Eristykseenkö??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anskukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anskukka

Vieras
Pakko kirjoittaa teille tänne. Poikamme on nyt 7vuotias ja meno alkaa olemaan aivan mahdotonta. Lupaukset ei pidä, jos sovitaan jotain ne unohtuu heti kun ulos pääsee. Mihinkään ei voi enään luottaa. Itse hän on kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan, kun olemme jälleen kerran etsineet häntä ympäri asuin aluettamme. Sitten hän vain ilmestyy jostain, kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan. Olin siellä ja siellä,enkä kuullut kun huusit, sitte kuulin niin tulin..En mä muistanut.. tms aina sama selitys. Ollaan puhuttu ja puhuttu säännöistä, ja minne hän saa mennä, ja että aina on tultava ilmoittamaan minne menee, jos lähtee kauemmas. Mutta kun ei mene jakeluun, ei millään!! Nyt alkoi taas kotiaresti. Ennen hän on uskonut minne saa mennä ym. Nyt alkaa olemaan jo hommat vähissä tässä itsekullakin.. Joka ikinen viikko herra keksii jotain, kun aresti on loppunut. :whistle: Onko muilla mitään samanlaista! Kyseessä on varmaan uhma, koska muuten poika on ollut hyvinkin kiltti, ja uskonut mitä sovitaan. :(

Yleensä ollaan vain kielletty että ulos ei mennä, eikä pelata koneella.Ja lenkille pitää tulla mukaan aina, eikä vastaan sanomisia kuulla. Olen sitä miettinyt, että pitäis varmaan konkreettisesti tehdä, että ei esim. telkkaria katsota ollenkaan.. Välillä on vain itsekin niin loppu, että pääasia, että on vain kotona. :'(

Meillä on ihan samanlaista! Viikonloppuna oli lähtenyt pyörällä ilman kypärää omille teilleen ja mies löysi leikkimästä kavereiden kanssa tuosta aika läheltä. Oli lähtenyt toisen kaverin matkaan, ketä asuu niin kaukana ettei olla päästetty yksin menemään. Takaisin tullessa oli huomannut toiset kaverit ja unohtunut siihen. Poika jäi kotiarestiin ja eilen yritti salaa lähteä ulos. Juoksi jo kamalaa vauhtia pihalla kun siellä oli kavereita. Täytyy myöntää, että kohta alkaa konstit loppua.

meillä myös 9-vuotias poika aiheuttaa hermonmenetyksiä... näpistelee kotoa kolikoita ja herkkuja, käy salaa kioskilla, osoittaa mieltään,härnää pikkusisaruksia ym. kivaa.. kiva kuulla,että saattaa kuulua myös ikään :hug:

meillä jäi lähes 10v TAAS kiinni rysän päältä. Oli syöny 12 jätskiä pakkasesta (ostettiin jätskiautolta perhepakkaus, arvatkaa oliko vika kerta..) ja syöny taas pienten karkkipäivän jämät sekä mun namut. \|O \|O \|O Mä olen niiiiii-in kiukkuinen, kun mikään ei auta tän jannun kanssa. Ruoka ei sitten maistu millään, mutta makeaa söisi vaikka tonkallisen.

On puhuttu hyvällä, on riidelty, on huudettu, otettu oikeuksia pois, kokeiltu vaikka mitä. Mitä voin vielä tehdä??? Ilmeisesti jätkä nimittäin käy syömässä jädet aamuaikaisin, kun muut vielä nukkuu. Herää nimittäin älyaikaisin \|O

Mulla alkaa kyl hermo olla jo niin kireellä ton penskan kanssa, ei pelkästään tästä vaan siitä että kehtaa valehdella mulla päin naamaa silmääkään väräyttämättä eikä kadu näköjään muuta kuin sitä että jää kiinni. Auttakee :'(

Meillä keskimmäinen on seitsemän vuotias ja välillä aivan mahdoton. Hänelle on puhuttu myös ,että pihalta ei saa mennä mihinkään ilmoittamatta jne. Siitä huolimatta hän katoaa milloin mihinkin. Ja vaikka kuinka annamme kotiarestia, niin ei auta.

Tyttö kun pääsee pihalle kavereidensa kanssa, hän on niin omissa maailmoissa että kotona puhutut säännöt unohtuvat. Joskus melko harvoin saattaa tapahtua sellaisiakin ihmeitä että tyttö muistaa ilmoitella menemisistään. Silloin kehun häntä ja kerron kuinka mukavalta tuntuu kun hän muistaa tulla sanomaan mihin menee. Ja muistutan myös siitä kuinka kiva on kun nyt ei tarvitse riidellä ja jakaa arestia kun tyttö on muistanut ilmoittaa.

Uskon kuitenkin siihen että tyttö kypsyy aikanaan. Annan arestia kun hän ei muista ilmoittaa ja kiitosta annan kun muistaa kertoa menemisistään. Kyllä hän joku päivä muistaa.

Voi niitä tuskaisia päiviä jotka ovat vielä edessä....ennenkuin sekin ihme tapahtuu!!!

Kuulostaa aika tutulta edellisten kirjoittajien jutut... Meillä 8v. poika myös unohtelee kotiintuloaikoja alituiseen. Kavereilla on niin kivaa, ettei muista katsoa kelloa, tai sitten ei vain halua lähteä kotiin... Kiva sitten käydä kolkuttelemassa iltamyöhällä naapureiden ovia, että onkos meidän muksu teillä :ashamed:

Meillä on rangaistuksena käytetty sitä, että aina sen verran kuin myöhästyy, joutuu seuraavana iltana tulemaan aikaisemmin. Esim jos on sovittu että tulee kotiin klo 20 ja tuleekin 20.30, niin seuraavana päivänä joutuu tulemaan jo 19.30. On tuo jonkin verran tepsinyt, ainakin poika on ollut harmissaan, kun joutuu aikaisemmin tulemaan. Myös parin illan kotiarestia on käytetty. Aresti on kyllä mielestäni aika 'hampaaton' rangaistus, kun poika lueskelee huoneessaan ja laulelee tyytyväisenä...

Ehkä tuon ikäiset sitten ovat tuollaisia? Kavereita alkaa olla paljon ja ne ovat tärkeitä. Kuitenkaan ei vielä osata katsoa kelloa ja kantaa vastuuta kotiintuloista.

Onneksi meillä ei sentää ole mitään rahan pöllimistä tai herkkujen rohmuamista ollut. Joskus poika kehuu saaneensa syödä mummolla 4 jätskiä putkeen... se kiukuttaa minua, koska meillä kotona saa syödä vain yhden per päivä (jos jätskiä nyt edes sattuu olemaan). Mummo tietää tämän kyllä mutta.... 'kun lapsi haluaa syödä'.... argh! \|O

meillä on ollu vähän sama ongelma tuon 6v poitsun kans meillä on käytetty rangaistuksena esim. näitä konsteja pelikielto viikoksi,tv-katselu kielto 2pv ja ettei karkkipv:nä tipu karkkia jne ja on tepsinyt aika hyvin aina jonkun aikaan mutta kun nuo isommat leikkikaverit yllyttää ilkeilemään niin sitten taas ote poitsulla lipsuu ja ne omat aivot tuntuu jonnekkin unohtuvan.No mutta täytyy muistaa et pojat on poikia ja meidän vanhempia pitää huolehtia kasvatuksesta tuli eteen mitä vain :hug:

Yhteistyössä