eroahdistustako ?



Hei kaikille!

Tyttömme oli pari viikkoa sitten hoidossa mummin ja papan luona ja eikä ollut sinä aikana syönyt paljon mitään eikä nukkunutkaan juuri yhtään mutta kuitenkin oli ollut hyväntuulinen niinkuin aina eikä ollut itkenyt. Ja nyt kun isä on ollut kotona hoitamassa tyttöämme pari päivää sillä aikaa kun olen ollut töissä ja sama homma toistunut isin kanssa eli ei oo syönyt eikä nukkunut juuri lainkaan.

Onko tuo eroahdistusta ja jos on niinkuin epäilen ni kannattaako lasta viedä enää yöksi hoitoon tai ylipäätään hoitoon jos ei kerta syö eikä nuku juuri yhtään hoidossa ollessa? Luin jostain että eroahdistus on todellinen stressitilanne lapselle silloin kun joutuu olemaan äidistään tai isästään erosta. Ja jos joillain on hyviä neuvoja että miten eroahdistuksen kanssa eletään ni otan neuvoja vastaan ilomielin =)

 
Mun mielestä äitikin tarvii omaa aikaa ja jos hoitajana kyseessä kuitenkin läheinen ihminen, niin hoitoon vain! ..siellähän se lapsi oppii olemaan muidenkin kuin äidin kanssa, ja uskoisin että jos laps ei ole kauheasti ollut hoidossa aiemmin niin ilmaisee asian sit juuri syömättömyydellä ja nukkumattomuudella... mutta rohkeasti vain hoitoon tutuille niin lapsi tottuu ja uskoisin että hyvin nopeasti on oma itsensä! (itellä 2v ja pian 1v lapset ja hyvin pärjäävät hoidossa tuttujen hoitajien luona, kun ovat pienestä pitäen aluksi lyhyitä aikoja olleet hoidossa) :)
 
Kyllä minäkin suosittelen hoitoon viemistä, jos se sinusta tuntuu hyvältä vaihtoehdolta. Olen samaa mieltä Lelluriinan kanssa siitä, että koska hoitajina on mummi ja pappa, niin tiedät, että lapsellasi ei ole siellä mitään hätää.

Minulla on 10 kk tyttö ja hän on ollut pienestä pitäen kerran kuukaudessa mummulassa yöhoidossa ja välillä päivähoidossakin. Hän on tottunut olemaan hoidossa eikä hän oireile siellä ollessaan mitenkään. Nyt eroahdistuksen aikana kaikki menee hoidossa hyvin, mutta kotona tyttö sitten "kostaa" meille vanhemmille kitisemällä pari päivää.

Jos on vain sellainen mahdollisuus, että pystyy antamaan lapsensa hoitoon läheisille ihmisille, niin se tekee vain hyvää äidille, isälle ja parisuhteellekin. Lapsenkin kanssa jaksaa olla paremmin kun tietää, että pääsee välillä tekemään omia aikuisten juttuja.

Itsekin pohdin ihan tuota samaa, että kannattaako lasta antaa eroahdistuksen aikana hoitoon, ja kysyin asiasta oikein neuvolassa. Terveydenhoitaja sanoi juuri ihan tätä samaa, että on rikkaus saada välillä omaakin aikaa ja koska isovanhemmat ovat hoitajina, tiedät, että kaikki on hyvin. =)
 

Yhteistyössä