onko teidän lapsilla kaksi kotia.. toinen äidin, toinen isän luona? mä itse ajattelin et isän koti on myös lasten koti, mut poikapa yllätti mut sillä ettei pitänytkään isän kotia myös omanaan. meillä poika on alkanut uudestaan puhumaan erosta ja ottaa sen esim leikeissään mukaan. puhuin psykologini knassa tästä ja hän antoi meille lastenkirjan joissa kerrotaan lapsen näkökulmasta erosta ja siitä kun on kaksi kotia. pojan kanssa luettiin kirja ja puhuttiin sen jälkeen kaikesta siitä mitä siinä kirjassa oli. poika sanoi heti että minun kotini on äidin luona ja mummon sekä papan, ei isin. pitäisikö minun nyt yrittää saada se isin kotikin tuntumaan pojalle omalta vai ei? tyttö ei vielä osaa omista tunteistaan kertoa.
poika kyseli aikoinaan jotain pientä kun erottiin ja nyt tosiaan kysely ja asian käsittely on selvästi taas käynnissä- poika oli eron aikaan vain kaksi (osasi puhua hyvin) mut kyllä nää 4v kysymykset on kiperämpiä ja poika pohtii asioita paljon. on kuitenkin jo unohtanut esim sen että ollaan joskus kaikki yhdessä asuttu kun valokuvista sitä ihmetteli.
poika kyseli aikoinaan jotain pientä kun erottiin ja nyt tosiaan kysely ja asian käsittely on selvästi taas käynnissä- poika oli eron aikaan vain kaksi (osasi puhua hyvin) mut kyllä nää 4v kysymykset on kiperämpiä ja poika pohtii asioita paljon. on kuitenkin jo unohtanut esim sen että ollaan joskus kaikki yhdessä asuttu kun valokuvista sitä ihmetteli.