Erityislapsen hoitoonmenosta olisi kysyttävää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lehmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lehmu

Aktiivinen jäsen
17.06.2006
1 012
0
36
Meillä on vammaistukea saava puoliputkikorvainen astmalapsi, jolla korvat puhkeilevat toisinaan.

Ikää olisi hoidon alkaessa 2,5 v. Mitä tietoja päivähoidon jarjestelijä kaipaa hoitopaikkaa valitessaan? Ottaako esim. hoitava astmalääkäri kantaa hoitopaikan valinnassa.

Tuntuu olevan päiväkoti tai ryhmis nimittäin odottamassa, mutta äitiä kyllä hirvittää sairasteluiden määrä.

Mulla erityislapsi meni hoitoon juuri viime viikolla. Hoitava lääkäri määräsi hoitopaikaksi perhepäivähoidon (juur infektioiden takia ) ja sellaisen kunta myös järjesti.

Alkuperäinen kirjoittaja hoo:
Mulla erityislapsi meni hoitoon juuri viime viikolla. Hoitava lääkäri määräsi hoitopaikaksi perhepäivähoidon (juur infektioiden takia ) ja sellaisen kunta myös järjesti.

Okei! Eli hoitavan astmalääkärin mielipiteellä on merkitystä ja sitä on syytä kysyä.

KIITOS :heart: :flower:

Kyllä meillä ainakin kunta on ottanut tosissaan tämän pojan sairauden. Päivähoidonohjaajalle olen vain suullsesti sanonut lääkärin suosituksesta, eikä se minkään lapun perään ole kysellyt.

Meillä on vielä se hyvä tässä, että poika pääsi mun kaverille hoitoon, joten hänkin tietään pojan taustan jo etukäteen. Mun pojalla on syöpä (pitäiskö jo opetella sanomaan, että on ollut syöpä... ) .

Tuota mielipidettä minäkin kuulisin ihan mielelläni. Itse en ole lainkaan varma vielä haluttaisiko mileummin laittaa lapset pph:lle, päiväkotiin vai ryhmikseen. Samaan paikkaan kuitenkin, koska ei tuole mitään jos joudun matkalla ripottelemaan väkeä kolmeen tai neljään paikkaan ja illansuussa keräämään saman lastin.

hoo: sulla on kyllä syytäkin vältellä infektioita ja hyvä että ottivat vakavissaan kunnassakin, vaikka onkin parantunut - onnittelut siitä :flower:

Kiitos ;)

Mä joudun viemään lapset (2 lasta ) eri paikkoihin, koska isompi on eskarissa ja menee aamulla ennen eskarin alkua odottamaan viereiseen päiväkotiin. Ja poika on sitten n. 6 kilometrin päässä pph:lla. Onhan tuossa kulkemista, mutta kyllä kai tähän tottuu.

Toivottavasti myös teidän hoitoonmeno sujuisi hyvin!

Yhteistyössä