erilaiset kuukautiset kaavinnan jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huolissaan"

Vieras
Minulle tehtiin kaavinta keskenmenon takia. Siitä on aikaa nyt parisen kuukautta. Kahdet kuukautiset on nyt tullu sen jälkeen. Normaalisti kiertoni on 28 pv, mutta nyt se on ollut 32pv, onko tämä normaalia?? Lisäksi ihmettelen vuodon määrää, normaalisti vuoto on ollut ihan inhimillistä ja kipuja on ollut jonkin verran, mutta nyt ei ole ihmeempiä kipuja mutta vuoto on jotain ihan käsiitämätöntä, isotkaan siteet eivät riitä kun pariksi tunniksi. Haluaisimme kovasti raskauden saada aluilleen, mutta tässä kierrossa se ei onnistunut. Voiko tämä vuodon määrä tai muuttuneen kuukautiset olla merkki jostain vakavammasta??

Poikani joka syntyi 06/09 sai alkunsa clomeilla, voinkohan saada clomeja auttamaan raskauden alkuun vai pitääkö taas odotella ja yrittää se maaginen vuosi??

Minulla on ollut pojan syntymän jälkee 2 raskautta jotka ovat alkaneet kuin salama kirkkaaalta taivaalta, mutta molemmat menneet kesken ensimmäinen rv 6+ ja tämä josta jouduin kaavintaan 8+. Pitäisikö minun olla huolissaan??

Toivon kovasti vastauksia kaikkiin kysymyksiin, jotta saisin mielenrauhan...

Kiitos etukäteen jo ja mukavaa joulun odotusta =)

Hei vaan!

Kiitos kysymyksestäsi.

Tuollainen vaihtelu kuukautiskierrossa on vielä aivan normaalia. Ei ole kovinkaan epätavallista, että keskenmenon tai kaavinnan jälkeen kuukautisvuoto on hieman normaalista poikkeavaa.
Julkiselle puolelle hakeuduttaessa sinun tarvinnee odotella tuo vuosi. Jos sinulla on selkeästi ongelmia ovuloida, silloin clomifeneistä voisi olla jotain apua. Ilmeiseti kuitenkin vaikuttaa, että tulet aika helposti raskaaksi, jotka nyt kuitenkin valitettavasti ovat päättyneet varhaiseen keskenmenoon. Sinulla on kuitenkin vielä hyvät mahdollisuudet onnistuneeseen raskauteen, vielä kolmenkin keskenmenoon päättyneen raskauden jälkeen 60-80% onnistuu seuraavassa raskaudessa. Periaatteessa kolmen keskenmenon jälkeen yleensä harkitaan lisätutkimuksia, toisinaan jo kahdenkin keskenmenon jälkeen. Jos tuntuu, että asia sinua kovasti mietityttää, kannattaa olla yhtyedessä asiaan perehtyneeseen lapsettomuuslääkäriin.
Onnea kovasti yritykselle!

Yhteistyössä