ero tulossa, käytännön vinkkejä ja neuvoja kaipaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ero edessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ero edessä

Vieras
Ollaan miehen kanssa juteltu eroamisesta, tosin ei ihan samaa mieltä taideta olla. Ite olen "halukkaampi" hoitamaan asian suht nopeesti, koska asiat ei tule kuitenkaan muuttumaan mihinkään.. Mutta muutama asia askarruttaa.

Me ollaan oltu avoliitossa 11 vuotta, kolme lasta (11-4 v) ja meillä yhteishuoltajuus. Asumme tällä hetkellä omakotitalossa, laina mun nimissä, isäntä on osallisena siihen yhtenä takaajana.
Auto, vakuutukset ym kaikki on mun nimissä, vaikka kummatkin ollaan maksettu suht tasapuolisesti kaikki menot. Visa, tilit ym yhteiset.. Meillä aika lailla samansuuruiset tulot, mulla vakipaikka ja mies tekee mitä milloinkin, mutta suurin piirtein säännölliset tulot kuitenkin.

Taloa tuskin kumpikaan mitenkään pysty pitämään, joten muutto kahteen vuokrakämppään samalla paikkakunnalla on edessä.

Miten ite olette saanut hoidettua kaikki käytännön asiat, tai onko muuten hyviä vinkkejä? Missä järjestyksessä ja missä aikataulussa olis hyvä asioita hoitaa, kun eihän taloakaan pakosti saa heti myytyä, mutta täällä ei noita vuokrakämppiäkään (ainkaan isompia kuin kaksioita) juuri ole tarjolla.. Sitten varmaan jollain lastenvalvojalla tms olis hyvä käydä sopimassa asioita?

Lapsille tulee oleen järkytys, enkä tiedä tarttisko niille kertoa heti vai sitten vasta kun asiat alkaa rullaamaan vähän eteenpäin, ja jotain "konkreettista" tapahtuu. Kaipa ne on jotain aistinut vaikkei me miehen kanssa VIELÄ olla kauheasti tapeltu..

Vaikkette naimisissa olekaan, niin pidemmissä avoliitoissa tulee varmaankin samantapainen omaisuuden jako, kuin avioerossakin. Siinä on joku laki muuttunut, en tiedä tarkkaan miten.
Vaikka sovussa eroaisittekin, niin ottakaa yhteys lastenvalvojaan, jotta saatte tapaamis- ja elatussopimukset samant tien oikeille uomilleen. Eipä tartte niistä sitten tapella, kun ovat jo valmiina paperilla.

Yhteistyössä