusmaksua ja lapsilisää. Tapaamiset sovittu käräjien päätöksen mukaan.

Lapsi on etävanhemman luona eikä etävanhempi saa tukea mistään siihen kun lapsi hänellä on. Lapsi sairastuu ja pitää hakea lääkkeet,kuka korvaa nämä kulut?

Lapsen etävanhemman maksamasta elatusmaksusta on luonapito vähennetty ja se kattaa normaalit luonapidosta aiheutuvat kulut. Terveyskeskuskäynti on lapselle maksuton ja todennäköisesti noin reilun 10 euron lääkkeen kulut kuuluvat etävanhemman maksettavaksi. Kalliimmasta lääkkeestä voisi keskustella sen lähin kanssa, jos itsellä ei ole varaa sitä maksaa.

Yleisohjehan on, että hoitovuorossa oleva vanhempi hoitaa myös lapsen sairastumisesta johtuvan hoidon, perusflunssat yms. Jos lapsi sairastuu äkillisesti johonkin ilman reseptiä, kysymys on varmaan käsikauppalääkkeistä, jotka ei kovin kalliita ole. Panadolliuos esim.on 4,21 e.

Se maksaa sairauskulut, jonka luona lapsi on. Eihän lähivanhempi maksa lapsen ruokiakaan silloin, kun lapsi on etällään. Haloo kyse on lapsen vanhemmasta. Mikä vanhempi se sellainen on, että vaatii toiselta lapsen sairauskuluja!!!

Ylläolevat puhuvat asiaa, mutta olen senkin joutunut kokemaan, että isä lasta viikonlopun päätteeksi palauttaessaan ojentaa kätensä ja sanoo silmätippojen (ötökkä oli pistänyt ja turvonnut silmä, oli siis kesä) maksaneen sen ja sen verran... olin niin hämmästynyt että maksoin mukisematta.

[QUOTE="jep";27772508]Ylläolevat puhuvat asiaa, mutta olen senkin joutunut kokemaan, että isä lasta viikonlopun päätteeksi palauttaessaan ojentaa kätensä ja sanoo silmätippojen (ötökkä oli pistänyt ja turvonnut silmä, oli siis kesä) maksaneen sen ja sen verran... olin niin hämmästynyt että maksoin mukisematta.[/QUOTE]

Sä olit fiksu ja miehes lapsellinen. Unohda koko juttu.

Meillä ei lasten isä vienyt sairastunutta lasta (esim.korvatulehdus) lääkäriin, vaan soitti mulle, sanoi, että lapsi on sairaana ja että mun pitäisi viedä lapsi lääkäriin.
Liene turha sanoa, että isällä olisi ollut auto pihassa, ja mies olisi ollut ajokunnossa, ei vaan halunnut viedä lasta lääkäriin. Siihen loppui se viikonloppu isän luona.
Kaikista ei ole ottamaan mitään vastuuta, vain terveet lapset aurinkoisina päivinä kelpaavat.

Eipä käy kateeks lapsia jotka sotketaan tällaseen paskaan. Minä voin helvetti maksaa sen lapsen sairauskulut, taitaa joidenkin vanhemman/vanhempien aivojen tilalla olla sahajauhoja. Jos olisin lapsi joka sairastaa ja sattuisin kuulemaan tällasen keskustelun siitä kuka maksaa ja kuka ei suostu maksamaan en varmaa ikinä uskaltais enää sairastua.

Otsikon perusteella luulin, että lapsi on sairastunut vakavasti esim. syöpään, mutta tämähän nyt olikin vaan tällainen pikkujuttu. Toivottavasti pääsette sopuun ns. perusasioista lapsen parhaaksi.