Ero ja käytännön asiat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua?

Vieras
Mites erotessa ootte hoitaneet seuraavat (tai mitä mieltä ootte)..
Yhteinen asuntolaina - Jos hommaan esim. vuokrakämpän, joudun tietty siitä maksamaan vuokran, mites mulla riittää rahat myös tohon asuntolainaan..? Olettaen, että taloa ei saada myytyä muutamaan kuukauteen..
Entä jos mies jää tähän taloon asumaan siks aikaa, kunnes saadaan myytyä, miten kulujen pitäis teidän mielestä jakautua? Siis asuntolaina, asumiskulut (sähkölaskut ym).. Yhdessä en kykene asumaan, kun päätös erosta on tehty.
Oon ihan pihalla ja mies on NIIN ilkee eikä suostu mistään neuvottelemaan tms. Viimesin mitä se on tästä asiasta sanonut, on se, että hän voi jäädä asumaan tähän taloon kunnes ollaan saatu myytyä, mutta mun pitää maksaa kaikesta puolet, siis asumiskuluistakin. Ja sit vielä tietty oma vuokra ja uudet sähkömaksut sun muut päälle. En tajuu miten onnistuis edes.

Meillä minä muutin pois ja mies jäi asumaan taloon kunnes saatiin myytyä. Sovimme, että ei maksa elareita kunnes talo myyty ja makso luonnollisesti talon kaikki kulut. Miksi mun olis tai sun pitäis maksaa miehesi sähkö/vesi tai muitakaan kuluja?? :o

Alkuperäinen kirjoittaja gkhjfd:
Meillä minä muutin pois ja mies jäi asumaan taloon kunnes saatiin myytyä. Sovimme, että ei maksa elareita kunnes talo myyty ja makso luonnollisesti talon kaikki kulut. Miksi mun olis tai sun pitäis maksaa miehesi sähkö/vesi tai muitakaan kuluja?? :o

No sitä minäkin! Mut miehen mielestä pitää, koska tässä talossa ne on kuitenki niin suuret verrattuna johonki kerrostalokämppään, johon minä muuttaisin. Arg vähän menee hermot. Itelläni ei olis esim. mahdollista jäädä tähän mitenkään lasten kanssa, kun maksua on jos jonkinlaista (sähköä, jätemaksua, vesimaksua, kotivakuutusta..) Mut joo, veikkaan että mies ihan tahallaan sanoo noin, että sais mut hermostumaan ja paniikkiin..

Yhteistyössä