Epäreilua (sairas lapsi ja työ)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
Olen opiskelija, mieheni on töissä. Mies saa olla kotona hoitamassa sairasta lasta vain jos toimitan lapun omalta työnantajalta että minä olin töissä. Ei kelpaa lappu että olin koulussa, luennoilla. Vatuttaa vaan koska mä joudun olemaan aina kotona, kurssit jää suorittamatta koska poissaoloja tulee liikaa, tentit jää tekemättä kun en saa hoitajaa. Rasittavaa, eihän opiskelu tietenkään ole yhtä tärkeää kun töissäkäynti.

Meillä vähän samahomma.
Jos mies jää lapsen kanssa kotiin, alkaa julmettu paperin pyöritys mun työajoista.
Eli Minä menen aamuun töihin ja siitä pitää toimittaa paperi.. Ja kun mun työaikani loppuu esim 14.40 ja olen kotona klo 15, niin mies joutuu menemään töihin sen jälkeen, jos on iltavuorossa.
Sama , jos mies on aanuvuorossa, mun työajoista selvitys.

Helpommalla päästään , kun minä olen lapsen kanssa kotona.

Tällä viikolla poikkeus, mies kotona lapsen kanssa. On lomautettu tämän viikon :|

Epäreilua on myös tämä... Meillä molemmat teemme 3-vuorotyötä. Jos lapsi sairastuu vanhemman yövuorojen aikana (kuten nytkin), toinen vanhmpi ei saa jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta, koska onhan yövuoron tekijä päivät kotona. Kukaan päättäjä ei vaan tule ajatelleeksi, että yövuorolaisen pitäisi saada nukkua päivät. Onko ihminen kykenevä tekemään töitä ja/tai hoitamaan sairasta lasta, jos joutuu valmomaan yöt töissä ja päivät kotona hoitaen sairasta lasta? Ei ole. Sopii yrittää, ken epäilee... Siinä kun painaa neljä vuorokautta muutaman tunnin torkuilla, niin ymmärtää viimeistään mitä tarkoitan. Liittojen johtajat esim. saisivat kokeilla!

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Olen opiskelija, mieheni on töissä. Mies saa olla kotona hoitamassa sairasta lasta vain jos toimitan lapun omalta työnantajalta että minä olin töissä. Ei kelpaa lappu että olin koulussa, luennoilla. Vatuttaa vaan koska mä joudun olemaan aina kotona, kurssit jää suorittamatta koska poissaoloja tulee liikaa, tentit jää tekemättä kun en saa hoitajaa. Rasittavaa, eihän opiskelu tietenkään ole yhtä tärkeää kun töissäkäynti.

Tutullani oli myös tuollainen tilanne. Heillä kuitenkin oli mahdollista isän olla pois töistä, mutta se oli sitten palkatonta. Pakko kuitenkin oli sitten isän välillä olla palkattomalla hoitovapaalla ettei äidille jäänyt sitten kursseja rästiin.

Yhteistyössä