M
mietteliäs
Vieras
Olen seurustellut nykyisen miesystäväni kanssa nyt useamman kuukauden. Olemme molemmat lähempänä kolmea- kuin kahtakymmentä, emmekä mitään teinejä enää. Tässä ajan myötä olen alkanut puntaroida erilaisia juomistottumuksiamme ja niiden yhteensovittamisen mahdollisuutta. Mies pitää jokaviikonloppuista kännijuomista normaalina kulutuksena; itse olen sitä kantaa, että kun aikuistutaan, juominen ja baarissa juhliminen jäävät vähemmälle ja näin ollen max. kerta kuukaudessa olisi sopiva määrä heilua humalassa. Lisäksi ongelmallista on (minun mielestäni) se, että mies haluaa nimenomaan viettää viikonloput - tai ainakin ne perjantait - kavereidensa kanssa pelaten ja juoden. Lauantain voi sitten maata krapulassa minun luonani.
Asiaan tietysti vaikuttavat erilaiset menneisyydet; itse olen kasvanut alkoholistiperheessä ja lisäksi aikuistunut varsin aikaisin. Opinnot päätin monta vuotta sitten ja olen ollut sen jälkeen työelämässä. Mies taas valmistui ammattiinsa juuri tänä keväänä - opiskelijaelämä on siis tuoreessa muistissa - ja on ollut useamman vuoden sinkkuna ennen minun tapaamistani. Hänen perheessään ja suvussaan ei sinänsä ole alkoholisteja, mutta alkoholin käyttö liittyy kiinteästi juhliin, perhetapaamisiin, viikonloppuihin...
En ota tässä sen kummemmin kantaa siihen, millainen alkoholinkäyttö on kohtuullista, koska se riippuu ihmisestä ja tilanteesta jne
vaan kyselen teidän kokemuksianne/mielipiteitänne juomistottumusten yhteensovittamisesta parisuhteessa. Onko sellainen ylipäänsä mahdollista? Ja luuletteko esim. että miehellä on vain jäänyt sinkkuelämä "päälle" ja tilanne muuttuisi seurustelun kestäessä?
Asiaan tietysti vaikuttavat erilaiset menneisyydet; itse olen kasvanut alkoholistiperheessä ja lisäksi aikuistunut varsin aikaisin. Opinnot päätin monta vuotta sitten ja olen ollut sen jälkeen työelämässä. Mies taas valmistui ammattiinsa juuri tänä keväänä - opiskelijaelämä on siis tuoreessa muistissa - ja on ollut useamman vuoden sinkkuna ennen minun tapaamistani. Hänen perheessään ja suvussaan ei sinänsä ole alkoholisteja, mutta alkoholin käyttö liittyy kiinteästi juhliin, perhetapaamisiin, viikonloppuihin...
En ota tässä sen kummemmin kantaa siihen, millainen alkoholinkäyttö on kohtuullista, koska se riippuu ihmisestä ja tilanteesta jne