Epävarmuus itsensä suhteen kumppanin etsinnässä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kotkannokka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kotkannokka

Uusi jäsen
02.05.2014
5
0
1
Historiastani kerron sen verran, että olin rankasti koulukiusattu. Minua luultiin yläasteella pojaksi. Suositut tytöt kuiskivat toisilleen (minun kuullen), että "toi muija on ihan hirveen näkönen!". Eli itsetuntoni oman ulkonäköni suhteen oli jo tuolta aika lytyssä.

Sitten olin pitkässä liitossa miehen kanssa, jolta en saanut viimeiseen 5 vuoteen minkäänlaista kehua tms ulkoisen olemukseni suhteen. Johtuen miehestä, tiedän sen, mutta tunnetasolla tunsin ja tunnen edelleen itseni rumaksi, epäviehättäväksi.

Eroni jälkeen olen laittanut treffi-ilmoituksen, johon päätin pätkäistä myös pärstäkuvani että kaikki näkee heti millainen pyryharakka elämänkumppania hakee. Yllätys oli, kun vastauksia on tullut (no, ei tulvinut, mutta joitain) kuvasta huolimatta ja usea heistä kehunut nätiksi tms. En voi oikein uskoa siihen, vaan oletan heidän sanovan niin kaikille. Tapasin sitä kautta yhden tosi kivan miehen..on minusta komea, huomioonottava jne. Hän on laittanut tapaamisemme jälkeen viestiä, miten olen ihana ja niin edelleen.

En voi uskoa, että hän on minusta oikeasti kiinnostunut. Menin äsken katsomaan ikäisiäni naisia treffipalvelusta samalta alueelta, jotka hakevat elämänkumppania. Ja siellä on pilvin pimein tosi kauniita naisia! Miksi tämä mies olisi juuri minusta kiinnostunut? Tai sitten hänellä on monta lyyliä "testissä".

Joka tapauksessa minua häiritsee suunnattomasti tämä epävarmuus itseni ja oman ulkonäköni suhteen :( Olen kuitenkin jo 35-vuotias, joten jotain varmuutta soisi löytyvän. Vaikka olenkin ruma, voisin silti nauttia elämästäni. Miten pääsisin eteenpäin ja eroon näistä tuntemuksista?

Jokaisessa on jotain kaunista ja jokainen näkee kauniiksi sen minkä näkee. Anna palaa nainen, sä oot varmasti kaunis omalla persoonallisella tavalla, niin sisäisesti kuin ulkoisesti. Jokainen on mitä on, sisäinen kauneus kumpuaa ulospäin ja uskallan veikata et sinussa on kauneutta ulkoisestikin. Tsemppiä!

Minäkin pidän itseäni rumana kun vertaan muihin, vaikka tiedän olevani ihan ok näköinen nainen. Jos katson toisten naisten kuvia tai olemusta tai mitään, tunnen aina olevani jotenkin nuhjuinen ja rähjäinen ja kaikki muut taas tuntuu olevan niin raikkaan ja laittautuneen näköisiä. Kotoa lähtiessä tunnen olevani vielä ihan nätti, mutta kun vertaan itseäni muihin niin enää en tunnekaan.

Vastauksena aloittajalle siis; lakkaa vertailemasta itseäsi muihin. Älä katsele toisia naisia ja mieti eroja teidän välillänne vaan keskity vain olemaan oma kaunis itsesi. Nosta vähän leukaa ylöspäin ja kävele varmoin askelin eteenpäin. Et näe itseäsi samoin silmin kuin muut, joten luota siihen kun joku sanoo sinua kauniiksi :)