Ero lapsi itkee isän luokse ja äitillä voimat ei riitä aina lohduttamiseen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja C
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

C

Vieras
Kaipailisin mielipiteitä ja neuvojakin meidän tilaanteeseen, joka toistuu ainakin joka toinen viikonloppu kun vanhin lapsi (5vee) palaa iskä viikonlopultaan. Sieltä tullaan yleensä itku kurkussa ja ja itku jatkuu kotona ja kiukuttelulla esim 1.2 vuotiaalle pikkuveljelleen. Eksän kanssa olemme olleet erossa jo yli kolme vuotta ja molemmilla meillä on uudet perheet. Eksäni on vain ollut ns. narsisti, joka on henkisesti ja välillä jopa fyysisesti pahoipidellyt minua ja syy miksi erosin hänestä aikanaan. Se vielä entisestään lisää omaa pahaa mieltä, kun lapsi haikailee iskänsä luokse, jonka tiedän pidemmän päälle olevan hänelle henkisesti huono paikka. Tärkeänä pidän sitä, että lapsellani on isä, joka häntä haluaa nähdä ja että tapaamiset pääasiallisesti toimivat, mutta tuntuu kurjalta kuulla valituksia kotona siitä, että lapsi haluaa iskälleen ja mikään ei omassa kodissa ole kivaa jne. Ja siitä kärsii pikku velikin, joka iloitsee toisen kotiin tulemisesta eikä voi ymmärtää miksi toinen vain haluaa mököttää jne. En tieä "mollataanko" meidän kotia siellä "toisella puolella", itse en halua sellaiseen syyllistyä, koska lapsemme on syytön vanhempiensa välisiin riitoihin yms. Mutta mistä voimia kun tuntuu olevansa täysin epäonnistunut ja maailman huonoin äiti kun ei kelpaa omalle lapselleen? :(

voi ei..:( toiv meillä ei ole tommonen edessä..siis se et toinen mollaa toisen vanhemman kotia jne tie nyt onko teillä siitä kyse mut voi olla jos miehes paljon narsistisia piirteitä:( onneks tyttö vasta 1,5v eikä isä halua onneksi nähdä(vielä)

lapsesi kiukuttelee ja itkee sinulle koska olet rakas ja jaksat kantaa hänen pahan mielen. et sinä ole epäonnistunut ja olet maailman paras äiti lapsellesi!!!

voimia ja halauksia!

onko se niin vaikea tajuta että lapsella ja lapsen isällä on toisiaan ikävä!?
Samanlaisia tapauksia tiedän lähipiiristäkin useitakin, nykyajan isä on ihan yhtä hyvä ja läheinen vanhempi kuin äitikin. tottakai sitä itkettää ku näkee isäänsä vain muutamana päivänä kuukaudessa. mieti vähän..

yhdyssanat ei yhdys sanat. Sori, ärsyttää lukea tekstiä joka on kieliopillisesti virheellistä.

Ei muuta kuin voimia sulle. Joko muksu pitää saman shown isänsä luona (itkee äidin perään) tai sitten ex osaa tosi hyvin manipuloida muksuasi. Noin lyhyen ajan (viikonlopun kerrallaan) kyllä jaksaa pitää kulissia yllä ja esittää hyvää isää.
Vanhempien riidat pitäisi pystyä pitämän vanhempien välisinä eikä sotkea lapsia niihin. Toivottavasti ex:äsi malttaa (narsistisen luonteen vastaisesti) olla manipuloimatta lastanne, jos ei niin siitä kärsivät lopulta kaikki kolme.

Meillä myös 5v poika joka itkee isänsä perään. Tyttö on jo 7v ja tilanne on ihan toinen. Luulen et pojat kaipaa isäänsä enemmän ja sit voi olla myös toi ikä. Luulen et poikani et tajua tilannetta vaikka isä lähti löytäessään uuden vaan toivoo et isä muuttaisi takaisin kotiin. Mä yritän vaan aina löytää jostain voimia ja selittää asian uudellen ja uudelleen. Olen yrittänyt ehdottaa isälle jotain yhteistä harrastusta pojan kanssa keskellä viikkoa mutta isää ei kiinnosta :( Meillä eron syynä oli miehen alkoholismi, masennus ja pettäminen joten eroa en ole katunut.

Yhteistyössä