Erimielisyyksiä säännöissä exän kanssa

Meillä yhteishuoltajuus 2,5v tytön kanssa ja lapsi on joka toinen viikonloppu isällään. Isä antaa likan valvoa, eilenkin oli mennyt vasta puol 12 illalla nukkumaan, välillä ei nuku päikkäreitä ym..!! Sitten kun likka tulee kotiin su niin illalla mun kanssa kauhee tappelu nukkumaan menon kanssa ja seuraavana päivänä hän on hoidossa kiukkunen, hoitaja on sanonut että huomaa tytön käytöksestä milloin on ollut isä-viikonloppu. Minä pidän hänellä selvää päivärytmiä, aina sänkyyn viim. puol ysiltä, unessa ollaan ysiltä, eikä oo mitään ongelmaa. Tästä nyt riidellään isän kanssa kun hänelle ei mene jakeluun että samat säännöt kummassakin paikassa! Voinko tähän edes mitenkään puuttua!?
 
näin meillä
Kuule, mulla on sama käytäntö eli lapsi on joka toine viikonloppu isällänsä. meillä on eri kasvatusperiaatteet ja lapsi saa tehdä isällä mitä lystää, valvoa pitkään, syödä karkkia paljon yms.
Minulla on säännöt omassa kodissa mitä noudatetaan ja isällä on omat säännöt mitä hän noudattaa vaikka lapis valvoisi läpi yön niin ei voi mitään. joten et voi määrätä toista. Näin se vain on.
Tälläiseen on pakko tottua vaan ei siinä muu auta.
 
Erolapsi
Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Kuule, mulla on sama käytäntö eli lapsi on joka toine viikonloppu isällänsä. meillä on eri kasvatusperiaatteet ja lapsi saa tehdä isällä mitä lystää, valvoa pitkään, syödä karkkia paljon yms.
Minulla on säännöt omassa kodissa mitä noudatetaan ja isällä on omat säännöt mitä hän noudattaa vaikka lapis valvoisi läpi yön niin ei voi mitään. joten et voi määrätä toista. Näin se vain on.
Tälläiseen on pakko tottua vaan ei siinä muu auta.
Tällaiseen tilanteeseen taitaa olla tottuminen. Ethän sinä voi sanella, miten isällä eletään. Surullista, mutta totta.
 
näin meillä
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja hoplop:
Niinhän se taitaa olla...
on helpompi antaa asian olla kun tuhrata voimavaroja siihen mitä ei pysty muuttamaan :hug:
Samaa mieltä, ajan kanssa tottuu sillä mäkin muistan kun lapsi oli 1,5v kun alkoi käydä isällä joka toine viikonloppu ja isällä oli alusta asti eri säännöt ja eri tavat, suututti muta totuinkoska en voi toista määrätä. Nyt on mennyt 11v vuotta ja isällä on eri kasvatus metodiat edelleen ja ne " säännöt "

 
Erolapsi
Alkuperäinen kirjoittaja pesukarhu:
minusta pitää olla samat säännöt nukkumaan menossa
Niinhän se pitäisi olla, vaan kun ei useinkaan mene niin simppelisti. Minusta on naivia ajatella, että avioeron jälkeen pystyttäisiin sopimaan yhteisistä säännöistä. Paskan marjat !
 
