eroahdistustako, 8kk

Liittyykö tämä nyt eroahdistukseen vai mitä tämä on, kun poika on ruvennut kiukuttelemaan ihan tosissaan. On päiviä, ettei millään olisi lattialla leikkimässä, mutta kun ottaa syliin, niin kiukuttelu jatkuu. Välillä saa ihan kovan itkukohtauksen. Heittäytyy sylissä taaksepäin, vääntyilee ja itkee. Muutamina iltoina on myös saanut itkukohtauksia, vähän sen jälkeen, kun on nukahtanut. Itku on siis tosi voimakasta, vääntää jälleen itseään taaksepäin eikä rauhoittelut auta (pidän sylissä, kannan, hyssyttelen). Sitten kohtaus loppuu itsekseen, ja poika nukahtaa niiskuttaen.

Onko muilla ollut vastaavaa 8-9 kk vauvan kanssa?
 
Kuulostaa kovin tutulta! Meillä poika 9kk ja öiden & nukutusten vaikeutumisten lisäksi on juuri tuota perään itkemistä, ym. Poika voi leikkiä isän/mummun/ym. kanssa tyytyväisenä, mutta alkaa välittömästi kitistä, kun näkee minut! Usein konttaa perässä ja itkee syliin, mutta kun otan, haluaakin pois!? Unessa itkee paljon. Jostain syystä nukkuu ja nukahtaa ja viihtyy leikeissä, ym. kuitenkin tosi hyvin, jos on vaikka mummun luona yökylässä! Ota noista selvä... =)
 
Meillä on tällä hetkellä just samanlaista :/ oikeastaan jo vähän aikaa ollut. Pikku-ukko täyttää ensi viikolla 8kk :heart:

Kiukuttelee VAIN äidin kanssa...lattialla ei ole hyvä eikä välillä sylissäkään. Vaikka väsyttää, niin välillä pitää nukkumisestakin kiukutella :D Ja tosiaan niitä itkukohtauksia tulee silloin tällöin. Minä kun en ole näköpiirissä kaikki asiat ovat yleensä ihan hyvin, mutta heti kun tulen paikalle niin johan alkaa huuto :/
Välillä kiristyy oma pinna...toivottavasti on ohimenevää ;)

Tsemppiä kaikille =)
 
Samaa täälläkin ja poika nyt 9 kk ja tuota eroahdistusta on ollut jo kuukauden verran. Tosiaan vessassa on hankala välillä käydä ja isin syli ei monesti kelpaa, äidin vaan. Puntissa roikutaan ahkeraan :) .
 
Joo, tosiaan se pinna kiristyy kyllä välillä! Tuntuu pahalta, kun muiden kanssa sujuu paremmin... Toki ne isovanhemmatkin voivat liioitella, miten superhyvin on mennyt, ainakin meillä. Tosin lapsella ei ole esim. mummua kohtaan mitään odotuksia tai totuttuja tapoja, kuten maitoshowt ja muut kotona. Ja taas isovanhemmat eivät ehkä suhtaudu vaikkapa nukkumiskiukutteluun samalla tavalla, kun itse, kun osaa jo ns. odottaa sitä ja hermostuu, että joko taas. Illan filosofointia... =)
 
Meillä myös. Tyttö täytti juuri 7kk. Mun perässä ryömii ja konttaa ja lahkeesta tulee repimään. Ja kun ei haluais aina ottaa syliin ettei opi siihen. Välillä tosin haluaa ihan vaan että nostetaan seisomaan sohvaa vasten tai mun jalkoja vasten. Itse ei vielä ylös pääse vaikka kovasti yrittää.
Tänään aamulla kävi niin että tyttö oli kiltisti lattialla, kun isän kanssa oli hereillä. Mutta kun mä heräsin niin sit alko huuto heti kun mä hävisin pois näköpiiriltä... :attn:
 

Yhteistyössä