eri isä, eri kohtelu

  • Viestiketjun aloittaja momo
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Ei tietenkään voi, eikä ketään voi pakottaa isäksi. Mulla on onneksi samanlainen tilanne molemmilla pojilla.

Mä olin siis ymmärtänyt näistä jutuista että se mies joka ei ole toisen lapsen isä niin hänen pitäisi muistaa myös exänsä uutta lasta jos oma isä ei muista häntä. Vai ymmärsinköhän väärin?

Mä en kuitenkaan ostaisi naapurin lapsille trampoliinia vaikka meillä onkin sellainen ja he eivät sellaista saa kun omat vanhemmat ei osta.Tottakai sellainen tuntuu lapsesta pahalta mutta musta jokaisella on velvollisuus huolehtia vain omista lapsistaan.
 
Joo ei tartte olla missään tekemisissä muiden kuin oman biologisen lapsen kanssa, eikä senkään kanssa jos ei huvita. Mutta koska on olemassa ihmisiä jotka ottaa sen puolisisaruksen reissuun tai muuhunkin mukaan niin se tuntuu niin kivalta. Tuskin kukaan sitä edellyttää, tai ajattelee että onpa paskaa väkeä, jos ei ota.
Tiedän jopa miehen joka ottaa vaimon edellisestä liitosta olevat lapset joka toinen viikonloppu luokseen pikkusiskoa tapaamaan, vaikka vaimo on jo kuollut eikä olisi mitään pakkoa ottaa, ei edes tervehtiä kadulla niitä lapsia jos tulee vastaan. Mutta kukin tyylillään.
 
Noin mäkin sen ajattelin et en pitäisi sydämmettömänä lapsen isää jos ei ota ex puolison uusia lapsia huomioon kun ottaa oman lapsen esim. matkalle mukaan.Kuitenkin on musta ihan eri asia ottaa lapsia esim. kylään (meilläkin käy harva se päivä kavereita kylässä) kuin että jos ostat omalle pojalle lelun niin pitäisi ostaa exän uudellekin lapselle tasapuolisuuden nimissä tai ottaa mukaa ja maksaa myös exän uuden lapsen etelän matkat.

Jos mun mies kuolisi niin tottakai saisi tulla hänen poikansa meille sisaruksia katsomaan ja viikonloppuja viettämään ihan samanlailla kuin nytkin mut jos esim mun miehen ex saisi nyt lapsen uuden puolison kanssa niin tuskin me edes tutustuttaisi siihen kun eihän se olisi mun miehelle ja mulle mitään sukua, miehen lapsi edellisestä liitosta tottakai olisi kotonaan tekemisissä hänen kanssaan mut meille ja meidän yhteisille lapsille ne lapset taas olisi ihan "vieraita" lapsia.
 
No mutta eihän se lapsi ole sulle yhtään mitään? :eek: joo enkä mä usko että se kovin yleistäkään on että mennään äitipuolia tapaamaan, enkä usko että kukaan äiti enää mielellään haluaa että lapsi menee paikkaan missä ei enää ole edes sitä toista vanhempaa. Puolisisarukset voivat sitten isompana pitää yhteyttä jos tykkäävät.
Tämän miehen tapauksessa lapset ovat jo hiukan isompia, koululaisia.
 
Kyllä mun miehen lapsi tulee aina olemaan mun lapsille veli ja mulle mun miehen lapsi vaikka mies kuolisikin. Se että mä miehen pojasta tykkään ei ole mitenkään riippuvainen siitä että elääkö mieheni.Mutta taas miehen exän uudet lapset ei ole mulle mitään koska eivät olisi sukua meidän lapsille, musta siinä on iso ero. En usko että pojan äiti kieltäisi lasta meillä käymässä mun ja lasten luona vaikka isää ei enää olisi, mun mies tekee sellaisia töitä että ei ole kuin muutama viikoloppu vuodessa kokonaan vapaata joten mä olen aika paljon myös kahdestaan viettänyt aikaa pojan kanssa, koska muuten ei juurkikaan näkisi isäänsä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu68:
Mun mielestä on vähän kummallista kun täällä ihmiset tuntuu pitävän exää sydämmettömänä kun ei tasapuoliseti huomio omaa ja exänsä uutta lasta. Siitä että perheessä on eri isille lapsia ei ole ex- puoliso vastuussa eikä se myökään ole lapsen vika.Musta ois ihan outoa jos mun mies joutuisi ostelemaan tavaroita myös exänsä uudelle lapselle tai me otettaisi hänet mukaan meidän reisuille, hänhän on meille ihan vieras lapsi.

