Ero, neljä lasta ja uusi vauva etäsuhteeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hmm..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hmm..

Vieras
Eli olen eronnut, neljän lapsen yh. Tapailen erästä nuorempaa, lapsetonta miestä. Ollaan nyt mietitty puolivakavissamme jos antaisimme yhteiselle lapselle mahdollisuuden tulla maailmaan. Välimatkaa meillä on satoja kilometrejä. Minulla työt, talo ja lasten koulut sekä heidän isänsä omalla paikkakunnallani. Hänellä myös oma elämänsä uomissaan omalla paikkakunnallaan. Ollaan piakkoin siirtymässä lasten kanssa viikko/viikko asumisjärjestelyyn. Olen kovin itsenäinen niin taloudellisesti kuin muutenkin. Näkisin itseni aivan hyvin elävän omillani viiden lapsen kanssa, voisimme viettää joka toinen viikko aikaa miesystäväni luona jolloin myös hänelle ja mahdolliselle yhteiselle lapselle muodostuisi hyvä suhde.
Onko täällä kenelläkään kokemuksia miten yhdistää etäsuhde ja lapsenhankinta?
Kiitos :)

Lapset ovat kyllä sopeutuvaisia, mutta sitä ei mielestäni pitäisi käyttää hyväksi. Se, että pitää sopeutua viikko-viikko -systeemiin vaatii lapselta paljon ja se voi olla pois muilta kehittymisen alueilta.

Silloin ei saisi olla mitään ongelmia ennestään, sillä mitä enemmän haasteita lapsella on kasvunsa tiellä, sitä vähemmän tuollaisia viikon välein tapahtuvia muutoksia elämäänsä tarvitsee. Kun ero tulee, voi olla että on pakko mennä tuohon, jos kumpikaan vanhempi ei halua luopua oikeuksistaan. Lapset sitten pomppivat kotien väliä ja se systeemi toimii tai sitten ei toimi. Se on riski, jota mielestäni ei pitäisi ehdoin tahdoin jo lasta suunnitellessa ottaa noin niin kuin huvikseen.

Minä en kyllä ymmärrä, miksi noin vaikeaan tilanteeseen pitää tehdä vielä lisää lapsia. Eikö sinulle nyt herraisä neljä lasta riitä :O
Miten muuten ajattelit olla edelleen itsenäinen taloudellisesti jne ja elättää lapsesi, jos olet äitiyslomalla/hoitovapaalla?

No mielestäni tämä tilanne ei ole lainkaan vaikea :) Lapset ovat sopeutuneet eroon hyvin, olen loistavissa väleissä eksäni kanssa ja vietämme esim. Joulua osin yhdessä. Riittäähän se neljä lasta, noin jos ajattelee niin olisihan varmasti yksikin riittänyt. Uusi miesystäväni ei kuitenkaan ole kokenut biologista isyyttä, ja rikkaushan se pieni sisarus olisi kaikille meille. Itselläni alkaa olla viime hetket raskautua, miesystävä on kyllä vasta kolmikymppinen. Taloudellisesti pärjättäisiin hyvin kolmen vuoden hoitovapaakin, olen itse alalla missä voin tehdä keikkatöitä tarvittaessa. Talolainaa hieman jäljellä, muutenkin eletään taloudellisesti.
Ap

Haluatko saada sen nuoren miehen nalkkiin? ;) No tavallaan ymmärrettävää, sillä jos miehelle lapsensaanti on tärkeää, hän varmaankin jossain vaiheessa lähtee ikäistään tai nuorempaa naista etsimään, jos sinun kanssasi ei biologista lasta tule. Miehellä ei kuitenkaan sinänsä ole mikään kiire.

Mutta en lähtisi tuohon ilman kunnollista perhe-elämää. Etäisyys ei sille miehellekään anna ollenkaan samaa kuin oikea läsnäolevan isän rooli. Ja joo, pitäis olla sen verran kiinnostusta lapsettomalla miehellä, että olisi valmis muuttamaan. Sen kyllä ymmärrän, että itse et voi eikä sinun pidä, repiä neljää kouluikäistä lasta kauas isästään ja kavereistaan.

No ei kyllä ole tullut mieleenkään että tuota tarvitsisi nalkkiin yrittää saada :D Hänen aloitteestaan tämä lapsikeskustelu alkoi. Ollaan tunnettu jo vuosia, mutta lähennytty vuosi sitten eroni myötä ja vahva ystävyys on muuttunut rakkaudeksi. Jossain vaiheessa muutto yhteen varmasti toteutuukin, mutta ei ihan lähivuosina johtuen hänen työkuvioistaan. Lähinnä nyt haluaisin kuulla kokemuksia etäsuhde+lapsi kuvioista :)

No aikamoiselta kuulostaa. Toisaalta nostan hattua että sinulla naisena on noin vahva luotto pärjäämiseesi niin taloudellisesti kuin vanhempanakin jopa viidelle lapselle. Itse mietin eroa ja pärjäisinkö kahden lapsen kanssa lähihoitajan palkalla.

Uusimmat

Yhteistyössä