Hulda
Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Kuule, mulla on sama käytäntö eli lapsi on joka toine viikonloppu isällänsä. meillä on eri kasvatusperiaatteet ja lapsi saa tehdä isällä mitä lystää, valvoa pitkään, syödä karkkia paljon yms.
Minulla on säännöt omassa kodissa mitä noudatetaan ja isällä on omat säännöt mitä hän noudattaa vaikka lapis valvoisi läpi yön niin ei voi mitään. joten et voi määrätä toista. Näin se vain on.
Tälläiseen on pakko tottua vaan ei siinä muu auta.
Juuri noin exänikin toimi pikkupoikansa kanssa. Aamiaiseksi oli Nami-Namia, päivälliseksi karkkipussi :). Suurinpiirtein. Poika meni nukkumaan koska lystäsi, eikä siihen saanut puuttua. Poika oli niin herkkä asia, etten minäkään avokkina saanut huomauttaa edes tästä herkkujen mätöstä. Joillakin isillä tällainen tyyli voi johtua siitä että yrittävät maksaa syyllisyydentuntojaan. Nykyinen mieheni, eronnut myös, syytää murrosikäiselle rahaa hullun lailla. Tulee kallimmaksi, kuin karkkipussit, mutta periaate on sama :). Joten enpä tiedä, voiko tuolle mitään? Lapsille tuollainen tekee pitkän päälle hallaa, mutta eihän nämä rajattomat iskät sitä ymmärrä. Lisää vellihousuja armeijaan? ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hoplop:
Meillä yhteishuoltajuus 2,5v tytön kanssa ja lapsi on joka toinen viikonloppu isällään. Isä antaa likan valvoa, eilenkin oli mennyt vasta puol 12 illalla nukkumaan, välillä ei nuku päikkäreitä ym..!! Sitten kun likka tulee kotiin su niin illalla mun kanssa kauhee tappelu nukkumaan menon kanssa ja seuraavana päivänä hän on hoidossa kiukkunen, hoitaja on sanonut että huomaa tytön käytöksestä milloin on ollut isä-viikonloppu. Minä pidän hänellä selvää päivärytmiä, aina sänkyyn viim. puol ysiltä, unessa ollaan ysiltä, eikä oo mitään ongelmaa. Tästä nyt riidellään isän kanssa kun hänelle ei mene jakeluun että samat säännöt kummassakin paikassa! Voinko tähän edes mitenkään puuttua!?
Mitäs jos lapsi olisikin isällään vielä maanantai aamuun? Ja isä vie lapsen aamulla hoitajalle. Saattaisi isin mieli muuttua kun aamulla tappelisi väsyneen lapsen kanssa hoitoon lähdöstä.
Oikeesti, typerykset eivät opi kuin kantapään kautta.
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja pesukarhu:
minusta pitää olla samat säännöt nukkumaan menossa
Juu ja jos oikein arvaan sinä sanelet ne säännöt.
No mitäs luulet valopää? Jos äiti on lähihuoltaja ja viettää suurimman osan ajasta lapsen kanssa, niin kenen säännöillä sitä sitten mennään?
Opettele lukemaan, niinhän mä kirjoitin :eek:
 
jdj
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Mitäs jos lapsi olisikin isällään vielä maanantai aamuun? Ja isä vie lapsen aamulla hoitajalle. Saattaisi isin mieli muuttua kun aamulla tappelisi väsyneen lapsen kanssa hoitoon lähdöstä.
Oikeesti, typerykset eivät opi kuin kantapään kautta.

Mä suosittelisin tätä myös
 
Erolapsi
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja pesukarhu:
minusta pitää olla samat säännöt nukkumaan menossa
Juu ja jos oikein arvaan sinä sanelet ne säännöt.
No mitäs luulet valopää? Jos äiti on lähihuoltaja ja viettää suurimman osan ajasta lapsen kanssa, niin kenen säännöillä sitä sitten mennään?
Puutun edelleen keskusteluun ja intän, että kummassakin kodissa mennään omilla säännöillä. Niin surullista kun se onkin. Moni etäisä protestoi jo periaatteestakin äidin luomia sääntöjä, saahan sillä vähän hankaloitettua äidin elämää. Ihan vaikka kostoksi.

Tuo isälle jättäminen maanantaihin saakka olisi aika hyvä veto !
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä isä ei raaski laittaa lasta aiemmin nukkumaan, kun muutenkin saa viettää niin vähän aikaa lapsensa kanssa?
Miten se aika lisääntyy jos myöhään käy nukkumaan? Vai tingitäänkö tässä lapsen unesta että isä saa viettää valveillaoloaikaa lapsen kanssa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä isä ei raaski laittaa lasta aiemmin nukkumaan, kun muutenkin saa viettää niin vähän aikaa lapsensa kanssa?
Samaa olen ajatellut ja muutenkin kaikki karkin syönti jne.. ei ehkä halua komentaa kun näkevät kaks kertaa kuussa, joskus useimmin. Tota maanantaihin asti jättämistä ei voi ajatella kun isä lähtee niin aikasin töihin että menee hankalaks, hän asuu toisella paikkakunnalla. Me oltaiskin sovittu tapaamiset alunalkaen niin että lapsi olis ollu vuoroviikoin kummallakin mutta isällä on niin epäsäännöllinen työ että ei onnistunut..
Katotaan nyt miten kauan mun pinna kestää...
 
meillä kanssa lasten kanssa on aina hankalaa kun tulevat isältään kun siellä toimitaan niin eri tavoin. valitettavasti siitä taitaa kärsiä eniten lapset, en suinkaan minä vaikka kiukkuava lapsi ei niin mukavaa seuraa olekaan. lapset on väsyneitä ja itkuisia jne.
 

Yhteistyössä