Epätoivo täiden kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jellonainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27339302]joku muu miks ei ! toisilla ja toisilla on. en syytä ketään.... täi tartunta on pee..stä! Se ratkee kun kun kysyy asioita. Onko eläimiä?mitä shampoota käytätte?[/QUOTE]

Höpöhöpö.
Puhtaisiin hiuksiin tarttuu täi helpoiten.
Jos lapsella paljon läheisiä ystäviä (esim kammataan ja laittaudutaan yhdessä, vaihdetaan pipoja, hiuskoristeita jne) niin täit leviää.

Sattumaa se on.
Itse olen iloinen että pääsin 46 vuotta täittömänä.
Parin viikon täikurimus lapsiperheessä sitten raastoi, mutta ei kohtuuttomasti.
Osaapa toimia oikein, jos uudestaan tulevat...

:)

Tiedän tunteen..meillä oli kahden viikon täisavotta n.kuukausi sitten.
Sillon kanssa tuli pestyä aivan kaikki. Ostin uudet tyynyt ym. pakastettiin kaikki mahdollinen ja saunotetiin. 2x päivässä imuroin esim. sohvat ym.
meillä oli paranix shamppoota. itselleni tein kaksi pesua ja tytölle 3.
sen jälkeen suihkittiin sitä ennaltaehkäsevää linicin ainetta.
Toistaseksi on pysynyt poissa.

Tsemppiä. Kovaa hommaa, mutta kyllä niistä pääsee.

Nyt on päät pesty Nixillä tällä kertaa (ainoa lääkeshampoo jota apteekissa oli, Priodermiä ei ole saanut maahantuojalta) ja jälleen huudatettu saunaa, pesukonetta ja kuivausrumpua. Ja pakastimessa oli pipot, takit sun muut. Tuon sähköisen kammankin ostin.

Meille kuopus niitä täitä toi päiväkodista, hehän siellä leikkivät päät yhdessä. Esim. kissaleikki on tosi kiva, kontataan lattialla ja pusketaan kissamaisesti toista päähän :) Pyysin kyllä hoitajia rajoittamaan jos lapset aikovat sitä leikkiä. Mutta eivät ne hirveän helposti tartu, sillä kuopus tulee lähes joka yö viereeni eikä minulla edelleenkään ollut täitä. Tosin taas niitä täitä on tytön parhaalla kaverilla aina samaan aikaan.

Tuo kookosrasva kuulostaa mielenkiintoiselta luomukeinolta, mutta hiukan epäilyttää sen toimivuus pitkissä hiuksissa. Esim. Paranix-öljy ei lähtenyt kolmenkaan pesun jälkeen kunnolla pois ja hiukset olivat ihan rasvaisen näköiset edelleen. Toisaalta olen kyllä valmis kokeilemaan sitäkin jos tämäkään hoito ei tepsinyt, joten kiitos vinkistä! Ja käyn myös ostamassa tuota ehkäisysuihketta apteekista.

en jaksanut kaikkia vastauksia lukea. Siis oletteha tehneet sen shampoo käsittelyn koko perheelle ?
Se oikeasti pitää tehdä kaikille samaan aikaan. Meillä oli tuo show viime keväänä. Minä käytin itselleni raakaa väkiviina etikkaa. Laitoin sitä hiuksiin ja annoin vaikuttaa puoli tuntia. Lisäksi tein myös sen täishampoo käsittelyn. Sitten vielä lisäksi kampasin väkiviina etikan avulla hiuksia ja föönasin niitä.

[QUOTE="...";27339565]en jaksanut kaikkia vastauksia lukea. Siis oletteha tehneet sen shampoo käsittelyn koko perheelle ?
Se oikeasti pitää tehdä kaikille samaan aikaan. Meillä oli tuo show viime keväänä. Minä käytin itselleni raakaa väkiviina etikkaa. Laitoin sitä hiuksiin ja annoin vaikuttaa puoli tuntia. Lisäksi tein myös sen täishampoo käsittelyn. Sitten vielä lisäksi kampasin väkiviina etikan avulla hiuksia ja föönasin niitä.[/QUOTE]

Juu, kaikki on käsitelty. Täikampa ja permanentti pitkissä hiuksissa ei vain ole kauhean mukava yhdistelmä, eilenkin riivin päästäni monen monta takkua...

Nix ei tehoa enään moneenkaan kantaan kun ovat jo immuuuneja sille.Paranix shamppoo parasta, ja se käsittely kannattaa toistaa 4 päivän välein kolme kertaa, KOKO perheelle vaikka täitä ei kaikilla näkyis.Esto suihke käyttöön myös.Ja tärkein kaikesta on se kampailu kahdesti päivässä ainakin viikon ajan, etikkaa kampausveteen niin irtoavat helpommin.Ja valitettavasti kaikki vanhemmat ei ota tätä asiaa todesta joten hoitopaikassa on vaikea päästä niistä eroon.Mä olin jo vähällä jäädä viime keväänä ton tytön kanssa kotiin kun uusivat meillä kolmesti.Mulla saattoi olla liioteltua tuo käsittely neljän päivän välein mutta halusin varmistaa että myös mahdollisesti eloon jääneet saivareet kuoriuduttuaan kuolee.Ensimmäisen siivousrumban jälkeen ( saunottelu,peseminen ja eristäminen ) jälkeen vaihdoin reilun viikon ajan joka ilta tyynyliinat puhtaisiin.Harjat ja pompulat säilytin koko ajan pakkasessa pussissa ja ainoastaan käyttöä varten aamuisin otin ne esiin ja käytön jälkeen takas pakkaseen.Oli aikamoinen helvetti tuo eroon pääseminen mutta ainakin seuraavalla kerralla tietää kuinka toimii eikä iske samanlainen paniikki ku ekalla kerralla.

"Auttaiskohan tämä myös hilseilevään päänahkaan?
Mulla psori ja päänahka ihan hirveässä kunnossa...

Jääkö hiukset shampoopesun jälkeen rasvaisen näköisiksi? "

Itse laitan kookosrasvan jälkeen shampoota 2 kertaa tai yhdesti ja vaahdotan kunnolla. Muuten kyllä hiukset saattaa kevyellä pesulla jäädä rasvaisen näköiseksi. Kannattaa kokeilla auttaako psoriin. Itselläni päänahka tykkää tuosta kyllä ja hiukset on ihanan pehmeät. Kookos on muutenkin tosi terveellinen ja siitä saa hyviä syötäviäkin aikaan :)

Tuo kookos on oikeasti todella tehokas, koska se toimii mekaanisesti. Täit hengittävät kyljillään ja tuo kookorasva tukkii täin pienet hengitystiet ja kookos rasva on tarpeeksi pienimolekyylistä tuohon hommaan. Ihmiset tuntuvat karttavan luomukeinoja jostain syystä vaikka se olisikin ainoa täysin varma keino. Nuo täishampoot pidetään hiuksissa sen verran vähän aikaa, että ne ei aina auta. Itse en haluasi pitää mitään vahvaa ainetta nahassani monta tuntia, mutta kookosta voi huoletta pitää. Siksi luotan sen tehoon. Kuolevat viimeisetkin sitkeät sissit.

Yhteistyössä