erikoinen tilanne...

Juu eli kuulun tuonne plussasin juuri puolelle mutta kun ois yks kymysys =)
Tää on pitkä ja monimutkainen juttu. Mulla oli menkat 23.3- 28.3. Sen jälkeen käytettiin kumia, koska oli hieman epäselvyyttä noista töistä eikä sitten heti uskallettu alkaa yrittämään. No 9.4 tuli tieto etten päässyt sinne minne hain ja tämän jälkeen teidossa on 2 mahdollista päivää jolloin asukki olisi saanut alkunsa. miten nyt saan sen oikean LA:n tulemaan laskureista (piilo blondi)? Kun jos laitan sen oikeian ajan koska menkat on ollut niin LA on joulukuussa, mutta todellisuudessa La on myöhemmin eli tammikuussa. Ja raskausviikkojen laskentakin tuottaa ongelmia. Tämä tuli vähän niinkuin yllättäen puun takaa, harrasteltiin muka "varmoilla" päivillä. Mitä ne on :eek:
Ekan kohdalla homma oli paljon selkeempää. menkat oli sillon ja siitä laskua eteenpäin...
Juu anteeksi maalaisuuteni :D

Ymmärsinkö tuosta nyt oikein eli viimeiset kuukautisesi ovat alkaneet 23.3 ja huhtikuussa ei ole kuukautisia ollut? Ja olet tehnyt testinkin? Sen mukaan olisit raskaana ja laskettu aika olisi vuodenvaihteessa mikäli kiertosi oli oletettavasti pitempi kuin 28 päivää jos yrititte 9.4 jälkeen jotka pitäisi olla varmat päivät? Jos sinulla on joskus ennenkin ollut kiertoväli yli 28 päivää niin voihan se olla mahdollista. Nämä tarkemmat lasketut ajat lasketaan neuvolassa ensin haastattelun perusteella ja sitten ultrassa. Tarkasta päivästähän ei ole tietoa kuitenkaan koska tarkaaankin laskettuun aikaan on +/- 2 viikkoa heittoa milloin täysaikainen lapsi voi syntyä sekä lisäksi vielä on aina riski kovin ennenaikaisiinkin synnytyksiin. Jos olet plussannut, niin onnittelut vaan ja eiköhän se lapsi sieltä joskus maailmaan tule!

Mä sain oletetun lasketunajan sillee että laitoin menkat alkamaan viikkoa myöhemmin kuin mitä ne alko niin hedelmöityspäiväksi tuli toinen niistä mahdollisista päivitä. Näin ollen la ois 4.1, mutta neuvolassa sitten laskekoon sen oikean sitten kun mennään.

Heippa. Et sä voi jälkeenpäin "muuttaa" enää kuukautisten alakmispäivää - se oli mikä oli ja sen mukaan lasketaan laskettuaika, mutta siihen laskettuun aikaan voidaan lisätä päiviä. Tiedetään että munasolu elää 24 h ja oletetetaan esim. että ovulaatiosi on ollut vasta 8.4 illlalla ja siitä on siis vuorokausi aikaa ennen kuin munasolu kuolee, jos 9.4 on peitot heilunut niin lopullinen kiertosi on 30 päivää joka on ihan normaalia joten laskettuun aikaan lisätään 2 päivää mikä olisi 30.12.2009. Ota faktat käyttöösi mitä meillä on, eli munasolu elää 24 h, miesten siittiöiden uimisnopeudessa on eroja, jos nyt on ollut nopeat asialla. Ovilaatioajankohta vaihtelee lähes joka kierrolla, mutta aina ovulaatiosta on 2 viikkoa kierron loppuun eli kuukautisten alkamiseen. Jos olette hommailleet esim. vasta 10.4 niin sekin on mahdollista joten ovulaatio on ollut vasta 9-10.4. Kuukautisten alkamispäivä on se mikä on, mutta ovulaatioista emme aina tiedä, mutta jos tiedät edes suuntaa antavan niin laske siihen 14 päivää + sitä edeltävät päivät kuukautisten alkamispäivästä saat kiertosi pituuden mikä on apuna lasketun ajan selvittämisessä. Minun kuukautiskiertoni on useimmin 24 päivää (ja se kierto mistä olin raskaaksi tullut laskin sen olevan vain 22 päivää) silti neuvolassa vähennettiin lasketusta taulukkopäivästä vain 2 päivää eli he pitivät kiertoani todennäköisemmin 26 päivän pituisena. Neuvolassa ei uskota muutenkaan naisiin jotka tuntevat hyvin kroppansa ja osaavat melko tarkkaankin arvioida jopa ovulaation ja lopullisen kierron, eli minun tapauksessani olisi taulukkopäivästä pitänyt vähentää 6 päivää niin olisi ollut kiertoni mukainen laskettu aika. Kuitenkin kävi niin että lapsi tuli maailmaan vajaa 3 viikkoa ennen neuvolan laskettua aikaa ja 2 viikkoa ennen minun arvioitua aikaa eli laskettuja aikoja ei kannata niin tarkkaan ottaa. Tässäkin tapauksessa jos olisi uskottu minun sanaani olisi raskausviikot olleet hiukan edellä eli kun raskausmyrkytykseni takia odotettiin vain 37 rv täyttymista vaikka oikeasti se meni jo lähes viikko sitten ja olisin voinut synnyttää turvallisemmin täysaikaisen lapsen jo silloin eikä odottaa kun verenpaineeni kohoaa ja vointini huononee ja samalla vauvan vointi riskeerataan.

No mutta kun...menkat loppui 28.3 jonka jälkee on tullut harrasteltu vällyjen heluttelua 3 kertaa, mutta kaikki kumin kanssa. 9.4 sain tietää etten pääse töihin mihin hain ja seuraavan kerran peittoja heiluteltiin ihan luomuna 11.4 sekä 13.4 eli nämä kaksi päivää ovat ne ainoat jolloin on ollut mahdollista tulla raskaakasi ja näin kävi. No pitää soittaa neuvolaan jotta saa vastauksia

Mulla aikoinaan siirrettiin laskettua aikaa viikolla np-ultrassa. Mulla kierto 32 päivää ja muutenkin sinä keväänä heittelehti. Kyllä se oikea laskettu aika selviää viimeistään siellä np-ultrassa.

Onnea odotukseen!

viimekertaset menkat oli 2.3, ja ultra aika oli varattuna oltettuun 7+ aikaan..mutta sieltä löytykin vasta se sikiöpussi,eli hedelmöitys olikin tapahtunut n 3vko oletettua myöhemmin.huomenna on uusi yritys,oletettu 7´+ taas..vihdoin selviää oikea raskaudne kesto ja virallinen la..mulla ollut kuopuksen syntymän jälkeen 2 menkat,eka km kp 41 ja siittä 22pv oli tuo 2.3 menkat..tsemppiä ja onnea!!!

Yhteistyössä