epävarmuus... raskaana........

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täytyis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

täytyis

Vieras
Meil on sellainen tilanne et pitäsi kai marssia ostaa raskaustesti..
ettei tartis jossitella...

Mut jossittelenpa kuitenkin...

Ehkäisynä meillä on ollu kortsu, mut nyt on menkat myöhässä..

Nuorin lapsista on 1v2kk. imetin vielä kuukaus sitten, joten en ollut hakenut e-pillereitä...

Lapsia on yhteensä kolme, mulla opiskelut puolessa välissä... kaks vuotta voi olla pois koulusta... nyt oon ollut vuoden pois, ja toinen vuos lähti just käyntiin..

en vaan uskalla ajatella että olisin raskana.... miten käy koulun...kolme vuotta käyty...
kolme vuotta olis jäljellä.. täytyyköhän aloittaa alusta....

Toi mieskin on vähän et, "kiva" jos oot nyt raskaana...(ei selvästikkään haluu enempää lapsia..)

Auto menis vaihtoon... jos on varaa... ku ei henkilöauton mahdu 4lasta...

MÄ hoidan kaikki hommat kotona, lapset ja miehen, siivouksen, pyykit, ruuat, kaikki...
Miten mä jaksaisin ku olis 2v. ja vastasyntynyt+isommat lapset(toinen 3lk toinen 1lk) vaatimassa omaa osaansa mun huomiosta...

Huh et on kauhee olo ku ei tiiä mitä ajatella... en mä aborttia edes harkitsis, kyllä mä vauvan otan vastaan. mutta tää alku järkytys ottaa koville.
sydän lyö tuhatta ja sataa.........

Tiedän tiedän, testillä se selviää....

ehkä mulla nyt vaan on menkat 3päivää myöhässä...

täällä vähän sama juttu :/ pitäis itekki marssii apteekkiin mutta en uskalla.synnytyksestä on ihan liian vähän aikaa että pelottaa. meillekkin se olis 4.tässä ite parempi neuvoo mutta tee testi ja ilmottele mitä testi näytti.ite ajattelin ens viikkoon odottaa jos ne kuitenkin tulis

alku monesti sulattelua, mutta kyllä luonto homman hoitaa ja kaikki ajallaan järjestyy. myös sinun opiskelut yms. onhan sinulla kuiteskin aikaa vielä opiskella ennen kuin lapsi syntyy ja voit opoilta tms. kysyä voiko tenttiä osan jos jää kesken tai piät lyhyemmän äitiysloman ja esim. mies katsoo pientä. meillä oli esikoinen 4kk:tta kun lähdin opiskeleen loppuun. oli 6kk:tta opiskeluja jäljellä. mies ei vaihtaisi tuosta ajasta päivääkään pois. eli uskoisin, että on vaan järjestelyistä kiinni.

No moi. Mulla on samantyyppinen tilanne, mut synnytyksen jälkeen ei oo menkat alkanu vielä ja imetän. Oireita on ollu jo monta vkoo. Negat oon testannu 16.8. ja 28.8. Miten te oireilette? Kauan ootte te ja muutki oireillu ennen ku ootte testannu plussan.

Nyt on testi tossa pödällä odottomassa...

Ei voi olla näin "paha" olo..

Mies on kysynyt nyt tällä viikolla joka vessa käyntini jälkeen et joko menkat alkoi...

tuntu siltä että mä en mee enää vessaan :/

Ei riitä että itteenikin stressaa mahdollisuus sille et olen raskaana..
ni toi mies sit onki tosi kannustava..

jos oon raskaana sen miehen "vaihtoehdot" tilanteelle on 1.abortti 2. lapsen "myyminen" 3. mun syyllistäminen loppuelämä lapsesta

et tosi kiva...

Mä ku en aborttia tekis, enkä myöskään antais lasta pois..

kai sitä sit jää kaks vaihtoehtoo... elää mihen kanssa+ 4lasta tai sit minä ja kolme lasta yksin(toi yks koululainen ei oo mun oma)

No teen ton testin kohta, kuhan toi mies herää....

Nyt on testi tehty....

Miten ihminen voi täristä niin paljon........

Tulos oli kaks viivaa, eli olen raskaana..

Nyt alkaa sitten päätöksen teko.....

Jos sittenkin abortti, vai tietysti lapsi pidetään....

voi ei ........................................................................

samankaltaisessa tilanteessa mä aikoinaan tein niinku itestä parhaalta tuntui. pohjimmiltaan tässä on kyse sun elämästä, joten sun on tehtävä päätös, joka sua miellytää, eikä elettävä miehen mielen mukaan. vaikka sun päätös tietenki vaikuttaa koko perheeseen, ni tilanteen huomioon ottaen sä olet myös se, joka päätöksestä viimekädessä vastuun kantaa, joten teet ihan niinku parhaaksi näet kenenkään muun mielipiteistä välittämättä. :hug:
vaihtoehdot ei tietysti kovin hyvät oo, mut kannattaa valita sellanen, jonka arvelee myöhemin kaduttavan kaikista vähiten, jos ollenkaan.

Onnea, sitä tarvitaan :hug: Vaikeita asioita päättää ja tietenkin teet, miltä itsestäsi tuntuu. Sinä sitä asiaa murehdit, jos joku pakottaisi aborttiin. Itse olen sitä mieltä, että opiskella voi aina ja varmasti koululla ymmärtävät tilanteen ja joustavat, jos päätät pitää lapsen. Mikään ei voi ola tärkeämpää kuin oma lapsi. Voimia vaikeaan päätökseen, mutta muista, kaikki järjestyy ja kaikella on tarkoituksensa. :hug:

Voimia sulle.Teet ihan niin kuin itestäsi tuntuu.Jos voimavarasi ei riitä ,niin tee abortti, toki se on varmasti raskasta.Keskustele miehesi kanssa , toivottavasti löydätte ratkaisun. :hug:

voi että mikä tilanne. aivan varmasti on nyt pää sekasin MUTTA MUISTA että jos susta tuntuu että sä haluat pitää lapsen niin PIDÄ SE. sitä ei saa takasin koskaan jos aborttiin menet. lääkärit varmana keskustelee myöskin mielellään päätöksestä.

itsekkin olen miettinyt että mitä jos tulisin nyt raskaaksi. esikoinen vajaa vuoden. tilanne mulla on ihan eri kun sulla, mutta aattelin vaan sen "ilmottaa". miten jaksaisin kahta pientä, mutta aborttiin en kyllä kykenis. en tosin ole raskaana nyt.

jaksuja sulle :hug:

Uusimmat

Yhteistyössä