erävoitto!! 4v siihen meni että mies oppi multa mikä on oikea tapa toimia kun maksaa laskuja!! *TURHIS*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakiovieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vakiovieras

Jäsen
29.11.2009
963
0
16
:saint:

mä aina laskun maksettuani kirjotan siihen laskuun et maksettu ja pvm ja siirrän sen maksettujen laskujen laatikkoon.

mies sen sijaan ottaa sen laskun kuoresta, maksaa sen, laittaa takasin kuoreen ja jättää lojumaan mihin sattuu ja sit se kiroaa ja pärrää kun tarvii etsiä erikseen mikä on maksettu ja mikä ei.... :xmas:

mun tapa ei sille kuitenkaan ole käynyt.

nytpä huomasin, että edessäni on miehen lasku jossa lukee näteillä harakanvarpailla et "maks.1.12.09" :D

tooodella pieni asia, mutta helpottaa kun niitä sen kuoria ei loju joka puolella pitkin kirjahyllyjä ja keittiönpöytiä.. eikä sen enää tarvii kiukutella muille oman toimimattoman tapansa takia :saint: :xmas: :D

Miks kukaan jaksaa säästää mitään laskuja...? Mulla maksetut menee suoraan roskiin. Ehkä jos olisi asuntolaina tai muu todella iso maksu osamaksuna maksettavana niin sitten säästäisin, mutta en ole kyllä tähän päivään mennessä mitään säästänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vakiovieras:
:saint:

mä aina laskun maksettuani kirjotan siihen laskuun et maksettu ja pvm ja siirrän sen maksettujen laskujen laatikkoon.

mies sen sijaan ottaa sen laskun kuoresta, maksaa sen, laittaa takasin kuoreen ja jättää lojumaan mihin sattuu ja sit se kiroaa ja pärrää kun tarvii etsiä erikseen mikä on maksettu ja mikä ei.... :xmas:

mun tapa ei sille kuitenkaan ole käynyt.

nytpä huomasin, että edessäni on miehen lasku jossa lukee näteillä harakanvarpailla et "maks.1.12.09" :D

tooodella pieni asia, mutta helpottaa kun niitä sen kuoria ei loju joka puolella pitkin kirjahyllyjä ja keittiönpöytiä.. eikä sen enää tarvii kiukutella muille oman toimimattoman tapansa takia :saint: :xmas: :D

ihana :D

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Miks kukaan jaksaa säästää mitään laskuja...? Mulla maksetut menee suoraan roskiin. Ehkä jos olisi asuntolaina tai muu todella iso maksu osamaksuna maksettavana niin sitten säästäisin, mutta en ole kyllä tähän päivään mennessä mitään säästänyt.

en mä tiedä, mulla siitä on tullu tapa kun joskus joku tärkeä lasku hukku ja siitä tuli hirvee episodi :|
oon hankkinu sellasen puulaatikon työpöydälle mihin mahtuu n.puolen vuoden laskut. sit kun se on täys niin heitän menee... :)

mulla on ihan KAIKKI laskut ainakin viideltä vuodelta säästössä :xmas:

Sama tapa mulla, eikä menny miehen opettamiseen aikaa juur ollenkaan. :) Heti kun oppi (ja suostui edes aloittamaan) verkkopankin käytön, niin sujuvasti kirjoittaa laskun alanurkkaan maks. 1.12. :)

siis noin se täytyy tehdä! :D onneksi mun mies sisäisti asian heti kun rupes maksamaan meidän laskut. :laugh:

ja winhis, todella monta kertaa on tarvittu tietoja vanhoista maksetuista laskuista. Ainakin verovuoden loppuun säilytän, ennen ku heitän menemään.

Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:
siis noin se täytyy tehdä! :D onneksi mun mies sisäisti asian heti kun rupes maksamaan meidän laskut. :laugh:

ja winhis, todella monta kertaa on tarvittu tietoja vanhoista maksetuista laskuista. Ainakin verovuoden loppuun säilytän, ennen ku heitän menemään.

Nojoo, varmaan riippuu laskuista. Mulla ei kerry työkilometrejä, ei oo kuin opintolaina, enkä omista mitään isoa. Eipä noilla puhelinlaskuilla varmaan mitään tee :D

Meillä taas mies opetti mulle ton tavan :D

Tosin nykyään kun maksetaan lasku, tulostetaan maksukuitti, niitataan laskuun kiinni ja tuupataan muovikuoreen odottamaan jos laskua tarvitaan myöhemmin. Näkee heti että on maksettu ja tositteetkin on siinä valmiina ettei tartte alkaa haalimaan maksukuitteja myöhemin.

Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:

Nojoo, varmaan riippuu laskuista. Mulla ei kerry työkilometrejä, ei oo kuin opintolaina, enkä omista mitään isoa. Eipä noilla puhelinlaskuilla varmaan mitään tee :D

no mä oon tarvinnu niitäkin kun oon tarkistellu miltä ajalta on laskut tullut ja maksettu yms. Eniten me seuraillaan varmaan sähkönkulutusta, kun on iso ja vanha talo kyseessä niin..

Yhteistyössä