C
C
Vieras
Kaipailisin mielipiteitä ja neuvojakin meidän tilaanteeseen, joka toistuu ainakin joka toinen viikonloppu kun vanhin lapsi (5vee) palaa iskä viikonlopultaan. Sieltä tullaan yleensä itku kurkussa ja ja itku jatkuu kotona ja kiukuttelulla esim 1.2 vuotiaalle pikkuveljelleen. Eksän kanssa olemme olleet erossa jo yli kolme vuotta ja molemmilla meillä on uudet perheet. Eksäni on vain ollut ns. narsisti, joka on henkisesti ja välillä jopa fyysisesti pahoipidellyt minua ja syy miksi erosin hänestä aikanaan. Se vielä entisestään lisää omaa pahaa mieltä, kun lapsi haikailee iskänsä luokse, jonka tiedän pidemmän päälle olevan hänelle henkisesti huono paikka. Tärkeänä pidän sitä, että lapsellani on isä, joka häntä haluaa nähdä ja että tapaamiset pääasiallisesti toimivat, mutta tuntuu kurjalta kuulla valituksia kotona siitä, että lapsi haluaa iskälleen ja mikään ei omassa kodissa ole kivaa jne. Ja siitä kärsii pikku velikin, joka iloitsee toisen kotiin tulemisesta eikä voi ymmärtää miksi toinen vain haluaa mököttää jne. En tieä "mollataanko" meidän kotia siellä "toisella puolella", itse en halua sellaiseen syyllistyä, koska lapsemme on syytön vanhempiensa välisiin riitoihin yms. Mutta mistä voimia kun tuntuu olevansa täysin epäonnistunut ja maailman huonoin äiti kun ei kelpaa omalle lapselleen? 