ero on sit totta

minttu
soitat lastenvalvojalle.saatte ajan ja menette yhdessä sinne sopimaan huoltajuudesta.jos isä ei paikalle saavu ei hänen tarvitse lasta nähdä ennen kun tapaamiset on sovittu.jos ette yhteisymmärrykseen pääse,päättää astenvalvoja.Ja tämän ikäisen lapsen kanssa kuunnellaan kyllä ensisijaisesti äitiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
OLISKO VOINU MIETTIÄ AIKASEMMIN MILLASEN RENTUN KANSSA TEKEE MUKSUJA????

Ja miten meinasit elättää itses ja lapsen, meidän työssäkäyvien elätiksi valtiontuilla?
mulla on kyllä ihan työpaikka olemassa, joten ole huoleti en jää elätiksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
soitat lastenvalvojalle.saatte ajan ja menette yhdessä sinne sopimaan huoltajuudesta.jos isä ei paikalle saavu ei hänen tarvitse lasta nähdä ennen kun tapaamiset on sovittu.jos ette yhteisymmärrykseen pääse,päättää astenvalvoja.Ja tämän ikäisen lapsen kanssa kuunnellaan kyllä ensisijaisesti äitiä.
tarviiko mun antaa poikaa ennen ku sopimus on tehty?

 
minttu
miksi olet antanut tunnustaa isyytensä? itse en ole antanut kahden nuorimman lapsen isyyttä selvittää joten ei ole moisia ongelmia. paperiin laitoin nimen jossa kiellän ja se oli siinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
miksi olet antanut tunnustaa isyytensä? itse en ole antanut kahden nuorimman lapsen isyyttä selvittää joten ei ole moisia ongelmia. paperiin laitoin nimen jossa kiellän ja se oli siinä.
me oltiin siinä kohtaa kihloissa, joten olishan se ollu omituista jollen olis antanut.

 
minttu
Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
miksi olet antanut tunnustaa isyytensä? itse en ole antanut kahden nuorimman lapsen isyyttä selvittää joten ei ole moisia ongelmia. paperiin laitoin nimen jossa kiellän ja se oli siinä.
me oltiin siinä kohtaa kihloissa, joten olishan se ollu omituista jollen olis antanut.
Juuu, niin mekin mutta eri osoitteet olivat ja pysyvät. Nykyään ei missään tekemisissä, kela maksaa elatusmaksut

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
no me oltiin yhdessä ja asuttiin yhdessä. kai se olis ollu helpompaa jos olisin jättäny sen tunnustamisen tekemättä
Lapsen etu kuitenkin on, että isyys on tunnistettu. Hänellä on papereissa isä joka on velvollinen maksamaan myös elatusmaksuja ja myöhemmin lapsellaon oikeus hänen perintöönsä.

Joten teit ihan oikein.

Nyt kun lapsi on vasta pieni vauva niin tapaamiset on aluksi muutama tunti kerrallaan isän kanssa. Niistä kannattaa sopia lastenvalvojan luona. Soita sinne vaikka heti, luulisi että on päivystys myös näin jouluaikaan, ainakin saat varattua ajan tapaamiseen.

Hyvin teillä tulee menemään. Jos isä ei kerran kykene lapsesta huolehtimaan tai ei ole sitä tähänkään saakka tehnyt niin mitään pitkiä tapaamisia ei tulla suosittelemaan. Isänäidillä taas ei ole oikeuksia lapseen eli mies ei voi uhkailla, että äitinsä hoitaa.


 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
no me oltiin yhdessä ja asuttiin yhdessä. kai se olis ollu helpompaa jos olisin jättäny sen tunnustamisen tekemättä
Lapsen etu kuitenkin on, että isyys on tunnistettu. Hänellä on papereissa isä joka on velvollinen maksamaan myös elatusmaksuja ja myöhemmin lapsellaon oikeus hänen perintöönsä.

Joten teit ihan oikein.

Nyt kun lapsi on vasta pieni vauva niin tapaamiset on aluksi muutama tunti kerrallaan isän kanssa. Niistä kannattaa sopia lastenvalvojan luona. Soita sinne vaikka heti, luulisi että on päivystys myös näin jouluaikaan, ainakin saat varattua ajan tapaamiseen.

Hyvin teillä tulee menemään. Jos isä ei kerran kykene lapsesta huolehtimaan tai ei ole sitä tähänkään saakka tehnyt niin mitään pitkiä tapaamisia ei tulla suosittelemaan. Isänäidillä taas ei ole oikeuksia lapseen eli mies ei voi uhkailla, että äitinsä hoitaa.
kiitos. mä yritän kohta soittaa. pelkona vaan on että se on sana sanaa vastaan ja mua ei uskota.
 
clivia
Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Sinä saat päättää mihin suostut ja mihin et. Minusta tuo joka toinen viikonloppu hänellä kuulostaa tosi hyvälle. mutta sitten kun lapsi on pikkuisen isompi. saisit sinäkin vähän vapaa-aikaa arjen keskelle
No ei todellakaan äiti saa päättää mihin suostuu ja mihin ei. Ettekö te tajua, että isällä on oikeus lapseen siinä missä äidilläkin? Ja sossu ei todellakaan päätä näitä tapaamisia, vaan vanhemmat päättävät ne keskenään sovussa ja jos sopua ei synny, niin sitten päättää oikeus.

