erilainen toinen korva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hepzutin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hepzutin

Jäsen
21.03.2007
798
1
16
Onko muilla ollut vauvalla syntyessään toinen korva hieman erilainen? Meidän poitsulla toisesta korvasta puuttuu vissiin kokonaan korvan lehdessä oleva poimu. Sitä ei kyllä selvästi huomaa, mutta jos kattomalla kattoo niin sit huomaa.. Tänään oli 1kk neuvola niin mainitsin lähtiessään siintä niin ei hänkään ollu huomannu vaikka katteli aikasemmi vauvaa hyvin tarkkaan. Sanoi sitten siihen, että pitää mainita lääkärille kun on seuraavaksi sinne meno ja että ei se aina merkitse et vauvassa olisi jotain vikaa. Toi jäi nyt soimaan miun päähän. Eli voisiko tuollainen merkitä jotain että vauvalla on vikana? Olin niin kuumissaan siinä( huone oli läkähdyttävän kuuma) että en tajunnut käydä kyselemään että mitäs tuollainen voisi merkitä jos jotain on.

Meijän typykällä oli syntyessään toinen korvanlehti hieman isompi ja hörömpi kuin toinen. Eppäilivät, että johtui siitä, kun tyttö majaili pitkään samalla kyljellään. Nyt on jo asettunut, mutta ei ne korvat mitenkään symmetriset ole vieläkään. Hällä on kyllä lievähkö kromosomipoikkeama, mutta enpä usko että tuo siitä johtuisi. Enkä ole missään vaiheessa ollut mitenkään huolissaan.

Mä kyselin kätilöltä synnärillä, et onko kuopuksen toinen korva viottunut synnytyksessä, kun on erilainen :ashamed: Oikeasti se vain on erilainen ja eihän mun omatkaan korvat samaa paria ole ;)

Meidän tytöllä on toinen korva aika selvästikin erilainen. Synnärillä sanoivat että olisi jotenkin painunut kohdussa ollessaan ja mahdollisesti suorenee iän myötä. Itse vähän kyllä epäilen asiaa eikä korva ole tämän vuoden aikana muuttunut. Korva on siis yläosasta hieman niinkuin "rytyssä" eli toinen korvalehti on korkeammalla kuin toinen. Kukaan ei ole koskaan sanonut, että se voisi olla oire jostain muusta.

Vähän poikkeaa aiheesta, mutta korvista kyse kuitenkin. Kuopuksella oli syntyessään "reiät" molemmissa korvissa siinä ihan yläpuolella. Lääkäri meinas, että ovat niin pienet, että ei haittaa. En kyllä vieläkään tiiä, mitä ne oli.

Mun esikolla oli syntyessään toinen korvanlehti ihan suora. Ei sis mennyt sillain rullalle niinkuin toinen korva. Huomasin sitten jo sairaalassa, että typyllä oli tapana sormilla räplätä sitä korvanlehteä suoraksi. Lienee tehnyt sitä jo mahassa... :D Myöhemmin muuten tuo korvan hierominen loppui ja sormet siirtyi saman puolen silmäluomeen. Sain sen loppumaan kun silmä oli jo ihan punainen. Nykyään tyttö aina unissaan kiertää tukan aivan takkuun juuri siitä saman korvan yläpuolelta!!! Mistäköhän tämäkin johtuu... *miettii*

meillä pojalla on toinen korva isompi kuin toinen, siis kokonaisuutena ja reilusti. minkäs teet.. ei siihen ole kukaan puuttunut, että se muuten mitään vikaa lapsessa aiheuttaisi

Erikokoiset korvat voi olla myös perinnöllistä. Taudin vikaa en tiedä, mutta omalla äidillä kummiskin on korvat selvästi eri paria.. samoin minulla ja siskollani. Eipä tuosta mitään haittaa ole ollut muuta kuin ulkonäöllisesti. Ei oikein sovi pitää lyhkästä tukkaa tai sitten vaan varoo katsomasta suoraan kohti ketään :)