Epiduraali ja tatuointi?

pojat02ja04
Naistenklinikalla sanottiin että ei haittaa. Epiduraalin voi laittaa myös tatuoinnin läpi...tää on vähän sellanen kaupunki legenda. =) Ja sitäpaitsi epiduraalia ei laiteta ihan alaselkään!!! Vann suurinpiirtein keskelle. Olen puhunut ihan tatuoijien kanssa asiasta ja nekin ovat samaa mieltä kuin sairaalassa. =)
 
Loistavaa kuulla! Tästä tuntuu olevan niin monenlaista keskustelua ihan terveydenhuollonkin puolella...Eräältä tutulta oli epiduraali vuosi sitten jätetty laittamatta just tatuoinnin vuoksi. Ainakin itse nousen kapinaan jos näin minulle esitetään...Eipä näitä asioita nuorempana miettinyt kun tatuointia oli ottamassa... =)
 
pojat02ja04
se voi kyllä olla, että eripaikassa eri tavalla...Mutta sen sanon että mulle ainakin laitettiin epiduraali keskelle selkää, eikä alaselkään... Joten jos sulla on alaselässä se tatuointi, niin miksi ei voisi laittaa :)
 
mulla myös alaselässä tatska, mutta epiduraali tosiaan laitetaan hyvin keskelle selkää, mutta meillä sairaalassa, ei olisi laitettu, jos tatuointi olisi ollut siinä kohtaa, mihin epiduraali laitetaan. :eek:
itse myös pelkäsin ensin et tatska on siinä kohtaa mihin puudute laitetaan, mut ei onnex ei ollu!!
 
Hyvä...oma tatuointi kun on kuitenkin aikalailla alaselässä. Yksi pulma vähemmän. =) Tatuoijat ovat sitä mieltä ettei itse tatuoinnin läpi pistettynäkään pitäisi olla infektioriskiä, mutta eri asia sitten mitä sairaalassa ovat mieltä...
 
tatuoitu
Mulla on alaselässä tatuointi, ja sain synnyttyksessä epiduraali puudutuksen.Se laittettiin keskiselkään.
Olen kuullut kanssa että tatuoinnista ei ole haittaa, mutta jokainen lääkäri sanoo eri mielipiteitä. :)
 

Yhteistyössä