Erimieltä....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tammikuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tammikuu

Aktiivinen jäsen
29.09.2004
1 469
0
36
Mikä on vaikeus erimieltä olemisessa? Haluammeko, että löytäisimme sukulaissielujamme? Onko helpompi tulla toimeen ihmisen kanssa, jonka perusarvot/näkemykset, liippaa läheltä omia? On, tietenkin.

Usein huomaan, että luulen olevani avarakatseinen, ja sulattavani sen, että joku muu on täysin eri mielipuolta kuin minä. Mutta syvällä sisimmässä elää se pieni tarve saada se toinen näkemään asia minun kantiltani, siltä "oikealta" :o ;) Minä vain olen jo senverran näitä polkuja tallonut, että yleensä pidän sen oman oikeani vain itselläni :saint: ;)
Mutta jokaisella taitaa olla edes pieni tarve saada muut näkemään omansa oikean :whistle:
Tässä vain pohdin, että eihän se tee hallaa, jos sen myöntää. Siis että olisi hienoa olla oikeasti oikeassa. Mutta kuka on? Vai onko kukaan?
:D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2007 klo 11:40 merenneitonen kirjoitti:
No minähän olen aina oikeassa... ;)
....mutta oikeasti, aika tylsää olisi jos kaikki olisi kaikseta samaa mieltä, eihän silloin voisi oikeasti väitellä mistään!

Jep :D

Väittely on hieno laji, jos sen onnistuu tekemään toista loukkaamatta ja suututtamatta..Mä varmaan tylsistyisin kuoliaaksi, jos kaikki olis mun kanssa samaa mieltä..

Mut toki siinä väittelyssä on just se taka-ajatus, et saa sen toisen ymmärtämään asioissa sen toisenkin kannan(eli sen mun "oikean"), mut vielä hienompaa on joskus myös huomata, et hei, mä en ole tullut ajatelleeksi asiaa noin, ja taas tuntee oppineensa jotain :D

Minulle ei tuota mitään ongelmaa, jos toinen osapuoli on erimieltä. Niin kauan, kuin hän on YMMÄRTÄNYT oikein mitä minä tarkoitin! Se ärsyttää, jos aletaan tekemään omia paikkaansapitämättömiä tulkintoja! Käännellään asiat (mielipiteeni) joksikin ihan muuksi, kuin mitä tarkoitin. Eli minulla ei ole oikeastaan juurikaan mikään oikeassaolemisen halua, vaan ennemminkin ymmärretyksi tulemisen halu.

Mun oli pakko tämä nostaa, kun se eri mieltä oleminen ja "tuomitseminen" täällä nyt herättää aatoksia B)

Ollaan ihan eri mieltä, mutta hienovaraisella sävyllä, sormia heristelemättä. ;)

Joo mä oon kans aina oikeassa :D Mutta en jaksa tapella ja siksi pysyn hiljaa joistakin asioista.Mitä se mun mielipide esim jossain aborttikeskustelussa ketään liikuttaa.

Joskus kun hetki on sopiva voi sanoa sen oman mielipiteenkin ja aloittaa käännytystyön :laugh: :laugh: :laugh:

\
....mutta oikeasti, aika tylsää olisi jos kaikki olisi kaikseta samaa mieltä, eihän silloin voisi oikeasti väitellä mistään!

Niinpä. Ja se jos joku saa moottorini hyrräämään! (siis väittely). :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 23:39 Lunatic kirjoitti:
\

Niinpä. Ja se jos joku saa moottorini hyrräämään! (siis väittely). :D

Olen ollut huomaavinani, jotain siihen suuntaan B)

Se riippuu paljolti puheena olevasta asiasta, miten suhtaudun vastakkaisiin mielipiteisiin - toisinaan ymmärrän ne, mutta en voi niitä hyväksyä, ja toisinaan taas hyväksyn, mutta en ymmärrä :D Mielenkiintoista :)

Mutta siis, mielenkiintoista on myös se, että on olemassa niin monia näkökantoja asioista. On ihanaa oppia harmaan sävyjä ja kuulla toisten ajatuksista :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 23:41 Tallu kirjoitti:
Se riippuu paljolti puheena olevasta asiasta, miten suhtaudun vastakkaisiin mielipiteisiin - toisinaan ymmärrän ne, mutta en voi niitä hyväksyä, ja toisinaan taas hyväksyn, mutta en ymmärrä :D Mielenkiintoista :)

Mutta siis, mielenkiintoista on myös se, että on olemassa niin monia näkökantoja asioista. On ihanaa oppia harmaan sävyjä ja kuulla toisten ajatuksista :)

Kaikki ei vaan osaa tota taitoa

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 23:41 Tallu kirjoitti:

On kyllä. Eikä pienen väittelyn puna poskilla ole suinkaan pahasta. Voi olla eri mieltä, ja voi jopa väitellä siitä/siinä, mutta senkin voi tehdä sivistyksekkäästi :saint: ;) :)

Yhteistyössä