Ero tuli. Käytännön asiat?

  • Viestiketjun aloittaja kohta yksin
  • Ensimmäinen viesti
kohta yksin
Mistä uuteen asuntoon takuurahat?
Lapsia 4, 2kk-7v, miten elatukset noin monesta? Jos mies ei pysty täyttä summaa maksamaan itse niin saako kelasta loput?

Ei jotenki oma järki luista nyt, kertokaa mitä kaikkea tulee huomioida.

Niin ja muutan lasten kanssa toiselle paikkakunnalle, mistä saa apua muuttoon?
 
hm
Tulipa sopivasti tämä ketju. Itse olen juuri näitä samoja asioita tänään selvitellyt. Itselläni olisi muutto 600km päähän ja ajattelin kokeilla saako sossusta muuttoapua ja takuuvuokraan rahaa.
 
vieras
Takuuvuokran voi saada sossusta. Se palautetaan sitten sossulle takas, kun muutat.
Ja muuttoavustusta voi saada kans sossusta, eli muuttofirma muuttais sut.
Voimia sinulle!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Takuuvuokran voi saada sossusta. Se palautetaan sitten sossulle takas, kun muutat. SIIS MUUTAT POIS SIITÄ ASUNNOSTA MIHIN SEN AVUSTUKSEN HAET!!!
Ja muuttoavustusta voi saada kans sossusta, eli muuttofirma muuttais sut.
Voimia sinulle!!
 
hmm, kannattaa soskusta kysellä takuuvuokra rahoja jos tuloja ei kummemin ole, muutoin lainaan joltain sukulaiselta taikka pankista..

lastenvalvojalle varaat aikaa ja siellä sovitaan/lasketaan ne elarit..
samaten huoltajuus ja tapaamis asiat..
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Takuuvuokran voi saada sossusta. Se palautetaan sitten sossulle takas, kun muutat.
Ja muuttoavustusta voi saada kans sossusta, eli muuttofirma muuttais sut.
Voimia sinulle!!
Monesti sossusta saa vaan lappusen takuuvuokrasta, joka viedään vuokranantajalle eli itse ei sitä rahaa näe.

Muutin 5 vuotta sitten 600km päästä nykyiseen kaupunkiin, jolloin sain 300e muuttoavustusta. Itse en usko, että muuttofirmaa sossu suostuisi sponssaamaan.
 
Elarit laskee sossu,varaat ajan sinne ja todellakin suosittelen että KAIKESTA mustaa valkoselle. Niin tapaamisista kuin muistakin. Jos ei maksava osapuoli jostain syystä maksa elareita,niin nehän saa kelalta tai sossulta,aivan varmaksi en nyt sano.
Lasten tapaamisitakin siis kannattaa lyödä teksitä paperille,hoitune samalla reissulla kun elarien sopiminenkin.
Muuttoapua saa mun mielestä joko sossulta tai kelalta..Ja jonkunlainen rahallinen tuki on kai olemassa..

Muista hakea kelalta lapsilisiä varten yh-korotus. Sun kannattaa laskettaa sossulla asumistuen mahdollisuus.Takuuvuokran minä sain sossulta,kun ero oli riitaisa..ja mulla ei ollut sitä rahaa että oisin päässyt muuttamaan..

 
vierailija
Hei! Neuvoja en osaa antaa, halusin vain kertoa että samassa veneessä ollaan. Olen muuttamassa kolmen lapsen kanssa yhteisestä kodistamme pois, vielä en tiedä jäämmekö tähän lähelle vai muutammeko kauemmas, riippuu kuinka saan opiskelut sumplittua. Ja mistä löydän sopivan asunnon, täällä on tarjonta aika heikkoa.

Olen ensi viikolla menossa sossuun juttelemaan asiasta, toivottavasti reha-asiat selkenevät edes vähän.

Tsemppiä sinulle!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Hei! Neuvoja en osaa antaa, halusin vain kertoa että samassa veneessä ollaan. Olen muuttamassa kolmen lapsen kanssa yhteisestä kodistamme pois, vielä en tiedä jäämmekö tähän lähelle vai muutammeko kauemmas, riippuu kuinka saan opiskelut sumplittua. Ja mistä löydän sopivan asunnon, täällä on tarjonta aika heikkoa.

Olen ensi viikolla menossa sossuun juttelemaan asiasta, toivottavasti reha-asiat selkenevät edes vähän.

Tsemppiä sinulle!
Sinulle myös!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Tulipa sopivasti tämä ketju. Itse olen juuri näitä samoja asioita tänään selvitellyt. Itselläni olisi muutto 600km päähän ja ajattelin kokeilla saako sossusta muuttoapua ja takuuvuokraan rahaa.
mulle sanottiin sossusa että ne myöntää muuttoavun ja takuuvuokra rahat toisellepaikkakunnalle jos siellä on työpaikka/opiskelupaikka.
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja waaka:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Tulipa sopivasti tämä ketju. Itse olen juuri näitä samoja asioita tänään selvitellyt. Itselläni olisi muutto 600km päähän ja ajattelin kokeilla saako sossusta muuttoapua ja takuuvuokraan rahaa.
mulle sanottiin sossusa että ne myöntää muuttoavun ja takuuvuokra rahat toisellepaikkakunnalle jos siellä on työpaikka/opiskelupaikka.
Minä sain muuttoavustusta, vaikka opiskelupaikkani sijaitsi kaupungissa josta muutin pois. Työpaikkaa tai uutta opiskelupaikkaa minulla ei ollut uudessa kaupungissa tiedossa.
 

Yhteistyössä