Erittäin kivuliaat rinnat!

• Viestiketjun aloittaja Mary
  • Ensimmäinen viesti
Mary
Ajattelin nyt kirjottaa tänne ja kysellä vähän jos joku mua viisaampi voisin hiukan neuvoa mitä tehdä.Oon 29v nainen,lopetin e-pillereiden käytön 7v sitten hormooniallergian vuoksi enkä ole ollu ehkäsyllä sen jälkeen.Ongelmat alko noin 3v,joka kk 2viikkoa koko vartalo erittäin kivuliaana,turvonneena,herkkyys varsinkin rinnoissa.Itse kierto on ollu idioottivarma,ei petä päivälläkään mutta nää säryt on menny vuosien varrella hirveiks,myös kainalot suht herkät,välistä myös yöhikoilua/unettomuutta.En kai mä voi olla vaihdevuosissa vielä?

Tää asia tod häiritsee kun ei tietoa voisiko tää olla jotain vakavempaakin,millasiin tutkimuksiin kannattaisi hakeutua?Onko mulla kohtalotovereita ja jos on niin mitä selvisi?

Saman kokenut
Mulla oli myös aiemmin PMS-oireena kipeät ja turvonneet rinnat 1-2 viikkoa ennen kuukautisia. Ongelmaa helpottaa niinkin yksinkertainen asia kuin kalaöljykapselit. Ongelma on aika yleinen ja pari ystäväänikin on todennut kalaöljyn tehon.

Ala siis syömään säännöllisesti päivittäin esim. Möllerin (muukin merkki käy, kunhan sisältää tarpeeksi kalaöljyä) kalaöljykapseleita 2 kpl/vrk. Oireiden pitäisi helpottaa viimeistään kuukauden kuluttua aloituksesta. Mulla oireet palaavat, jos jää kapselit ottamatta.

Vaaka 44 v
Kannattaa kokeilla kipeisiin rintoihin myös helokkiöljykapseleita. Mulle sitä ehdotti mammografialääkäri (nainen), kun rinnoistani löytyi kaikenmoisia - onneksi vaarattomia - patteja. Otan 2 kapselia aamuisin ja huomaan heti, jos jää väliin. Olen myös huomannut, että runsas sokerin syönti tuntuu nopeasti rintojen kipeytymisenä.

Saman kokenut
Tuo "Vaaka 44 v":n huomio sokerista on hyvä. Itse en ole osannut liittää kipeytymistä juuri sokeriin, mutta olen myös huomannut, että jos syön PMS:n aikaan tuhdisti (esim. joulu, pääsiäinen yms.), niin rinnat ovat kipeämmät kuin kevyesti syöneenä. Yleensä syön siis paljon kasviksia ja hedelmiä, mieluummin kalaa kuin lihaa ja vältän leivonnaisia.

Yhteistyössä