Ekasta epiduraalin, mutta liian myöhään. Lapsi oli jo maailmassa, kun tuo onneton kävi vasta vaikuttamaan.. Niin no, eipä koskenut välilihan leikkausarven kursiminen ollenkaan

Kakkosesta kätilö vaan ilmoitti, että voitaisi nyt laittaa spinaali. Oli lukenut mun edellisen synnytyksen paperit ja arveli, että kovien supistusten alettua mennään taas ja kovaa..ja epiduraali ei kerkeä vaikuttamaan. Niinhän siinä sitten kävi, että kätilö soitti anestesialääkärin paikalle ja katsoi sillä välin kohdunsuun tilanteen. Olin n.4cm auki.. Spinaalin laiton jälkeen kivut loppuivat kuin seinään. Lääkäri poistui huoneesta ja kätilö katsoi uudelleen kohdunsuun. Olinkin sitten jo kokonaan auki

Se autuas spinaali rentoutti sitten ilmeisesti paikat kunnolla

Jep ja siitä sitten 15 min, niin poika oli maailmassa!
En tuntenut mitään ponnistaessa. Kätilöt kertoivat milloin tuli supistus ja sen mukaan ponnistelin

Kivuton ja ihana synnytys!
Kätilö sanoi spinaalin olevan aivan ykkönen oikeaan aikaan annettuna.. Mutta jos sen antaa liian aikaisin..ei olekana niin hyvä. Sitä ei voi lisiä niin kuin epiduraalia ja tehoaika on lyhyempi. Mun mielestä sun kannattaa synnytyksen edetessä keskustella asiasta kätilön kanssa. Ihanaa ja kivutonta synnytystä sulle
