Eräs vanha asia vaivaa mua (valveuni?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos kävisit juttelemassa tuosta? Voisit saada vastauksen kysymykseesi, mitä ihmettä se oikein oli. Olit ehkä kuumeessa? Ei sua mihinkään hullujenhuoneelle viedä. Jos juttelisit asiasta, niin se ehkä lakkaisi vaivaamasta sinua. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja nukahtamisvaikeus:
Kauanko käytit nukahtamislääkettä ja otitko kokonaisen vaiko puolikkaan kerrallaan. Minulla nyt käytössä ja mietin vaan, että osaanko sitten ilman niitä nukahtaa ollenkaan ja kuinka kauan näitä vielä käytän.

Mulla koko tilanne alkoi´siitä, että tyttö muutaman viikon ikäisenä oksentaa hurautti koko maitosatsin päälleen vähän ruokailuj jälkeen. Ja se tuli pihalle siis todella paineella. Enkä sitten osannut yöllä nukkua kun kuuntelin koko ajan, että millon se oksentaa, ja pelkäsin, etä jos nukahdan, niin taatusti se just sillon nukahtaa ja oksentaa ja tukehtuu :ashamed:

Käytin lääkkeitä n. kk verran, koko tabletin kerralla, ekan viikon 2 tablettia, että sain oikeasti unen päästä kiinni. Ei ollut vaikeutta jättää niitä pois. Ja nuo mun lääkkeet oli nimenomaan semmosia, mitkä auttaa nukahtamaan, mutta ei syvennä unta yhtään normaalista unesta.
Mieluummin äiti nukkumaan lääkkeiden voimalla kuin yliväsynyt, joka näkee jo harhoja väsymyksen takia!

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Mä nään melkein joka yö "näkyjä" mä oon ihan hereillä (muka) ja nään miten seinään tulee reikä tai joku hiippailee lastenhuoneeseen. Hetken mä oon ihan että :o ja sit saatan käydä vaikka kurkkaa sinne lastenhuoneeseen... Pian kuitenki "tajuan" että ei ole mitään eikä ketään.
Mä oon aina sekoillu yöllä :whistle:
Sie oot yöseko. :D
No kai siihenkin tottuu, jos on taipumus tuollaiseen. varmaan sitä jo oppii sitten "unissaan" tajuamaan, että tää on taas tyypillistä ja on vaan unta :)

Joo, mä oon oppinu herättämää itteni siitä.. Vaikka josku tuntuu että sydän heittää voltin ku niin pelästyy. Esim viimeyönä mä näin hämähäkin rantapallon sisällä ja se pomppi vauvan sänkyyn päin..

Yritin huitaista sitä palloa ja seisoin sängyllä.. Kunnes mies sanoi että ei siellä taaskaan mitään ole..
Tajusin sen ja kävin aa aa...

Miullakin oli sillon muutama vuosi sitten kun yksin asuin niin vissiin just noita valveunia. Olin niinku nukkumassa, mut sitten kuitenkin kuin hereillä. Makasin sängyssä ja lähin keijailee ylöspäin ja vaikka yritin jotai puhuu niin ääni ei kuulunu. Ja sitten yritin laittaa valoja päälle mutta ei toiminu. Sitten mie rupesin aina laulaa "Jeesus on Herrani" laulua ja heräsin sitten aina siihen kun oikeesti laulan sitä laulua.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Miullakin oli sillon muutama vuosi sitten kun yksin asuin niin vissiin just noita valveunia. Olin niinku nukkumassa, mut sitten kuitenkin kuin hereillä. Makasin sängyssä ja lähin keijailee ylöspäin ja vaikka yritin jotai puhuu niin ääni ei kuulunu. Ja sitten yritin laittaa valoja päälle mutta ei toiminu. Sitten mie rupesin aina laulaa "Jeesus on Herrani" laulua ja heräsin sitten aina siihen kun oikeesti laulan sitä laulua.

