Erikoisimmat paikat missä olet käynyt (matkustanut)?

• Viestiketjun aloittaja Kerro.
  • Ensimmäinen viesti
Asuttiin hetki Kyproksella, 80-luvun lopulla siellä oli Turkin ja Kreikan puoli, mutta YK-sotilaat perheineen asusteli keskellä ns. "No-man's Landilla".
Oon myös käynyt Neuvostoliitossa, mutten Venäjällä.

Hmmm, mikä erikoisin, se oikeastaan on aika vaikea päätellä onko erikoinen ollenkaan. Zanzibar, jossa majoituspaikka oli ihana Robinson's place; asuttiin ihanissa puoliksi avoimissa majoissa hiekarannalla. Hotelli Ngorongoron kraatterin reunalla; erikoinen aivan uskomattoman kauniista ympäristöstä ja luonnosta johtuen. Indonesian länsi-Timor; eksoottinen, kaunis paikka.

Kiina, jonka kulttuuri on niin erilainen eurooppalaisesta kulttuurista, ettei sitä voi aavistaakaan ennen kuin on sen koennut itse.

Viimeksi muokattu:
"Miä"
Siis tokihan sitä asuntoautolla ja -vaunulla pääsee näihin paikkoihin kuka tahansa, mutta kuinka moni sitten valitsee lomaksensa pidemmän karavaanireissun ja päättää visiteerata/yöpyä muissa kuin "mainstreampaikoissa".

"vieras"
Möhkö Ilomantsissa oli jännä paikka, vanha rautaruukki ihan Venäjän (silloin vielä Neuvostoliitto) rajalla.
Nykyisin sitä on kai kunnostettu, mutta silloin oli vielä ihanasti rempallaan kaikki.

Iran oli aika pelottava.

Saudi-Arabia. Asuttiin siellä puolisentoista vuotta kun olin lapsi.

Saksan itäpuoli ja Puola melko pian rautaesiripun poistumisen jälkeen, oli melko mielenkiintoinen turistikokemus.

Seychellit ja Kenia, en nyt tiedä onko ne kenenkään mielestä erikoisia paikkoja.

Löö
Zimbabwe, siellä Victorian putoukset. Tätä nykyä ehkä harvinaisempi matkakohde. Itselläkin meinas maahanpääsy tyssätä kun anoppi möläytti että olen viestinnän opiskelija, piti äkkiä selitellä, että markkinointia jne. vaikkei se totta ollutkaan..

Toinen "erikoinen" ehkä Borneo. Ja Vietnamissa Viet Kong sissien luolastot.

Detroit
Lonely Planetin esittely alkaa näin:
"Tell any American you’re planning to visit Detroit, then watch their eyebrows shoot up quizzically. ‘Why?’ they’ll ask, and warn you about the off-the-chart homicide rates, boarded-up buildings with trash swirling at their bases, and plummeting population (down from 1.8 million in 1950 to 886,000 today). ‘Detroit’s a crap-hole. You’ll get killed there."

[QUOTE="vieras";26443280]Möhkö Ilomantsissa oli jännä paikka, vanha rautaruukki ihan Venäjän (silloin vielä Neuvostoliitto) rajalla.
Nykyisin sitä on kai kunnostettu, mutta silloin oli vielä ihanasti rempallaan kaikki.

[/QUOTE]
Minäkin olen käynyt Möhkössä. :)

"Vieras"
Lähellä, mutta harva suomalainen taitaa eksyä Ærølle. Tanskan pieni saari, jonne pääsee vain lautalla tai tietty omalla veneellä. tuli kierrettyä koko saari, mutta lähinnä olimme Marstelissa ja Ærøskøpingissä. Aika menee taakepäin muutaman sata vuotta, kaikki kiire ja stressi häviää ja olo on lähinnä epätodellinen.

Erityisesti Nukkekoti Ærøskøbingissä jää mieleen. Kuinka kukaan voi asua niissä taloissa vielä nykyisinkin? Mutta niin ne vain asuvat. Vois sanoa, että kaupunki on elävä museo. Tai sitten siellä on aika pysähtynyt. Tai se lautta onkin aikakone :)

Matka on kallis jopa täältä Tanskastakin, mutta aina uudestaan mä haluan sinne. Haluaisin ostaa sieltä kesäasunnon - tai ihan talon. Tarttis vaan saada jostain hirveesti ylimääräistä.

Kesällä siellä on paljon saksalaisia turisteja.

"sondersson"
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26443133:
Ajettiin Vantaaltaa Kaustisille, käytiin Ärrällä ja ajtettiin takaisin :snotty:
Me taas Jyväskylästä Mikkeliin, haettiin grilliltä sapuskaa mukaan ja ajettiin takas :D

Mun matkustelu on rajoittunut Suomeen, Ruotsiin ja Norjaan, ja erikoisin mesta on sitten varmaankin hiidenkirnut :)

Yhteistyössä