Ero

The Isukki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 17:51 Mä kirjoitti:
Eli jäävän pitäisi ottaa lisää velkaa jotta saa toiselle maksettua?
Ja se lähtijä maksaa elatusmaksuista kuitenkin, miten ne määräytyvät?
No niin minun mielestäni ainakin, koska onhan se yhteinen ja yhdessä olette sitä maksaneet nii tietenkin jotenki pois muuttajan täytyy saada oma osuus siitä talosta...
Ja =http://www.lakineuvo.fi/lakineuvonet/index.php?option=com_content&task=view&id=209&Itemid=43&mosmsg=Artikkeli+tallennettu.&gclid=CKCljrz_nIwCFQrlQgodHVqM6w] tässä on hieman siitä elatusmaksusta :ashamed:
 
The Isukki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 17:55 The Isukki kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 17:51 Mä kirjoitti:
Eli jäävän pitäisi ottaa lisää velkaa jotta saa toiselle maksettua?
Ja se lähtijä maksaa elatusmaksuista kuitenkin, miten ne määräytyvät?
No niin minun mielestäni ainakin, koska onhan se yhteinen ja yhdessä olette sitä maksaneet nii tietenkin jotenki pois muuttajan täytyy saada oma osuus siitä talosta...
Ja tässä on hieman siitä elatusmaksusta :ashamed:
 
Keittiönoita
Tuosssa tilanteessahan asunnosta lähtevä myy oman asuutensa asunnosta sille asuntoon jäävälle. Kannattaa hoitaa asuntokauppa siinä pankissa, missä teillä se laina on. Joko otat sen verran lisää lainaa, että saat maksettua toisen ulos ja samassa yhteydessä toinen maksaa siitä asunnosta olevan velkaosuutensa pois. Tai sitten teette niin, että hänen velkaosuutensa siirtyy sinulle ja maksat hänelle vain velattoman osuuden asunnosta. Eli asunnon arvo jaettuna kahdella miinus puolet jäljellä olevasta velasta. Kummin päin tahansa, sulle jää yhtä paljon velkaa. Mutta pankin kanssa täytyy sopia jo siitä, riittääkö sun maksukykysi yksin maksamaan sitä asuntoa. Tai - jos sinä et ole se asuntoon jäävä osapuoli - riittääkö puolisosi maksukyky.
 

Yhteistyössä