erbin pareesin jälkeen seuraava synnytys, kokemuksia ?

• Viestiketjun aloittaja rv 36
  • Ensimmäinen viesti
rv 36
Meillä kuopukselle tuli synnytyksessä erbin pareesi. Poika oli 4640g. Nyt puhuttu enneaikaisesa käynnistämisestä tai sektiosta.

Huomenna olis aika taysiin , ja huolestuttaakin että käynnistävätkö sittenkään ajoissa, vai meneekö "tilanteen seurailuksi" eli vauva jätetään taas jollain tekosyyllä kasvamaan : (

Miten , onko muilla kokemusta vastaavasta. Suhtauduttiinko asiaan vakavasti ja millä viikolla käynnistys oli vai leikattiinko ?

Minulla molemmat aiemmat synnytykset käynnistetty enkä äitipolilla ole oikein tullut kuulluksi...

Kuitenkin olisin aikaisen käynnistyksen kannalla mieluumminkuin sektion, mutta eniten kuitenkin pelottaa, etteivät tee kumpaakaan ja huonosti käy :(

Kiitokset kovasti, jos jollain olisi kokemusta vastaavasta, uneton yö tiedossa, pelottaa niin paljon...

äitykkä82
no voi mennä hieman asian vierestäkin mutta itselläni edellinen lapsi oli 4,140g ja loppua kohden pelko vielä isommasta lapsesta pelotti tai ei pelottanut vaan hirvitti aloin näkeen kamalasti unia,heräilin paljon öisin hiestä märkänä vaikka vauveli oli yli 4 kiloinen synnytys oli helppo ja nopea.
kävin äippäpolilla kerran viikossa ( mulla todettiin raskauajan diabetes) ja painoa seurattiin taysissa entistä tarkemmin.
paljon mulla ämpyröittiin tuon käynnistyksen suhteen mutta lopulta annettiin käynnistyspäivä jolloin mulla ois ollu rv 38+4 rv 37 vauvan paino-arvio 2,9kg eli ei edes mikään iso mutta olin varma että laitteissa vikaa. (ja kun ultrauksessa on heittoja)
kuitenkin mulla lähti lapsivedet 38+0 ja 38+1 käynnistettiin.

mutta itse kyllä sain kamppailla tuosta käynnistämis ajasta ja siitä keskusteltiin monta viikkoa...

rv 36
kiitos äitykkä 82. Itselläni ihan samat fiilikset, kovasti pelottaa. Olen kanssa saanut huomata että pitää olla tosi hankala, otta saa omat toiveensa kuulluksi, kurjaa. Hyvä kun sulla lähti sitten asia etenemään, Itsekin toivon että lähtisi käyntiin itsekseen ja pian. Tosin en kovin toiveikas ole, kun kaksi edellistäkin on käynnistetty.. Mutta onneksi saunominen on niin kivaa ; )

Erbin pareesi on olkahermopunoshalvaus. Synnytyksessä tullut venytysvamma vauvalle. Yleensa isojen vauvojen hankalissa synnytyksissä. Meillä poika jäi hartioista jumiin ja sitten vedettäessä väkisin sai tämän hermonvenytysvamman.

meillä sama homma, kaks poikaa 4420 g ja 4920 g, oon punnannu hitaasti ja työläästi alateitse ja näistä nuorempi ja painavampi jäi myös jumiin hartioista mut kumma kyllä säästyttiin erbin pareesilta.infektio lapselle tosin tuli likaisen lapsiveden nielemisestä. :'(
kätilö sit kirjas sektiosuosituksen papereihin.en oo erityisen hulluna sektioajatukseen mutta kun painoarviot meni tän kuopuksen kohdalla täysin metsään ni käynnistyksen pitäs olla tosi aikaisin et uskaltais. mitä mieltä ootte, kumman osassani haluisitte? raskausajan diabetesta ei todettu enkä ole kovin iso ihminen (164 cm)

Meillä esikoiselle tuli erbin pareesi synnytyksessä, vaikka olikin vain 3190g. Totesivat lantioni olevan pieni. Toista lasta odottaessani keskustelimme lääkärin kanssa synnytyksestä ja päädyimme sektioon! Eli tästä eteen päin jos lapsia saamme, niin sektiolla!

Yhteistyössä