Erimielisyys jouunvietosta, mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mei83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mei83

Vieras
Koetetaan ihan hyvässä hengessä miehen kanssa miettiä miten toimimme jouluna. Hänen vanhempansa ovat eronneet ja ilmeisesti viettäisivät joulun sitten yksin.
Eli miehen mielestä hänen vanhempansa pitäisi kutsua meille ainakin aatoksi. Olen periaatteessa samaa mieltä,että vanhoja ihmisiä ei pitäisi ´hylätä´varsinkaan jouluna.

Tässä on kuitenkin muutama MUTTA;
Minä en tule toimeen hänen vanhempiensa kanssa mm.seuraavista syistä; Oman eronsa jälkeen he yrittivät erottaa meidät, vaikka meillä on jo lapsia. Tuota helvettiä kesti yli 2 vuotta. Eli häiriköivät,puhuivat pahaa, uhkailivat, tekivät ihan kaikkensa jotta me eroaisimme. Jopa murtautuivat meidän taloomme, ja tässä hässäkässä kuoli lemmikkieläin.
Appiukko järjesti useampaan kertaan yllärin eli tuli kaljapullon kanssa meille horjumaan silloin kun meillä oli vieraita (tämä oli siis ihan tahallista).
Jos mulla oli esim.ultra, he koettivat estää miehen pääsyn mukaan sairaalaaan..
Mulla pimahti lopulta ja katkaisin välit. Nykyään näemme vain lasten syntymäpäivillä. Silloin olen kohtelias, mutta pidän ohjat omissa käsissäni ettei tilanne taas mene huonoksi.

Olen ikuisesti vihainen. En koskaan,ikikuuna päivänä tule antamaan anteeksi sitä että meidän perheemme melkein rikottiin! Myös rakas lemmikkieläin kummittee mielessä.
Mies myöntää että hänen vanhempansa ovat tehneet väärin. Mutta haluaa silti leikkiä onnellista perhettä jouluna.

Minusta tuntuu että oma jouluni menisi pilalle. Meillä on jo 4 lasta,ja haluan viettää joulun vain oman perheen kesken. Mutta kunnioita silti mieheni mielipidettä. Toisaalta tuntuu siltä että olen jouluna vain tiskikone ja kokki, ja saan kuunnella kännisen appiukon jorinoita.Jee....

Jos joku murtautuisi mun kämppään ja tappaisi lemmikini, niin ei todellakaan tulisi meille jouluna, oli sitten miten miehen vanhempia. Joo anteeksianto ja hyvä tahto jouluna blaablaa, ei siltikään ei.

• Tykkää
Reactions: moekoe
Juu ei sulla todellakaan tarvi alkaa leikkimään mitään onnellsita perhettä tuollaisten aikuisten kanssa. Voisit ehdottaa miehelle, että hän voisi käydä aattona vanhempiensa luona niin halutessaan, mutta että teille kotiin ei ylimääräisiä tule.

Ohoh olette siis samaa mieltä :O Olin varma että olen väärässä!

Joo eli appiukko murtautui meille ja lemmikki kuoli vahingossa siinä yhteydessä . Anoppi sitten kertoi asiasta myöhemmin pitkin hampain.
Appiukko kovasti varasteli tuohon aikaan meiltä.

Siis kauheintahan tässä on se että MIESTÄ NUO ASIAT EIVÄT HÄIRITSE! Minä itsekkäästi toivoin että mies tajuaisi miten HULLUA tuo toiminta kaikenkaikkiaan oli.Ja katkaisisi vaikka välit!
mutta ei, mies yrittää olla niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. ja aika usein kiroaa minut kun en tule hänen vanhempiensa kanssa toimeen..

eli oliko se kuollut lemmikki pihalla laiduntanut lehmä, jota ammuttiin hirvikiväärillä vai vapaaksi taloon jätetty hamsteri, joka jäi oven väliin sen auetessa?

[QUOTE="xyz";29296472]Juu ei sulla todellakaan tarvi alkaa leikkimään mitään onnellsita perhettä tuollaisten aikuisten kanssa. Voisit ehdottaa miehelle, että hän voisi käydä aattona vanhempiensa luona niin halutessaan, mutta että teille kotiin ei ylimääräisiä tule.[/QUOTE]

Itseasiassa tänään sanoinkin että joulu vietetään perheen kesken. Sitten mies totesi että kenenkään ei pitäisi olla joulua yksin. ja viittasi omiin vanhempiinsa.
On mullakin vanhemmat mutta en edes harkitse lapsikatraan kanssa aattona juoksemista pitkin kyliä..

Tarjosin tällaista vaitoehtoa että mies saa tehdä mitä haluaa,mutta minä pysyn pienten lasten kanssa kotona, isommat saa ottaa mukaan. Voisin leipoa appivanhemmille kuitenkin jotain..