Lapsella on oikeus isään siinä missä äitiinkin. Miksi eron tultua muka vain äidillä olisi päätäntävalta?

Joo ja varmasti moni äiti on jättänyt joskus ydinperheessäkin lapsen isälle, kun on lähtenyt sukuloimaan, baariin, sairaalaan tms. Ja isä on varmasti pärjännyt lapsen kanssa vallan mainiosti. Miksi lapsi siis ei pärjäisi isällään jatkossakin eron tultua? (kun ei kerran imetetä)
 
clivia
Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
soitat lastenvalvojalle.saatte ajan ja menette yhdessä sinne sopimaan huoltajuudesta.jos isä ei paikalle saavu ei hänen tarvitse lasta nähdä ennen kun tapaamiset on sovittu.jos ette yhteisymmärrykseen pääse,päättää astenvalvoja.Ja tämän ikäisen lapsen kanssa kuunnellaan kyllä ensisijaisesti äitiä.
tarviiko mun antaa poikaa ennen ku sopimus on tehty?
Tarvii. Niin kauon kun mitään ei ole paperilla, molemmilla on yhtälailla oikeus lapseen. Tai siis lapsen oikeutta monempiin vanhempiinhan nämä tapaamiset ovat.

Ja kannattaa ottaa huomioon myös se, että jos on muuttamassa lapsen kanssa pois yhteisestä kodista, niin siihen tarvitaan toisen vanhemman suostumus. Jos ei tule suostumusta, niin oikeuden mukaan tällöin lapsi jää asumaan siihen kotiin, joka hänen kotinsa on.
 
beesi
Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Sinä saat päättää mihin suostut ja mihin et. Minusta tuo joka toinen viikonloppu hänellä kuulostaa tosi hyvälle. mutta sitten kun lapsi on pikkuisen isompi. saisit sinäkin vähän vapaa-aikaa arjen keskelle
[/quote]

Äiti ei ole se, joka yksin päättää miten paljon lapsi saa isänsä kanssa aikaa viettää. Eikä tapaamisviinkonloppujen tarkoitus ole se, että äiti saa vapaa-aikaa arjen keskelle vaan se, että lapsi ja hänen etävanhempansa saavat viettää aikaa toistensa kanssa.

 
vauveli
lueskelin tuota ketjua ja haluaisin kertoa vähän omasta tilanteestani. meille kävi niin, että samana päivänä kun muutin osoitteeni miehen luo, synnytin tytön. isä aloitti isyyslomansa (minkä vuoksi hän varmaan halusi että muutan hänen luokseen...) ja ennenkuin kaksi viikkoa oli kulunut heitti ulos. lähtöä edelsi miehen siskon käynti asunnossamme, haukkuminen (onko vaippa vinossa v...n kakara, kasva aikuiseksi, ei isäs tule sua pelastaan, sä et lähde mihinkään ilman velipojan lupaa jne.) ja lapsen riisto minulta (kesti pari tuntia). mukana oli myös uhkailua ja epäkieroja kysymyksiä terveydentilastani (joka oli muuten ok, mutta parin viikon ikäisen vauvan ensisynnyttäjänä saatoin olla vähän väsynyt). en huutanut enkä melskannut ja tilanne oli järkyttävä ja epätodellinen. soitin isälleni, joka tuli rauhoittamaan tilanteen ja aamulla lähdin vauvan kanssa vanhempieni luokse. tein osoitteenmuutoksen takaisin omaan talooni. kävimme perheneuvolassa, koska mieheni keksi meille varata sinne ajan. laiha lohtu, pelkkää teatteria miehen puolelta. isyyden vahvistustilanteessa keksi vaatia isyystestiä varmuuden vuoksi (vaikka tasan tietää olevansa isä). nyt odotellaan tulosta (tosin kastetodistukseenkin laitettiin ukko isäksi) ja on se p... kun minun tehtäväni on nyt sitten ylläpitää isän suhdetta vauvaan (2,5kk), joutua katselemaan ukkoa ja ukon touhuja kun hän on jo niin uuden elämän alussa että. tarinaa riittäisi vaikka kuinka kerrottavaksi. olin hullu kun en ymmärtänyt ettei 41 vuotias enää kasva aikuiseksi. toivon että saan pitää yksinhuoltajuuden. mies on mm. nauhoitellut salaa puhelujani ja keskustelua, kun on oikein mennyt kiihkeäksi koska kyllähän se ottaa aivoon, kun tajuaa olevansa huijarin uhri. tällä hetkellä mies hakee lapsen 2x/vk 3 tunnin ajaksi. en halua häntä kotiini enkä mene hänen luokseen. ehdotellut lasta jo yökyläänkin, hohhoijaa... eiköhän tossa tapaamismäärässä ole jo liikaakin annettu. sitä olen miettinyt, että kuinkahan huoltajuuden käy. koettanut selata aihepiiriä, mutta ei ole vastaavia tapauksia eteen tullut.
 

Yhteistyössä