epiduraalista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja korvapuusti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

korvapuusti

Jäsen
18.06.2005
688
0
16
täällä monesti lukee että epiduraali vei kaikki kivut loppuun saakka... mulla vei kaikki kivut pariksi tunniksi, sitten sain uuden ja vei kivut n. tunniksi. ponnistusvaiheessa ei mitään apua epiduraalista enää vaan kivut KOVAT!! onko jollakulla siis epiduraali vienyt myös ponnistusvaiheen kivut?!

minä kun sain epiduraalin niin kivut loppuis siihen. Sitten jossain vaiheessa alkoi vaan ponnistuttamaan eikä kipuja ollut ollenkaan ponnistusvaiheen aikanakaan vain tarve ponnistaa.

Mulla vei epiduraali kivut ihan täysin, jäi vaan hillitön paineentunne suppareiden aikana :D

Siinä vaiheessa kun alkoi passiivinen ponnistusvaihe sain vielä oksitosiinitipan(kai se tuo oli?)suppareita vahvistamaan, vaikka ei olis kyllä tarvinnu jos multa kysytään, se paine oli aivan sanoinkuvaamaton!!! Mutta kivut ei siitä palanneet, hyvin toimi mulla epiduraali =)

Mä oon ymmärtänyt, ettei ponnistuvaiheen kipuja mikään vie. Ei ainakaan mulla auttanut epiduraali. Tosin se ei auttanut ylipäätään ollenkaan, heikensi vain supistuksia niin, että koko ajan lisättiin oksitosiinitippaa. Laitettiin joko väärin tai sit kuulun siihen harvinaiseen ryhmään, jolle ei epiduraali tehoa, näin totesi lääkäri myöhemmin käydyssä keskustelussa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.06.2006 klo 15:10 juupsis kirjoitti:
minä kun sain epiduraalin niin kivut loppuis siihen. Sitten jossain vaiheessa alkoi vaan ponnistuttamaan eikä kipuja ollut ollenkaan ponnistusvaiheen aikanakaan vain tarve ponnistaa.

Samoin :wave:

Minulla ainakin epiduraali vei kivun todella hyvin. Lääkkeen lisäyksen jälkeen tuntui, että teho loppui, mutta kyseessä olikin se jumalaton ponnistamisen tunne, joka tuntui tuolla peräaukon tuntumassa.

Ainoat ns. negatiiviset asiat itselläni olivat hillitön kutina ja ns. horkka vaikka kylmä siinä touhussa ei todellakaan tullut! Puhumaankaan en pystynyt, kun leuat tärisivät niin julmetusti...

Mä voin sanoa etten tuntenut ponnistusvaiheessa ekan lapseni aikana YHTÄÄN MITÄÄ! joten vetivät imukupilla pois.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.06.2006 klo 15:04 mindi83 kirjoitti:
täällä monesti lukee että epiduraali vei kaikki kivut loppuun saakka... mulla vei kaikki kivut pariksi tunniksi, sitten sain uuden ja vei kivut n. tunniksi. ponnistusvaiheessa ei mitään apua epiduraalista enää vaan kivut KOVAT!! onko jollakulla siis epiduraali vienyt myös ponnistusvaiheen kivut?!

Sama juttu. En tuntenut mitään ponnistusvaiheessa, siksi oli ehkä vaikea ponnistaakin, kun ei tuntenut mitään kipuja, silti kätilö huusi kokoajajn että ponnista kipuunpäin...aika vaikeeta :)

en tuntenut mitään ponnistusvaiheessa.oli todella vaikea ponnistaa...siltä osin epiduraali oli pettymys vaikka veikin kivun.toinen pettymys oli se et se vei multa jalát kokonaan alta vaikka luulin että pääsen liikkumaan sen kanssa

Kyllä mulla ainakin epiduraali vei kivut koko synnytyksestä, myös ponnistusvaiheessa. Ainoastaan tunsin ponnistustarpeen pakottavana painontunteena, mutta en kipua. Synnytyksestä tulleiden repeämien tikkaamisessa epiduraali ei enää auttanut...

Minulla ei onnistunut koko epiduraalin laitto,lääkäri räpelsi yli puoli tuntia hirveitä supistuksia tuli koko ajan,mahdoton yrittää pysyä täysin liikkumatta,lopulta kätilö passitti lääkärin ulos syynytyssalista,koska oli jo ponnistamisen aika..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 20:06 muumimamma75 kirjoitti:
Kyllä mulla ainakin epiduraali vei kivut koko synnytyksestä, myös ponnistusvaiheessa. Ainoastaan tunsin ponnistustarpeen pakottavana painontunteena, mutta en kipua. Synnytyksestä tulleiden repeämien tikkaamisessa epiduraali ei enää auttanut...
Näin myös mulla melkein paitsi et en edes tuntenut ponnistuksen tarvetta vaan kätilö kertoi koska pitää ponnistaa :whistle:
Mulla jouduttiin antaa se useita kertoja kkun ei auttanut kovin pitkään :)

Yhteistyössä