Keijailee =Leijailee

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Mä nään melkein joka yö "näkyjä" mä oon ihan hereillä (muka) ja nään miten seinään tulee reikä tai joku hiippailee lastenhuoneeseen. Hetken mä oon ihan että :o ja sit saatan käydä vaikka kurkkaa sinne lastenhuoneeseen... Pian kuitenki "tajuan" että ei ole mitään eikä ketään.
Mä oon aina sekoillu yöllä :whistle:
Sie oot yöseko. :D
No kai siihenkin tottuu, jos on taipumus tuollaiseen. varmaan sitä jo oppii sitten "unissaan" tajuamaan, että tää on taas tyypillistä ja on vaan unta :)

Joo, mä oon oppinu herättämää itteni siitä.. Vaikka josku tuntuu että sydän heittää voltin ku niin pelästyy. Esim viimeyönä mä näin hämähäkin rantapallon sisällä ja se pomppi vauvan sänkyyn päin..

Yritin huitaista sitä palloa ja seisoin sängyllä.. Kunnes mies sanoi että ei siellä taaskaan mitään ole..
Tajusin sen ja kävin aa aa...

ei sais nauraa mutta :laugh: :laugh:
elän itsekkin satunnaisten valveunien sekamelskassa,olen kärsinyt niistä lapsesta asti,yhtenäkin yönä yritin ottaa jäätelöä istuin mutta en saannut siitä kiinni.
noi on kamalia hetkiä ja aplle :hug:

kts. unihalvaus

mä luulen kans et se on ollut vaan valveunta.Ite kärsin tollasesta pari kertaa nuorempana kun oli muita mielenterveysongelmia enkä nukkunut pitkään aikaan kuin vartin pätkiä.Näki kyllä ihan outoja juttuja...

Täälläkin yksi joka on kokenut unihalvauksia ja valveunia. Nähty on ufoja ja pikkumiehiä, maailmanloppuja sun muita ja päällä on maannut joku tyyppi ja pitänyt kiinni jne.... Aina ovat liittyneet jos on ollut kuumeessa, liian stressaantunut tai univaje. Kun oon ottanut nämä huomioon(=huolehtinut itseni hyvinvoinnista paremmin) ni en oo pariin vuoteen ko. asioita kokenut.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

kts. unihalvaus

Kiitos! Toi oli tosi pelottava kokemus useempana yönä toistui.

siis mulla on kerran käynyt vastaavaa....siis sellanen valveuni jota välillä vieläkin mietin et miten ihmeessä se oli NIIIN todentuntuinen.
Tästä on monta vuotta aikaa,olin 16 -vuotias ja oltiin kaverin luona yötä.Vanhempansa olivat poissa ja meitä oli nuorisojoukko vähän juhlimassa ja joka huoneessa oli joku nukkumassa. No,mä heräsin(tai ainakin olin varma et heräsin) mun kaverin sängystä,ja avasin silmätkin ja mietin et apua,tuleekohan sen vanhemmat kohta ja mitä ne ajattelee jos näkee kuin paljon tääl on väkeä ja sotkua. No,sit kuuluikin ulkoa askelia ja avainten kilinää,ja joku avasi ulko-oven. Sit kuulu jonku ukon ääni eteisetä "Haloo,onko täällä ketään! Tää talo kuuluu meille!PErkele!Missä kaikki on!" Mä puristin silmät kiinni,ajattelin et leikin nukkuvaa jos se tulee tänne ja en uskaltanu hievahtaakaan. tuli kylmä hiki. No,sit se huus viel "Perkele" ja avas oven ja lähti. MÄ puristin silmiä kiinni viel sen aikaa et kuulin siin ikkunan takana olevalta hiekkatieltä et askeleet loittoni ja sit ponkasin sängystä ja juoksin huoneesta ulos.Sanoin mun kaverille et mitä hittoa toi oikein oli! Se oli et ai mikä! JA mä siihen et no toi ukko....Se sano et ei siel mitään o ollu. Ja oli istunut keittiön pöydän ääressä koko ajan,joka eteisen vieressä. Ja muut kaverit kanssa olleet hereillä. Aika karmeelta tuntui,se tuntui niin aidolta.Ja vieläkin sen muistan näin hyvin. Koskaan ei enää mitään vastaavaa ole käynyt.

Oikeesti JOKAINEN viesti on auttanut mua hirveesti. Kiitos, kun olette vastailleet. Nyt mä alan vahvistua siinä uskossa, että oli univajeesta johtuvaa. Otan vakavasti myös ne kommentit, joissa on ehdotettu asiasta juttelemista ammatti-ihmisen kanssa. ja se, että kannattaisi jo unohtaa, on myös totta ja antoi nyt potkua sen yön "tapahtumien" hautaamiseen :flower:

Yhteistyössä