T
Thinking...
Vieras
Minulla on mieheni kanssa hieman yli kymmenen vuoden yhdessäoloaika. Olemme alle kolmekymppisiä eli nuorena aloitettiin seurustelu. Meillä on kaksi lasta jotka ovat poikia, iältään 5 ja 3 vuotiaat. No, suhde maistuu aivan puulta. En tunne enää rakastavani miestä samanlailla (ollenkaan) kuin nuorempana. Miehen tunteettomuus ja kylmyys ja vaikeus osoittaa minua kohtaan läheisyyttä tuntuu kamalalta. En haluaisi elää näin. Lasten aikana mies on muuttunut jotenkin vastenmielisempään suuntaan. Kaikki tavat ärsyttää erityisen paljon. Varsinkin se, ettei miehellä tuntuisi olevan minua kohtaan minkäänlaista mielenkiintoa. Minunkin tunteeni miestä kohtaan ovat täysin poissa. En ole "tunnustanut" miehelleni tätä, en kyllä ole esittänyt rakastavanikaan. Emme juurikaan osoita toisiamme kohtaan läheisyyttä (olen kyllästynyt kerjäämään läheisyyttä), ja seksi jos sitä on, on ällöttävää. Olen tuntenut paljon syyllisyyttä ajatuksistani. Ero on käynyt mielessäni ja ollutkin mielessä jo ainakin vuoden. Meistä kumpikaan ei ole pettänyt toistamme (tietääkseni), emme huuda toisillemme, tappele lasten kuullen. Mutta ei ole kivaa. Minua masentaa ja koska lapset ovat poikia, tunnen velvollisuutena olla miehen kanssa yhdessä jotta pojiilla olisi isä. Onkohan juuri se ainoa asia joka pitää meidät yhdessä. Tiedän että se kuulostaa älyttömältä mutta minkäs teet kun haluais lapsille parasta. Huono parisuhdekkaan ei toisaalta ole lapsille hyväksi. Lapset eivät näe meistä hyvää esimerkkiä parisuhteeseen esim.läheisyyttä. En jotenkin vain uskalla tehdä päätöstä. En tiedä auttaisiko miehen kanssa puhuminenkaan kun hän on niin haluton minua kohtaan. Mikäs nyt eteen...kaipaisin kovasti neuvoja ja kokemuksia eronneilta varsinkin, jos on äitejä joilla on poikia.