erilaiset tavat ja tottumukset uudessa parisuhteessa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
kertokaahan muut, millaisia kompromissejä ja tottumisia olette kokeneet mennessänne yhteen kumppaninne kanssa. mä oon nyt seurustellu muutaman kuukauden ja oikein huvittaakin välillä, miten erilaisista "taustoista" miehen kanssa tullaan ja miten ollaan totuttu jotain asioita tekemään tms. tosin nämä tilanteet toisinaan myös ärsyttäääää ihan hillittömästi! esim. sellainen juttu, että mä olen tottunut pukemaan lapseni ja itseni juhliin asianmukaisella tavalla, eli vähän parempaa päälle, mies on aivan kummissaan, että jaa kauluspaita pitää laittaa...yksi asia, josta oikeesti oon vähän hiiltynytkin, on se, että ukko voi käydä kusella ja jättää kätensä pesemättä! mutta tää taitaa olla valitettavan yleistä miesten keskuudessa...

mut kertokaahan, miten taiteilla erilaisten tapojen ja tottumusten kanssa.

Tämän vuoksi pidän kynsin hampain vaikka olis vähän pahakin olla välillä muista syistä niin kiinni mun 20 vuoden suhteesta/avioliitosta. Onpahan toisen tavat ja teot niin tuttuja, että ei tartte miettiä moisia....

Meillä suurimmat yhteentörmäykset on tulleet ihan siivouksesta, tylsää mutta totta. Miehen mielestä imuroida tartti ehkä kerran kuussa. Sit toinen mikä ärsytti, oli itsekkyys - ei viittiny kierrättää, piti autoa tyhjäkäynnillä vaikka kuinka kauan, söi ja osti kaikkea epäekologista.. eh. No, nyttemmin olen päässyt vaikuttamaan miehen kulutustottumuksiin :D

Meillä isoimmat erimielisyydet ja riidat johtuu siitä että miehen puoleinen suku ei ilmoita tulevansa kylään tai sitten ilmoittaa todella lyhyellä varoitusajalla. Ja todellakin ilmoittaa, ei koskaan niin että kysyisivät milloin sopisi tulla ja yhdessä mietittäis sopiva päivä. Kaukaisemmat sukulaiset tulee onneksi harvoin, mutta mua aina vituttaa ja stressaa niin paljon että alan riidellä ennen kuin tulevat ja kun ovat lähteneet... Anoppi ja appi taas tulevat ja menevät monta kertaa päivässä miten haluavat, mä haluaisin asua heistä kauempana ja että ovi edes pidettäis lukossa niin ettei paikalle voi pölähtää ihan tuosta vaan.

Yksi mikä myös suututtaa usein on se, että toinen ei katso kaupassa elintarvikkeiden päivämääriä ja kotona availee kaikki paketit heti miettimättä tuotteiden pilaantumista. Ruokaa menee älyttömästi roskiin tämän takia.

Pienempiä ärsytyksiä on se, että mies kantaa aina pienen vessan lattian puolilleen lehtiä ja kirjoja. Olen oppinut sietämään niitä mutta suutun jos mun kirjoja viedään sinne lojumaan.

Alussa oli paljon käytännön asioita jotka oltiin totuttu tekemään eri tavalla, mutta niille löytyi itsestään joku uusi, meille sopiva tapa tai sitten toinen sai perusteltua miksi pitäisi toimia niin kuin itse :) Ei niistä mitään isompaa riitaa tai muuta tullut, jotain sanailua ja vitsailua lähinnä.

Pahimpia tapauksia ovat ehdottmat tavat ja tottumukset, että mikään muu vaihtoehto ei käy. Joskus asia voi olla hyvinkin pieni, mutta sen vaikutus voi olla hyvin suuri. Niistä jos ei voi tehdä minkäänlaisia kompromisseja, niin suhde voi mennä pattitilanteeseen.

Tuo on kyllä aika oksettavaa ja en sanois ihan yleisesti miehille ominaiseksi, että jätetään kädet pesemättä kusella käynnin jälkeen.

Yhteistyössä