Erittäin tiuhat yöimetykset ja hampaat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FANG-ANN-75

Aktiivinen jäsen
17.06.2004
6 695
1
36
Mun neiti 8kk on ottanut tutikseen rinnan ja on jo kuukausia herännyt joka yö rinnalle 15-20 kertaa/yö.
Ei tarvitse sitä maitoa ruokana kun jo 8kk ja syö päivät jo soseita ja puuroja mutta kun nappaa kii rinnasta niin toki maitoa alkaa heruun ja sen syö.
Olen neuvolassa jutellut ja tiedän että olis hyvä vierottaa öistä mutta en kykene huudattaan en tassuilemalla enkä muullakaan tavoin. Sydän ei kestäs toisen hätää kun niin nauttii olla rinnalla ja nukahtaa siihen. Piste. Kysymys ei ole vieroituksesta ja siis tiedän mitä PITÄIS tehdä monien mielestä ja hampaiden takia varmuuden vuoksi mutta koska en sitä ainakaan vielä tee, niin:

Te jotka jatkoitte tiuhaan yöimetyksiä yli 6kk niin miten lapsen hampaat??? Oliko jo pienenä reikäiset?

Mulla ei ole mutansia ja mieskin varoo tartuttamasta omaansa, ja sehän jo auttaa asiaa. Harjaan pikkuhampulit 2 kertaa päivässä. Silti mietin miten käy. Lääkäri sanoi että jos muutenkin lopetan imetyksen noin 1v niin hänen oletuksen mukaan hampaat kestää.
Tuosta on niin taas eri mieltä kaikki ja erilaisia tutkimuksia ym. Plääh. Että josko ois jollain ihan KOKEMUSTA? Ja kertokaa oliko teillä todettu mutansia hampaista.

:wave: helou darling! Vieroitin tuon meidän vanhemman tytön n.1v2kk iässä, ja hampaat on hällä loistavassa kunnossa tiuhoista yöimetyksistä huolimatta. Ja tosiaan eka hammas puhkesi esikoiselle 4kk iässä. Ei ole mutansia, vaikka mulla on.

Kerron kuopuksen tilanteen tän viikon lopulla, kun pe-aamuna on tuo hammastarkastus, ennen teille tuloa :heart:

Meillä nuo molemmat oli aikamoisia yötissuttelijoita ensimmäisen elinvuotensa. Hyvässä kunnossa molempien hampaat silti on. :)
Rintamaidon maitosokeri ei reikiinnytä hampaita yhtä pahasti kuin lehmänmaidon, ainakin uusimmat tutkimukset väittää näin.

Alkuperäinen kirjoittaja kysnpä vaan:
Vähän asian vierestä ap:lle, mutta luuletko vieroittamisen olevan yhtään helpompaa parin kuukauden kuluttua kuin nyt?

Niinhän se on sama asia tässä kuin esim hammaslääkäriin menossa, et pidempään tulee aina lykättyä epämiellyttäviä asioita ;) ja toki odotan ja toivon kädet ristissä et ite harventais tai lopettais ton touhun. Ja ite aattelen et jos muuteskin lopetan tällä tietoa koko imetyksen n.1v niin vaikeampaahan se ois sotkeä tytön mieltä kun eka ei anna yöl, sit taas päiväl saa ja taas yöl ei saa. Jos kaikki tisut loppuu samaan aikaan niin onhan se lapsellekki selkeempi homma kun ei ns kiusata saat et saa.

Mun käsittääkseni tiuhakaan tissillä keikkuminen ei vaikuta hampaisiin negatiivisesti :) Rinta on syvällä lapsen suuontelossa eikä maito huuhdo hampaita siten kuin esim. pullosta saatu maito. Ja rintamaidon laktoosi on myös hammasystävällisempää. Luultavasti ei ole hampaiden kannalta mitään haittaa...

Yhteistyössä