Jos toisen lapsen isä ei muista lastaan , kaipa äidin on sitten yritettävä keksiä jotain kivaa lapsen kanssa kun toinen on isällään. Vastuu on siitä ennemmin äidillä kuin hänen exällä joka ei ole lapsen isä jos ei kerran oikea isä vastuutaan kanna.Tosi epäreilua lapsen kannalta jos lapsen isä ei kanna vastuuta mutta ei sitä voi toisten lasten isille siitä huolimatta siirtää. :eek:
Peesi tähän =) Musta tuntuu ihan hurjalta ajatus, että mä olisin jotenkin velvollinen kustantamaan ulkomaanmatkoja lapsille, jotka exäni olisi hankkinut meidän eromme jälkeen. Jos exällä olisi vaikka vain 1-2 uutta lasta, mulla ei olisi varaa matkustaa omieni kanssa yhtään mihinkään, jos mun pitäisi kustantaa exänkin lapset mukaani.
 
No tuota Kyökkis, miks sun ees pitäis ottaa ketää muiten mukuloita reisuun? :eek:
Mulla lapsilla eri isät ja isompi käy mummollaan, ei tulisi pieneen mieleenkään tyrkyttää sitä sinne mukaan. Sitten vaan pönötetään kaksistaan. Ja eipä pieni kadehdi kun ei siinä ole mitään sellaista hienoutta että pitäisi kateellinen olla. Ei siis isokaan saa mitään ekstraa.

 
Moi Peppari :wave:

" Kyökkis" tuossa varmaan kans on lukenut tätä alkupään ketjua josta saa sellaisen kuvan että jos ei lapsen oikea isä huomio lastaan niin sit joidenkin mielestä (jos en nyt ihan väärin ymmärtänyt) toisen lapsen jolla on eri isä pitäisi huomioida myös tätä exänsä uutta lasta tasapuolisuuden nimissä.
 
Täälä kanssa äippä jolla kaksi lasta ja heillä eri isät. Enkä oo kyllä koskaan ajatellu että jomman kumman isän pitäis myös toinen huomioida.Tai siis onhan se nyt kohteliasta huomioida ees olemassa olo,mutta en kyllä odota mitään synttärilahjoja tms. kummankaan isältä muuta kun omalle lapselle. Pojilla on eri isät ja molemmilla vain yksi isä... harmi vaan ettei kummankaan isä oo juurikaan missään tekemisissä poikien kanssa :( Pienemmän mummu on sellanen joka huomioi molemmat pojat vaikka isompi ei olekkaan hänen lapsenlapsensa. Olivat molemmat sielä yökylässä yksi v-loppu ja haluaa ehdottomasti toistekkin... ja pyysi nimenomaan molempia. Tää on mun mielestä ihan loistava juttu ja oon tosi onnellinen siitä että hän ottaa myös isomman pojan huomioon,vaikka en sitä millään lailla häneltä odota.
Mutta joo,poikkes aiheesta...näin meillä :D
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No tuota Kyökkis, miks sun ees pitäis ottaa ketää muiten mukuloita reisuun? :eek:
Mulla lapsilla eri isät ja isompi käy mummollaan, ei tulisi pieneen mieleenkään tyrkyttää sitä sinne mukaan. Sitten vaan pönötetään kaksistaan. Ja eipä pieni kadehdi kun ei siinä ole mitään sellaista hienoutta että pitäisi kateellinen olla. Ei siis isokaan saa mitään ekstraa.
Peuhu68 vastasikin jo puolestani

=)
 

Yhteistyössä