Asia jäi auki. En halua tietenkään että miehellä on paha mieli jouluna omien vanhempiensakaan takia.Mutta......

eli oliko se kuollut lemmikki pihalla laiduntanut lehmä, jota ammuttiin hirvikiväärillä vai vapaaksi taloon jätetty hamsteri, joka jäi oven väliin sen auetessa?

Kuollut eläin oli kissanpentu. Tiedossa nyt ei ole että oliko tahallinen vai ei. Uhannut kissan henkeä oli pari viikkoa aiemmin.
Eli kissa oli siis mun,ja appiukon mielestä hänen poikansa ei pidä eläimistä ;)

[QUOTE="aapee";29296500]Kuollut eläin oli kissanpentu. Tiedossa nyt ei ole että oliko tahallinen vai ei. Uhannut kissan henkeä oli pari viikkoa aiemmin.
Eli kissa oli siis mun,ja appiukon mielestä hänen poikansa ei pidä eläimistä ;)[/QUOTE]

niin oliko teillä todisteita siitä, että se appiukko nimenomaan sen kissan tappoi? ja miten se sen tappoi?

[QUOTE="aapee";29296491]Itseasiassa tänään sanoinkin että joulu vietetään perheen kesken. Sitten mies totesi että kenenkään ei pitäisi olla joulua yksin. ja viittasi omiin vanhempiinsa.
[/QUOTE]

Neuvo, että nuo vanhemmat voivat viettää joulunsa yhdessä, niin eivät ole yksin. Oma valintansahan tuo on, että ovat eronneet.

Vain tuo uhkaus. Ja kissa kuoli siis väkivalloin (jäi tavaran alle), ei mihinkään sairauteen!
Kuka muukaan se olisi voinut olla....?

Mutta tuo kissan kuolema on vain yksi asia tässä sopassa!

Avioero sai ilmeisesti appivanhemmat jotenkin sekaisin. Halusivat että me eroamme jotta saisivat poikansa takaisin tms....Tuo 2 vuotta oli todella,todella raskasta aikaa.
Mutta se on mennyttä. Elämä hymyilee nyt,eikä appivanhemmilla ole enää mitään mahdollisuutta vaikeuttaa sitä. En silti osaa antaa menneiden olla menneitä....

Siis tää eronnut pariskuntako tulisi teille joulun viettoon? Noiden kaikkien tapahtumien jälkeen sun pitäis ostaa ruuat ja kestittää heitä (mahdollisesti humalaisia?). Miksi eivät sitten voi viettää joulua jomman kumman kotona jos teillekin voisivat yhdessä tulla? Vai ymmärsinkö mä nyt väärin. Hankala tilanne mutta
yrittäisin sopia miehen kanssa että hän kävisi vaikka lasten kanssa molempien luona aattona mutta illan viettäisistte omalla porukalla. Mulla hieman samantapainen tilanne, tosin ei kummankaan vanhempia mutta mun sukulainen joka on vaarassa jäädä jouluaattona yksin. Haluaisin myös viettää ensimmäistä kertaa elämässäni joulua ihan oman perheen kesken (paits nää sukuloinnit jotka tulee eteen joka vuosi).

Anoppi on onneksi raitis. ja periaatteessa oikein mukava ihminen, ja välittää lapsenlapsistaan. Mutta oli ihan samalla lailla noissa tempauksissa mukana.
Miehelle sanoin että mun tehtävä ei oikeasti ole kestitä ketään; mulla on lapset jaloissa ja maatila hoidettavana,jo pelkästään senkin takia haluan sen joulun viettää kerrankin rauhassa ja rentoutuen!!!!!!

Noista tapahtumista on sen verran lyhyt aika, että olen aika varovainen miehen kanssa..Tapeltiin se koko 2 vuotta nimittäin,ja ero oli todella lähellä. Ei olla täysin toivuttu vielä kumpikaan.
Eli koetan mietiä kaiken tarkkaan!

Koetetaan ihan hyvässä hengessä miehen kanssa miettiä miten toimimme jouluna. Hänen vanhempansa ovat eronneet ja ilmeisesti viettäisivät joulun sitten yksin.
Eli miehen mielestä hänen vanhempansa pitäisi kutsua meille ainakin aatoksi. Olen periaatteessa samaa mieltä,että vanhoja ihmisiä ei pitäisi ´hylätä´varsinkaan jouluna.

