epäspesifi muutos vaginan irtosolunäytteessä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "annukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"annukka"

Vieras
hei! olen rv 25 ja kävin antamassa tulehdus näytteet kipujen vuoksi. kokeissa löytyi hiiva, streptokokki kolmella plussalla sekä jotain selittämätöntä, eli epäspesifi muutos levyepiteelissä! suositellaan papa koetta jossa kävin nyt sitten! terkka ei osannut sanoa tuohon asiaan oikein juuta eikä jaata! voiko tuo hiiva ja strepto saada aikaan tuon näytteen tuloksen vai mistähän voi olla kyse? kellään ollut vastaavaa ja onko mulla nyt tässä helvetti vielä joku sukupuolitautikin??!!

epäspesifi emätintulehdus ei ole sukupuolitauti vaan voi tulla muuten vaan. jos papassa muutosta niin se hoidetaan antibiooteilla, jos luokka 2 niin sitten uusintapapa puolen vuoden päästä. raskausajasta en kyllä tiedä että hoidetaanko herkemmin. mut mites toi streptokokki, oon kuullu että se on vaarallinen vauvalle synnytyksessä ja äidin pitäs olla ab-tipassa synnytyksen aikana. kannattaa asia selvittää kunnolla niinkun varmaan teetkin.

joo tiedän että synnytyksessä täytyy olla tipassa, mulla oli sama juttu myös ekassa raskaudessa mutta silloin ei puhuttu epäspesisestä jutusta mitään.. nyt terkka puhui jotain että voi olla esim, jotain virusperäistä kuten esim. kondyloomaa!!!! hitto että säikäytti, pitkässä parisuhteessa ollut jo vuosikaudet ja itestäni oon kyllä 100% varma että tiiät varmaan mitä sitä alkaa miettiin mut kiitos kuitenkin että sulta kannustavaa tietoa!!!

Epäspesifi tarkoitta nimenomaan sitä, että ei tiedetä mikä on eli ei ole kondyloomaa tms joka kyllä sitten ilmoitettaisi. Yleensä tuo tarkoittaa vaan sitä, että on pientä tulehduksellista joka ei johdu mistään selkeestä vaan ihan perus tulehdusta, lievääkin vieläpä. Toki voi joissain harvoissa tapauksissa löytyä sitten syöpään viittaavaa itse papassa, mutta pääasiallisesti tarkoittaa vaan tulehdusta. Se kyllä sitten näkyy papassa, luokka yleensä 2 ja saat dalacin tms emätinvoidetta kuurina. Sitten uusintakoe 3-6kk päästä.

Streptokokkikin saadaan varmasti hoidettua antibiootilla pois hyvissä ajoin ennen synnytystä, joten siitäkään ei pitäisi olla huolta.Älä siis turhaan pelkää tai ala uskoa pelonlietsojia täällä. Synnytykseen ei suurin osa papa tai emätinlöydäksistä vaikuta mitenkään! Iloista odotusaikaa!

kiitos tosi paljon huojentavasta vastauksesta MINÄ! ja pitää vain nyt yrittää olla miettimättä asiaa ja odottaa papa vastausta, eikä heti rynnätä ukkoa kuulustelemaan =)

[QUOTE="annukka";22533037]V no mutta mitä sulla sitten hoitona tuohon juttuun ja pitääkö papassa kontrolloida uudelleen?[/QUOTE]

Dalacin voidekuuri ja 6 kk päästä papan uusinta.