Erityislasten perheet (dysfasia) opiskelija pyytää apua

Olen opiskelija ja tehtävänä on tehdä kirjallinen selvitys

Miten homma eteni siitä kun alettiin huolestua onko kaikki ok?

Miten otettiin puheeksi
mitä tutkimuksia
missä
mitä terapioita
miten arki
mitä kuntoutusta päivähoidossa jne.

AINOA iso ongelma on etten tiedä yhtään erityislasta jonka vanhempia voisin haastatella

Tähän ei siis tuli lapsen nimeä eikä muuta kuin runko tuosta plusta mikä on kuljettu.

Joskos joku ihana pystyisi vastailemaan kysymyksiini vaikkapa YV:nä

Kiitos

öttismönkiäinen
Meillä poika diagnosoitiin ensin 4.5vuotiaana autistiseksi, 2vkon tutkimusjaksolla keskussairaalassa. EEg, fragiili-x ym tutkittiin myös. Puheterapiaa sai vuosia, kuntoutus/tutkimusjakso kerran vuodessa 2vkoa..( pari vuotta sitten diagnoosi muutettiin dysfasiaksi) päivähoito, 0 -luokka ja avustaja 2lk:lle saakka, pic-kuvat ja päiväjärjestys oli aluksi käytössä, samoin kotona tehtävät pikku harjoittelut, kun poika oli motorisesti kömpelö. Käy tavallista koulua, normaali oppimäärällä, nyt jo 8lk:lla
Ai ni, mun äiti oli se joka huolestui pojan puhumattomuudesta.

vieras
Meillä poika todettiin 6 vuotiaana. Ensin käytiin puh.ter ja sit psygologilla josta lähetettiin tonne antinkartanoon jossa myös viikko vietettiin tutkimus jaksolla. Diagvoosiksi tuli keskivaikea älyllinen kehitysvammaisuus. Aluksi olin itse huolissani puheenkehityksestä mutta neuvolassa ei siksi venyi toi noin pitkälle. Nyt kuopuksen kanssa odotellaan puh.terapialle pääsyä. Tammikuun lopussa vasta aika.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmin ja Onnin Äiti:
Olen opiskelija ja tehtävänä on tehdä kirjallinen selvitys

Miten homma eteni siitä kun alettiin huolestua onko kaikki ok?

Miten otettiin puheeksi
mitä tutkimuksia
missä
mitä terapioita
miten arki
mitä kuntoutusta päivähoidossa jne.

AINOA iso ongelma on etten tiedä yhtään erityislasta jonka vanhempia voisin haastatella

Tähän ei siis tuli lapsen nimeä eikä muuta kuin runko tuosta plusta mikä on kuljettu.

Joskos joku ihana pystyisi vastailemaan kysymyksiini vaikkapa YV:nä

Kiitos
voin laittaa sulle huomena yv:tä ja ajatuksen kans kirjottaa! :)

Yhteistyössä