Eri etnisten keittiöiden parhaat puolet?

Mun mielestä aasialaisessa keittiössä ylipäätään on hyvää se, että raaka-aineet on suhteellisen halpoja myös Suomessa.. Ainakin näin opiskelijabudjetilla kun elää niin on aika tarkka rahan kanssa..
 
Arabialaisessa on ihania papupatoja ja intialaisessa/nepalilaisessa, sekä indonesialaisessa mausteet tekee mistä hyvänsä mössöstä hyvää.
Useimmissa etnisissä keittiöissä mua viehättää kasvisten paljous. Niihin tottuneena ei voi kuin ihmetellä mitä kuraa täällä valtaosa kansasta tuntuu lappavan kitusiinsa.
 
Minulla ei kauheasti ole kokemusta eri maiden keittiöistä, mutta pidän kovasti välimerellisestä ruoasta. Tykkään siitä, että ruoka maistuu raaka-aineilleen. Ranskalaisessa ruoassa tykkään siitä, että se muka on tuntunut vaikealta ja "hienolta", mutta moni juttu onnistuu ihan hyvin, kun vähän opettelee. Japanilaisesta keittiöstä olen vasta vähän pääsemässä jyvälle, eikä se varmaan etene ennen kuin pääsen sen lähteille.

Minä pidän niinkin epäseksikkäästä kuin brittikeittiöstä, moni sanoo ettei sitä edes ole, mutta minusta on. Siinä on paljon samaa kuin meikäläisessä keittiössä. Intialaista ja kiinalaista ruokaa en osaa ollenkaan laittaa, mutta tahtoisin mielelläni oppia.

Vastasinkohan ollenkaan siihen, mitä ap kysyi?

Ja pidän suomalaisesta ruoasta paljon ja arvostan sitä kovasti myös.
 
Keittiönoita
Minusta parasta ihan missä keittiössä tahansa on yksinkertaisuus. Tykkään kyllä tehdä monimutkaisiakin aterioita, mutta perusmättö on silti ihan parasta. Läskisoossi, chili con carne, pyörtynyt imaami, paella jne. Hyvät, tuoreet raaka-aineet, sopivasti maustettua ja sopiva kypsennystapa.
 
Suomi: riista, marjat, puhtaat maut, ruisleipä
Meksiko: avocado, maissin käyttö hyvällä tapaa, chilit
Välimeri: kasvikset ja kalat
Ranska: "kunnon ruoka"
Thai: kasvisten käyttö raikkaasti
Jenkit: löytyy vähän joka lähtöön hyvää ruokaa (vaikka tätä ei moni usko)
Brittein saaret: aamiaiset
 
Suomi: riista, marjat, puhtaat maut, ruisleipä
Meksiko: avocado, maissin käyttö hyvällä tapaa, chilit
Välimeri: kasvikset ja kalat
Ranska: "kunnon ruoka"
Thai: kasvisten käyttö raikkaasti
Jenkit: löytyy vähän joka lähtöön hyvää ruokaa (vaikka tätä ei moni usko)
Brittein saaret: aamiaiset
Uskon USAn suhteen ja brittien kanssa myös:) Olen niin armollinen:D
 
fresh
Japanilainen keittiö maistuu mereltä, vuorilta, maalta...maut ovat simppeleitä ja puhtaita, yksinkertaisia mutta yhteensopivia. En voinut nuorempana sietää japanilaista ruokaa, mutta nyt vanhempana, kun makuaisti on jo vähän kehittynyt, alan ymmärtämään miksi kys. maan keittiö on niin kovassa maineessa. Vaatii taitoa valmistaa ruokaa, jota ei voi "sotkea" mausteisiin, friteerata kauttaaltaan tai upottaa sitä suolaan...kaiken pitää olla tuoretta, tuoretta, tuoretta!
 

Yhteistyössä