Tässä on kuitenkin muutama MUTTA;
Minä en tule toimeen hänen vanhempiensa kanssa mm.seuraavista syistä; Oman eronsa jälkeen he yrittivät erottaa meidät, vaikka meillä on jo lapsia. Tuota helvettiä kesti yli 2 vuotta. Eli häiriköivät,puhuivat pahaa, uhkailivat, tekivät ihan kaikkensa jotta me eroaisimme. Jopa murtautuivat meidän taloomme, ja tässä hässäkässä kuoli lemmikkieläin.
Appiukko järjesti useampaan kertaan yllärin eli tuli kaljapullon kanssa meille horjumaan silloin kun meillä oli vieraita (tämä oli siis ihan tahallista).
Jos mulla oli esim.ultra, he koettivat estää miehen pääsyn mukaan sairaalaaan..
Mulla pimahti lopulta ja katkaisin välit. Nykyään näemme vain lasten syntymäpäivillä. Silloin olen kohtelias, mutta pidän ohjat omissa käsissäni ettei tilanne taas mene huonoksi.

Olen ikuisesti vihainen. En koskaan,ikikuuna päivänä tule antamaan anteeksi sitä että meidän perheemme melkein rikottiin! Myös rakas lemmikkieläin kummittee mielessä.
Mies myöntää että hänen vanhempansa ovat tehneet väärin. Mutta haluaa silti leikkiä onnellista perhettä jouluna.

Minusta tuntuu että oma jouluni menisi pilalle. Meillä on jo 4 lasta,ja haluan viettää joulun vain oman perheen kesken. Mutta kunnioita silti mieheni mielipidettä. Toisaalta tuntuu siltä että olen jouluna vain tiskikone ja kokki, ja saan kuunnella kännisen appiukon jorinoita.Jee....

Huh! Ja mä luulin mun appivanhempia rasittaviksi!

Lähtisin tuossa tilanteessa siitä ehdotuksesta että aaton olisitte keskenänne ja vaikka jompanakumpana joulupäivänä sitten joku pieni kahvitilaisuus.

Aatto on kuitenkin se perheen oma juttu (vaikka on mekin aina vietetty aatto enemmän tai vähemmän appien seurassa).

Saas nähdä mitä tästä tulee. Minä kyllä leivon molemmille niinkuin suunnittelin jo aikoja sitten.
Jos mies haluaa molempien luona käydä, hän saa varata välimatkojen vuoksi ainakin 4-5 tuntia reissuun.

Hänen valintansa kuitenkin.
Minä pysyn aattona kotona ja NAUTIN! :) Siunaus tuli palstalaisiltakin :D

[QUOTE="aapee";29296484]Siis kauheintahan tässä on se että MIESTÄ NUO ASIAT EIVÄT HÄIRITSE! [/QUOTE]

Johtuu varmaan siitä että ovat hänen vanhempiansa. Varmasti häntäkin häiritsee mutta kait nyt suurinosa haluaa pitää edes jonkinlaisia välejä vanhempiinsa.
Ei siis ollut kommentti ap:n kyselyyn, pelkkä huomio tosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;29296546:
Huh! Ja mä luulin mun appivanhempia rasittaviksi!

Lähtisin tuossa tilanteessa siitä ehdotuksesta että aaton olisitte keskenänne ja vaikka jompanakumpana joulupäivänä sitten joku pieni kahvitilaisuus.

Aatto on kuitenkin se perheen oma juttu (vaikka on mekin aina vietetty aatto enemmän tai vähemmän appien seurassa).

Tää on aika hyvä. Kahvittelu tosin saa riittää,koska oikeasti meidän nuorin on vasta parin kk ikäinen. Ei yhtään kiinnosta mikään ylimääräinen ruuanteko..Teen mitä kerkeän :)

Olet tainnut ennenkin kertoa etenkin apestasi. Joku kello kilahtaa muistin merkiksi. En kutsuisi moisia ihmisiä kotiini edes jouluna ja oikeastaan etenkään silloin.

Johtuu varmaan siitä että ovat hänen vanhempiansa. Varmasti häntäkin häiritsee mutta kait nyt suurinosa haluaa pitää edes jonkinlaisia välejä vanhempiinsa.
Ei siis ollut kommentti ap:n kyselyyn, pelkkä huomio tosta.

Näinhän se on. Kuvitelkaa se tilanne kun saan tietää että kissa on kuollut appiukon toimesta...Eikä mies ole moksiskaan. Tai ei näyttänyt sitä ainakaan. Sanoi vaan että todisteita ei ole, annetaan olla :(
Hankala tilanne tietenkin,mutta tuli vähän sellainen olo että minä vs mies ja hänen vanhempansa.

Olet tainnut ennenkin kertoa etenkin apestasi. Joku kello kilahtaa muistin merkiksi. En kutsuisi moisia ihmisiä kotiini edes jouluna ja oikeastaan etenkään silloin.

Olen kertonut osan,en kaikkia. Palsta piti minut järjissäni :D
Tiedän että olen suorastaan säälittävä,mutta rakastan miestäni. meillä on nyt ihana perhe.

ja tosiaan olisin voinut tehdä rikosilmoituksen ainakin kolmesta,neljästä eri tilanteesta. mutta siinä vaiheessa olisi mies lähtenyt varmasti.

Yhteistyössä