Erillisuuni ja siihen keittotaso vastaan perinteinen liesi...plussat ja miinukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Mulla kun ei ole ikinä ollut edes keraamista liesitasoa, niin mietin että kysäisenpä sieltä, missä sitä tietoa ehkä kokemuksen perusteella saattaisi olla...

Eli: käytiin keittiökaupoilla, nyt pitäisi päättää millainen hella meille tulee.

Mitä eroa sillä erillissysteemillä on tuohon tavallisen malliseen, muutakuin ulkonäkö? Jos ostaisit uuden nyt, millaisen? Miksi? Mielipiteitä?

Erillisuunin saa silleen kivasti naamioitua sinne kalusteisiin. :xmas: Luulisin. Ja jos on himoleipuri niin sen uunin saa ergonomiselle korkeudelle.

Mä olen silti tylsä ja perinteinen, valitsisin sellaisen kuin valitsin kun viimeksi liesi ostettiin. Ihan perushella, keraamisella liesitasolla ja kiertoilmauunilla. Tiskikoneen sijoittaisin mielelläni kyllä ergonomisemmalle korkeudelle, uunilla ei niin väliä.

No erillistasossa ei pääse ainakaan roiskeita ym. tavaraa hellan "väliin". Sitä olen pitänyt isona plussana. Levyjen takana on pelkkää pöytää pyyhittävänä, eikä tartte miettiä, mitä roinaa hellan taaksen kertyy.

Erilliset ottaisin edelleen ja induktiotasolla. Jokainen toiminto on varmaan saatavilla kummankin malliseen, mut mä tykkään just siitä että uuni on ylempänä kuin normaalisti.

Taso on huomattavasti helpompi pitää puhtaana kuin tavallinen (oon todella laiska siivoon mitään, ja jopa mä oon saanut pidettyä ton siistinä )

Induktiotasolla muuten on nopeampi tehdä ruokaa kuin tavallisella, kuumentaa esim. veden kiehumispisteeseen ihan hetkessä.

Enpä enää tavalliseen lieteen vaihtaisi. Meillä uunia ei ole korotettu,mutta hakkaa tavan lieden nimenomaan siinä ettei tarvitse siirrellä ja puhdistella takaa. Meillä keraaminen liesitaso johon olen kyllä tyytyväinen. Tahraton ja kuin uusi vuoden käytön jälkeen, olen käyttänyt viikottain keraamisen lieden puhdistusainetta jolloin lika ei pääse palamaan kiinni (antaa suojaavan kalvon) Roiskeet kannattaa toki pyyhkiä mahd. nopeasti.

Siis mä en kyllä nyt tajua tota korkeusjuttua, jos se kuitenkin tulee työtason alle... Matalla se on silti. :ashamed:

Mä olen kanssa vähän kallistumassa perinteiseen, vaikka tota erillisjuttua suunniteltiin..

Koska kaikki noi ominaisuudet (induktio, keraaminen taso joka on helppo pitää puhtaana) saa tavallisenkin malliseen.

No joo, toi siivous on kyllä totta. Varmaan. Meillä tosin sinne hellan taakse tulee pöytätasoa, koska se tulee saarekkeeseen joka tapauksessa, että pääseekö sinne tavallisenkaan lieden kanssa juuri mitään..??

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Siis mä en kyllä nyt tajua tota korkeusjuttua, jos se kuitenkin tulee työtason alle... Matalla se on silti. :ashamed:

Mä olen kanssa vähän kallistumassa perinteiseen, vaikka tota erillisjuttua suunniteltiin..

Koska kaikki noi ominaisuudet (induktio, keraaminen taso joka on helppo pitää puhtaana) saa tavallisenkin malliseen.

No tietty jos se tulee tason alle, niin eihän se silloin korkeammalla olekaan. Mut meillä on sijoitettuna uuni ihan eri seinällekin kuin keittotaso.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

No tietty jos se tulee tason alle, niin eihän se silloin korkeammalla olekaan. Mut meillä on sijoitettuna uuni ihan eri seinällekin kuin keittotaso.
Joo, meillä sellaista mahdollisuutta ei tule, just siksi kun se tulee saarekkeeseen se liesi, oli sitt millanen tahansa.
Myös tiskikone tulee tason alle, koska mä tarviin myös pöytätilaa, tai haluan että sitä jää kohtuullisen paljon.. Ei siis korkeita kaappivirityksiä, vaikka tiskikone olisikin mukava korkeammalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:
Induktioliesi (erillistaso) on todella hyvä. Lapsiturvallinen, helppo pitää puhtaana, nopea jne.

Erillisuunin saa korotettuna, oikealle ergonomiselle korkeudelle.

Meillä kanssa iduktiotaso. Suosittelen. Ainoa haitta oli, että melkein kaikki kattilat ja paistinpannut joudutiin uusimaan samalla.

Meidän kodinkoneet ostettiin täältä
http://www.e-kodinkoneet.com/
Suosittelen tätäkin, takuu toimii Suomeen ja postikulut halvat.

Yhteistyössä