Ero ainoa vaihtoehto.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Help...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Help...

Vieras
Siis..tiedän jo lähes varmaksi että ero on ainoa vaihtoehto. Ollaan tehty "kaikkemme" suhteen eteen, pariterapiat, jne. En jaksa enää soutamista ja huopaamista hyvien ja todella huonojen aikojen välillä..

Ongelma on se että mulla on opinnot vielä kesken (valmistun marraskuussa) joten miten teen muuton kanssa..Tarkoitus olisi muuttaa monen sadan kilometrin päähän kotiseudulle lasten kanssa, mutta enhän voi viedä lapsia isältä...? Ja siis en edes tiedä ottaisiko isä lapsiaan luokseen vaikka asuttaisiin lähellä :/

Kannattaisiko muuttaa tähän lähelle ja katsoa tilannetta vai mitä ihmettä mä teen :( Eroa en saa ellen muuta pois, mies on moneen otteeseen sanonut että ei aio erota, joten helppoa ei tule olemaan.

Hieman tarkennusta... Sinulla on opinnot kesken, pystytkö opiskelemaan opintoja valmiiksi siellä monen sadan kilometrin päässä?

Jos pystyt, miten toimitte tapaamisten kanssa? Tähän tietysti vaikuttaa lastenne iät. Jos ovat kovin pieniä, pystytkö sopeutumaan ajatukseen, että pienet lapset ovat esim. joka toinen viikonloppu monen sadan kilometrin päässä sinun luotasi?

Mikäli isä haluaa olla mukana lasten elämässä, omaa elämääsi helpottaa huomattavasti se, jos asut lähellä entistä miestäsi (tapaamiset voitte sopia joustavammin, lastenhoito helpompaa sopia tarvittaessa...)

Tietysti lasten näkökulmasta, mikäli isä haluaa heidän kanssaan olla tekemisissä tiiviisti eronne jälkeen, lähellä asuminen on myös lasten edun mukaista.

Jos luulet, että mies ei halua lapsia nähdä eron jälkeen tai ainakaan ei kovin usein, silloin voi olla viisasta muuttaa lähelle omaa sukuaan.

Opinnot siinä vaiheessa, että on pakko opiskella täällä loppuun (päättötyö kesken, jne).

Varmaan olisi viisainta etsiä täältä asunto ja katsoa tilannetta vaikka ensikevääseen, että miten sujuu, haluaako mies tavata lapsia, yms. Kaikki lapset ovat vähän isompia, nuorin 8-v. Muuttaa sitten pois, jos näyttää sille ettei toimi..
Ei vaan yhtään kiinnostaisi muuttaa ja muuttaa.. :(

Kai kaipasin täältä vertaistukea, iso juttu tämä on mulle.
Kun palstalla koko ajan joku eroaa ( liki 10 vuotta olin mustana täällä, hyvin säännnöllisesti..), niin ei se varmaan hetkauta.

[QUOTE="mei";29629008]Mikä eron syynä? Jos väkivaltaa tms niin.....?[/QUOTE]

Henkistä väkivaltaa, minua ja lapsia kohtaan. Haukkuu lapsia ja huutaa heille pienistäkin ja sitten huutaa ja haukkuu minua jos sanon etten tykkää siitä että lapsia haukutaan ja nimitellään (homoksi, idiootiksi, typeräksi, tms).
Sanoo että kasvata itse lapsesi ja seuraa sitten sivusta ja kommentoi tilanteita, jos esim. lapset metelöivät, niin sanoo että "noo, katsotaan miten saat kuriin"

Humalassa voi olla aggressiivinenkin ja edellisen kerran kun oli humalassa sanoi että haluaa erota ja oli kovin pelottavan oloinen (tiedän milloin se on oikeasti pelottava).

Että sellaisia..

Yhteistyössä