Ero tulossa, onko väärin pyytää miestä auttamaan lastenhoidossa kun olen itse kipeänä?

• Viestiketjun aloittaja tuleva ex
  • Ensimmäinen viesti
tuleva ex
Meillä ollaan pyöritelty erokysymystä jo yli puoli vuotta ja tällä viikolla sitten tehtiin lopullinen päätös. Maanantaina mies lähtee etsimään uutta asuntoa ja laitetaan asiat pyörimään. Hyvö, vaikkakin kipeä päätös molemmilta.

Nyt oltiin sovittu että mies menee kaverinsa luo viikonlopuksi, kertoo siellä erosta ja saavat viettää ensimmäisen poikamiesviikonlopun. Nyt kävi kuitenkin niin ikävästi että tulin itse kipeäksi ja tosi huono olla. Kuume korkea ja päätä särkee valtavasti, varmaan poskiontelontulehdus tulossa. Myös kuopus 1,5v on kipeänä jaa sen lisäksi on tuo uhmaikäinen esikoinen hoidettavana. Joudun varmaan päivän muyötä lähtemään lääkäriin eikä hirveästi houkuttele ottaa tuota uhmaikäistä mukaan kiukkuamaan kun muutenkin on toisi vaikea saada mitään tehtyä.

Mies sanoi voivansa perus suunnitelmat ja jäädä kotiin tai ottaa esikoisen mukaansa mummolaan viikonlopuksi jos musta siltä tuntuu. Kuulostaisi tosi houkuttelevalta samalla tuntuu että se vaan antaisi kiuvaa etten itse pärjää lasten kanssa. Mies on joskus tuosta huomautellut riitojen yhteydessä. Meillä lapset ollaan siis hoidettu yhdessä ja mies on aina ollut loistava isä, pitänyt osan hoitovapaista enkä koskaan ole ollut ns. selkä seinää vasten yksin lasten kanssa.

Nyt olisi siis ensimmäinen mahdollisuuteni todistaa että saan kipeänä tämän toimimaan, mutta silti avun pyytäminen houkuttaisi.

*
Jos kerran eroatte sovussa ja koetatte sopia asioista asiallisesti (todella hyvä!) niin miksi nyt täytyisi heittäytyä marttyyriksi? Olen myös samaa mieltä, että ovat kai edelleen myös isänsä lapsia?

Rahina
Jos ajattelet ihan puhtaasti lasta, niin kipeästä äidistä ei ehkä ole yhtä hyväksi hoitajaksi kuin terveestä isästä. Kyllä mun lapset tuppaa olemaan puoliheitteillä kun kuumeessa yritän hoitaa kaiken. Eihän sitä pääse välttämättä edes kauppaan, ei ulkoilemaan. Ipana miehelle ja unta sinulle. Sun mies ei sitä paitsi ole enää poikamies, vaan eronnut mies ja edelleen isä, siinä on vissi sävyero!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja wtf:
Eikö ne ole erosta huolimatta myös isänsä lapsia?
On kyllä, mutta nyt olikin kysymys mun vanhemmuudesta, ei miehen. Enhän mä voi myöhemminkään eron jälkeen soitella ex:n perään joka kerta kun tuntuu etten jaksa ja tarvisin apua jossain. Siksi siis ajattelisin tätä tällaisena koeharjoituksena yksihuoltajuudesta (tai yhteishuoltajuushan meille tulee, eli ilmeisesti siis lähivanhemmuudesta).

Nyt vaan olo on niin surkea kun tietty eron takiakin on itkenyt paljon ja nukkunut huonosta. Kipeän kuouksen kanssa vielä pärjättäisiin, mutta tuo uhmaikäinen on todella hankala ja nyt kun joutuu olevaan viikonlopun neljän seinän sisällä niin varmasti käy kenen hyvänsä hermoille.

Rahina
Vanhemmuudessa on kyse siitä, että pyritään takaamaan lapselle mahdollisimman tasapainoiset ja turvalliset oltavat!! Eron jälkeen voit ja sun kuuluu edelleen soittaa exälle, että olet lapsella on sen kanssa hetkellisesti parempi, esimerkiksi jos olet sairas. Parempihan se isänsä kanssa on olla kuin perhetyöntekijän tai mahdollisesti yksin, jos olet liian voimaton.

Yhteisiä lapsiahan ne on! Ihme juttuja että "sun taytyy vaan oppia pärjäämään yksin.." ei todellakaan tarvitse, on vaan erittäin hienoa että isä haluaa olla "normaalisti" lasten elämässä mukana. Siis svidu! Tottakai annat isän auttaa, ei se kerro sun laiskuudestasi, vaan siitä miten hyvin teillä homma toimii :D

ap
Kiitos rohkaisusta!

Nyt on miehelle soitettu ja hän lupasi auttaa. Sain itselleni ja kuopukselle lääkäriajat iltapäiväksi ja mies lähtee töistä ennen sitä. Katsotaan sitten yhdessä miten saadaan viikonloppu parhaiten sujumaan.

No tietysti isä haluaakin hoitaa oman lapsensa jos olet sairaana, ihan oikein teit :) Vaikka olette eroamassa niin lapsilla on edelleen kaksi vanhempaa. Varmasti itsekin ottaisit lapset hoitoon vaikka ei olisi sinun "vuorosi" jos miehesi joskus sairastuu.

Umbrella78
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Yhteisiä lapsiahan ne on! Ihme juttuja että "sun taytyy vaan oppia pärjäämään yksin.." ei todellakaan tarvitse, on vaan erittäin hienoa että isä haluaa olla "normaalisti" lasten elämässä mukana. Siis svidu! Tottakai annat isän auttaa, ei se kerro sun laiskuudestasi, vaan siitä miten hyvin teillä homma toimii :D
Peesi. Vaikka miten erottais niin yhteisiä lapsia ne ovat ja molempien on osattava ajatella lasten parasta, eli toista autetaan jos lasten hotio tuntuu raskaalta. Miks ihmees se isyys nyt eroon loppuis?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Satuja:
No tietysti isä haluaakin hoitaa oman lapsensa jos olet sairaana, ihan oikein teit :) Vaikka olette eroamassa niin lapsilla on edelleen kaksi vanhempaa. Varmasti itsekin ottaisit lapset hoitoon vaikka ei olisi sinun "vuorosi" jos miehesi joskus sairastuu.
Tuolla lailla sen itsellenikin perustelisin. Jos mies sairastuisi lasten ollessa hänellä niin tottakai auttaisin!

Yhteistyössä