Epiduraalin saaneet ei-sektoidut, onko teille laitettu virtsakatetri ennen ponnistusvaihessa?

• Viestiketjun aloittaja täh?
  • Ensimmäinen viesti
täh?
ja jos on, niin mikä oli selitys...?

Jäin vaan miettimään, että olivatko jo valmistautumassa sektioon kun ponnistusvaihetta oli kestänyt yli tunnin....

Tuossa toisessa ketjussa kun oli juttua että sektioon menijöille laitetaan aina katetri

;)
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Joskus virtsarakko voi olla sen verran täynnä, että haittaa vauvan tuloa, mutta äiti ei silti saa pissattua enää, siksi yleensä tuo katetrointi.
Itse juoksin vessassa vähän väliä kun tuntu että kakka tulee

asf
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Joskus virtsarakko voi olla sen verran täynnä, että haittaa vauvan tuloa, mutta äiti ei silti saa pissattua enää, siksi yleensä tuo katetrointi.
mulla kävi näin ja heti katetroinnin jälkeen vauva lähti hyvin syntymään. Sain epiduraalin siis ennen katetrointia, joten ei tuntunut miltään katetrin laitto.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Mulla laitettiin ennen ponnistus vaihetta kun oli riski et joudun sectioon kun vauvan sydän äänet oli laskenu jo 2 kertaa niin jos vielä olis kerran laskenu olis pitäny leikata
vain vasta myöhemmin ennen saliin menoa tai sektion jälkeen?

kk
mut katetroitiin jossain välis synnytystä, ku en saanu pissaa tulemaan vaik kuin yritin.. selittivät juuri tolla et täys virtsarakko estää lasta kunnolla tulemasta. ei ne kyl sitä katetria jättäny tms. sen et rakon tyhjentivät

mulla
Laitettiin, koska olin senverran puuduksissa, etten pystynyt, enkä päässyt pissalle. Minulle kätilö vain sanoi, kun ponnistusvaihe alkoi, että nyt on rakossa niin paljon virtsaa, että se pitää saada pois. Itse en edes tuntenut pissahätää.

näin mulla
Mä tiesin ton että rakko ei saa olla täynnä kun ponnistaa tai toki se saa olla mutta vaikeuttaa ja sitten saatetaan joutua katetroimaan joten hilpasin hirveissä supistuksissa vessaan ja kätilö vaan voivotteli että ei tuo ilokaasu letku sinne saakkaa riitä :D ja mulla ei siis ollut epiduraalia vaan se ilokaasu ... sanoin kätilölle että nyt ei mahda minkään kun haluan että rakko on tyhjä vaikka ei tunnukkaan että pissattaa mutta varmuudeks :whistle:

Yhteistyössä